افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

انجام اولین پیوند چشم در جهان

  • کد خبر : 124313
انجام اولین پیوند چشم در جهان

آفتاب نیوز: این جراحی پیشگامانه شامل برداشتن بخشی از صورت و کل چشم چپ، از جمله منبع خون و عصب بینایی، از اهداکننده و پیوند آنها به یک برقکار آرکانزاس بود که در ژوئن 2021 از شوک الکتریکی 7200 ولتی جان سالم به در برد. به گزارش ScienceAlert، آرون جیمز 46 ساله صدمات زیادی از […]

آفتاب نیوز:

این جراحی پیشگامانه شامل برداشتن بخشی از صورت و کل چشم چپ، از جمله منبع خون و عصب بینایی، از اهداکننده و پیوند آنها به یک برقکار آرکانزاس بود که در ژوئن 2021 از شوک الکتریکی 7200 ولتی جان سالم به در برد.

به گزارش ScienceAlert، آرون جیمز 46 ساله صدمات زیادی از جمله از دست دادن چشم چپ، دست چپ بالای آرنج، بینی و لب ها، دندان های جلو، گونه چپ و چانه متحمل شد.

او برای پیوند صورت به یک مرکز بزرگ پزشکی ارجاع شد که در 7 اردیبهشت انجام شد.

پیوند یک چشم کامل مدت‌ها رویای بزرگی در علم پزشکی بوده است، و اگرچه محققان در این مورد در حیوانات موفق شده‌اند و بینایی جزئی را بازیابی کرده‌اند، این روش قبلاً هرگز روی یک فرد زنده انجام نشده بود.

ادواردو رودریگز، که رهبری عملیات را بر عهده داشت، در مصاحبه ای به خبرگزاری فرانسه گفت: “این منطقه ناشناخته است، اما امیدواریم بتوانیم آن را کشف کنیم.”

این پنجمین پیوند صورت رودریگز بود.

وی می گوید: توانستیم زمان جراحی را که از سال 1391 شروع کردیم از 36 ساعت به 21 ساعت کاهش دهیم. وی افزود: پیوند صورت دیگر یک روش آزمایشی نیست و باید در موارد خاصی از تغییر شکل شدید صورت به عنوان یک مراقبت استاندارد در نظر گرفته شود.

وایدهی ددانیا، چشم پزشک شبکیه گفت: چشم چپ پیوندی بسیار سالم به نظر می رسد. منبع خون خوبی دارد، فشار را حفظ می کند و سیگنال الکتریکی تولید می کند، اگرچه جیمز هنوز نمی بیند. و افزود: اما ما امید زیادی داریم.

یک مشکل بزرگ

کیا واشنگتن، استاد جراحی در دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو آنشوتز که 15 سال است در این زمینه کار می کند، با تمجید از همکارانش به خبرگزاری فرانسه گفت: این یک مشکل بزرگ است.

دانیل پلاز از موسسه چشم پالمر باسکوم در دانشگاه میامی، که با همین هدف نیز کار کرده است، به خبرگزاری فرانسه گفت: “پیوند چشم انسان در دانشگاه نیویورک Langone نشان دهنده لحظه مهمی در تلاش مشترک ما برای بازگرداندن بینایی است و این امید را به ما می دهد. افراد بی شماری در سراسر جهان است.

جیمز که چشم راستش دست نخورده باقی مانده است، یک انتخاب ایده آل در نظر گرفته شد. تلاش برای پیوند چشم اگر فقط برای ارزش زیبایی شناختی باشد ارزش آن را دارد.

او در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: می توانم دوباره بو کنم، بخورم و طعم غذا را بچشم. الان می خواهم در جمع بیرون بروم و صورتم را نپوشانم.

او ادامه داد: «حتی اگر برای من کارساز نباشد، این یک شروع است، بنابراین شاید دکتر رودریگز بتواند دفعه بعد چیز متفاوتی یاد بگیرد.

بازسازی عصب بینایی.

با توجه به مدت زمانی که از عمل جراحی گذشته است، واشنگتن گفت که باور ندارد چشم جیمز بینایی خود را به دست آورد، اما من هرگز نمی گویم هیچ چیز غیرممکن است.

محققان در مرکز درمانی که در آن پیوند انجام شد می گویند که از سلول های بنیادی بالغ مشتق شده از مغز استخوان برای بهبود روند ترمیم عصبی استفاده کردند.

واشنگتن گفت که دستیابی به هدف بازگرداندن بینایی می تواند شامل استفاده از روش های پیشرفته دیگر، از جمله ژن درمانی، برای بهره برداری از توانایی ذاتی عصب بینایی برای التیام باشد. استفاده از دستگاهی به نام غلاف عصبی برای محافظت از بافت؛ یا ممکن است استفاده از دستگاه هایی که سیگنال ها را دریافت می کنند و از مسیر آسیب دیده اجتناب می کنند مفید باشد.

جفری گلدبرگ، که تلاش‌های مشابهی را در موسسه چشم بایرز دانشگاه استنفورد رهبری می‌کند، به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما در حال پیشرفت بزرگی در درمان‌هایی برای ارتقای بازسازی عصب بینایی هستیم که می‌تواند همراه با پیوند چشم باشد.»

این درمان های کمکی به چشم اهدایی اجازه می دهد تا به طور معناداری به مغز متصل شود و عملکرد بینایی را به بیماران نابینا در همه جا بازگرداند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=124313

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.