افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

انحراف از چشم اندازهای طرح ملی مسکن دیگر اثری از صحبت ساخت 4 میلیون مسکن نیست.

  • کد خبر : 134622
انحراف از چشم اندازهای طرح ملی مسکن دیگر اثری از صحبت ساخت 4 میلیون مسکن نیست.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: کارگزاران دولت وقتی از چالش ها و مشکلات طرح نهضت ملی مسکن آگاهی دارند و به این نتیجه رسیده اند که این طرح طرح موفقی نیست، در بیان دیدگاه های خود محتاط هستند. . رئیس انجمن صنفی سازندگان مسکن و ساختمان استان گلستان افزود: اساساً […]

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: کارگزاران دولت وقتی از چالش ها و مشکلات طرح نهضت ملی مسکن آگاهی دارند و به این نتیجه رسیده اند که این طرح طرح موفقی نیست، در بیان دیدگاه های خود محتاط هستند. .

رئیس انجمن صنفی سازندگان مسکن و ساختمان استان گلستان افزود: اساساً در صحبت های دولتمردان ردی از بحث هایی مانند ساخت چهار میلیون خانه در دولت سیزدهم دیده نمی شود.

وی گفت: اکثر دولتمردان می گویند اگر بتوانیم 500 هزار خانه بسازیم توانسته ایم به اهداف برنامه ریزی شده برسیم و برای بقیه (3.5 میلیون نفر) زمین را در اختیار گروه های هدف قرار می دهیم.

مرتضوی ادامه داد: در دهه 60 زمین های دولتی در اختیار تعاونی های مسکن قرار گرفت تا بتوانند با استفاده از منابع خود اقدام به ساخت خانه کنند که هیچ وقت انجام نشد و بسیاری از آن زمین ها خرید و فروش شد.

این فعال صنعت ساختمان گفت: واگذاری زمین به تعاونی ها در دهه 60 باعث شد تا چندین دلال و دلال این زمین ها را که منابع دولتی و مردمی بود را به قیمت پایین خریداری کرده و چندین بار بفروشند و تنها نتیجه آن. از این رویکرد، سودجویی و رانت برای برخی دلالان بود.

رئیس انجمن مسکن و ساختمان استان گلستان ادامه داد: کاهش چشم انداز ساخت چهار میلیون مسکن به ساخت 500 هزار مسکن و واگذاری زمین به سایر متقاضیان انحراف بزرگی در نهضت ملی مسکن محسوب می شود که ناشی از عدم توانایی است. برای تامین مالی این طرح رخ داده است.

وی گفت: تغییر تمرکز از روند ساخت و ساز به واگذاری زمین رویکرد درستی نیست و ما اصلا این مسیر را مسیر درستی ارزیابی نمی کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=134622

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.