افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
4

انجام اصلاحات لازم برای ایجاد سیستم تامین اجتماعی چند سطحی مطابق با سیاست های کلی.

  • کد خبر : 156535
انجام اصلاحات لازم برای ایجاد سیستم تامین اجتماعی چند سطحی مطابق با سیاست های کلی.

به گزارش گروه سیاسی زندگی; متن نامه این اقتصاددانان به شرح زیر است: نمایندگان محترم شورای اسلامی با سلام و درود همانطور که اشاره کردید صندوق های بازنشستگی به عنوان نهادهای بین نسلی که وظیفه تضمین امنیت بیمه شدگان در دوران پیری و ازکارافتادگی را بر عهده دارند، با مشکلات عدیده ای از جمله نبود […]

به گزارش گروه سیاسی زندگی; متن نامه این اقتصاددانان به شرح زیر است:

نمایندگان محترم شورای اسلامی

با سلام و درود

همانطور که اشاره کردید صندوق های بازنشستگی به عنوان نهادهای بین نسلی که وظیفه تضمین امنیت بیمه شدگان در دوران پیری و ازکارافتادگی را بر عهده دارند، با مشکلات عدیده ای از جمله نبود راه حل های مناسب برای آنها مواجه هستند که مانع از انجام وظایف ذاتی آنها می شود. و قانونی مانع از این می شود که نتیجه آن ضرر جامعه به ویژه طبقات محروم باشد.

شرایط نامناسب فضای کلان اقتصادی و کسب و کار، وضع قوانین غیرکارشناسی مغایر با اصول بیمه ای، عدم بررسی معیارهای عملکرد این صندوق ها مطابق با تغییرات جمعیتی، عدم پرداخت بدهی دولت به صندوق های بازنشستگی و مدیریت نادرست دارایی ها و شرکت های تابعه. از جمله عواملی است که در ایجاد شرایط کنونی موثر بوده است.

این مشکل باعث شده اکثر صندوق های بازنشستگی کشوری نتوانند با منابع داخلی حقوق بازنشستگان خود را پرداخت کنند و کمک های مستقیم یا غیرمستقیم دولت این مشکل را برطرف کرده است. طبق قانون بودجه سال 1402 حدود 15 درصد از بودجه معادل 331 میلیارد تومان به تامین اعتبار صندوق های بازنشستگی ناپایدار اختصاص یافته است و در صورت عدم تغییر وضعیت فعلی و انجام اصلاحات در این زمینه، به تسریع روند پیری جمعیت در آینده چندی پیش، بخش بزرگی از منابع بودجه عمومی کشور برای پوشش کسری صندوق های بازنشستگی استفاده می شود که نیاز به اصلاحات فوری را یادآوری می کند. بررسی های کارشناسی حاکی از آن است که به دلیل قصور و تاخیر در عمل، هیچ یک از اصلاحات متعارف در حوزه صندوق های بازنشستگی اعم از اصلاحات مدیریتی و پارامتریک به تنهایی نتوانسته مشکل را حل کند و باید دستور اصلاحات را داد. کار؛ اما اقدام نمایندگان شورای اسلامی در خصوص تصویب اصلاحات برنامه هفتم در خصوص سن و سابقه بازنشستگی و همچنین سایر اصلاحات در حوزه مدیریت تابعه و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، اقدامی از سوی کارشناسان و در از منافع بلندمدت عموم محافظت کنید. این قدردانی است.

علیرغم این اقدام ارزشمند شورای اسلامی، اصلاحات نباید به این موضوع محدود شود و انتظار می رود اقدامات و اصلاحات لازم برای استقرار نظام چند لایه تامین اجتماعی مطابق با سیاست های کلی امنیت انجام شود. . امنیت است و طی یک دهه آینده به طور موثر دنبال و اجرا خواهد شد.

دکتر علی سرزعیم
دکتر حسین درودیان
دکتر مصطفی زمانیان
دکتر سید امید سیاح
دکتر مرتضی زمانیان
دکتر علی ملکی
دکتر موسی شهبازی
دکتر سید عباس پرهیشکاری
دکتر سید مهدی بنی طبا
دکتر میثم پیله فروش
دکتر محمد موسوی خوشنویس
دکتر سید رضا حسینی
دکتر مجید کریمی
دکتر سیدسجاد پادام
دکتر سید روح الله وحید کیانی
دکتر یاسین طاهری
دکتر سید مازیار علوی
دکتر محمدرضا شکوهی
دکتر حامد یک هنرمند است.
دکتر حاجی جعفری
دکتر روح الله ابوجعفری
دکتر محسن رضایی صدرآبادی
دکتر سید محمد حسینی
دکتر هادی طالبیان مقدم
دکتر وحید برسیاه
سید محمدرضا حسینی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=156535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.