افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
0

انتقام گیری در قلب تل آویو – ایسنا

  • کد خبر : 382440
انتقام گیری در قلب تل آویو – ایسنا

ساعاتی پیش رسانه های داخلی رژیم اسرائیل از آغاز حملات گسترده موشکی ایران به سرزمین های اشغالی خبر دادند. حملاتی که با هدف مشروع جمهوری اسلامی ایران در نقض حاکمیت و مطابق با قوانین و موازین بین‌المللی انجام شد و واکنشی از موضع قدرت به اقدامات جنگ‌جویانه بنیامین نتانیاهو تلقی شد. با ترور رئیس دفتر […]

ساعاتی پیش رسانه های داخلی رژیم اسرائیل از آغاز حملات گسترده موشکی ایران به سرزمین های اشغالی خبر دادند. حملاتی که با هدف مشروع جمهوری اسلامی ایران در نقض حاکمیت و مطابق با قوانین و موازین بین‌المللی انجام شد و واکنشی از موضع قدرت به اقدامات جنگ‌جویانه بنیامین نتانیاهو تلقی شد. با ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و دبیر کل حزب الله لبنان و دست اندرکاران آن در بیروت ترور شد و هدف آن گسترش آتش جنگ به سایر مناطق غرب آسیا است.

به گزارش ایسنا، بعدازظهر سه شنبه ۱۹ مهرماه ارتش رژیم صهیونیستی از پرتاب ۱۸۰ فروند موشک بالستیک ایران به سمت سرزمین های اشغالی خبر داد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین دقایقی پس از آغاز این حمله، وی در بیانیه‌ای رسمی، هدف حمله به قلب سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی را برجسته کرد و یادآور شد: این اقدام حق دفاع از خود کشور است. “. طبق منشور سازمان ملل متحد، پس از یک دوره اعتدال در کشور، نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است که به دنبال آن، «تشدید شرارت های رژیم با حمایت آمریکا در کشتار مردم لبنان و غزه و ترور اسماعیل هنیه، رئیس شهید دفتر سیاسی حماس در تهران و همچنین ترور سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و مشاور عالی سپاه پاسداران در استو. ال کشور، سرلشکر شهید سید عباس نیل فروشان ساخته شده است.

این عملیات که توسط نیروی هوافضای سپاه با شلیک ده‌ها فروند موشک بالستیک علیه اهداف مهم امنیتی نظامی در قلب سرزمین‌های اشغالی انجام شد، بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی و ایجاد هماهنگی کامل انجام شد. در میان عناصر دفاعی جمهوری اسلامی ایران. عملیاتی که برخی از پایگاه های هوایی و راداری رژیم صهیونیستی را که در ترور رهبران مقاومت دست داشتند، تحت تاثیر قرار داد.

اگرچه این مناطق توسط پیشرفته‌ترین و بزرگ‌ترین سامانه‌های دفاعی محافظت می‌شد، اما به گفته رسانه‌های اسرائیلی و آمریکایی از جمله پایگاه خبری «اکسیوس»، استفاده ایران از موشک‌های بالستیک آنقدر مؤثر بود که سامانه‌های دفاعی حملات هوایی رژیم صهیونیستی تا حد زیادی خنثی شد. و این رژیم توانست با موشک های شکست خورده مقابله کند. روایتی که با گزارش واشنگتن پست نیز مطابقت دارد که به گفته منابع صهیونیستی «تنها بخشی از موشک های ایران منهدم شد».

علاوه بر روایت رسانه‌ها از این حمله و انتشار تصاویری از اصابت موشک‌های متعدد ایرانی به اهداف در سرزمین‌های اشغالی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دومین بیانیه خود با اعلام اینکه 90 درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده، وضعیت موجود در منطقه را نشان می‌دهد. اراضی اشغالی که همانند عملیات «طوفان الاقصی» و «وعده حق»، تسلط اطلاعاتی و عملیاتی محور مقاومت برای اجرای موفقیت آمیز حملات آن، نتیجه شگفت انگیزی را به همراه داشته است.

نتیجه ای که ابعاد غافلگیرکننده آن از همان ساعات ابتدایی آغاز به کار در سخنان دانیال حقاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مشهود است که اعتراف کرد موشک های ایران به مناطقی در مرکز و جنوب سرزمین های اشغالی اصابت کرده است. و در بیانیه وزارت دفاع آمریکا که عملیات موشکی ایران علیه اسرائیل را دو برابر عملیات وعده داده شده ارزیابی کرده است.

البته پنتاگون در این بیانیه بار دیگر حمایت خود را از صهیونیست ها اعلام کرد و اعلام کرد که حداقل بر اساس بیانیه خود از ناوشکن های حاضر در منطقه نیروی دریایی آمریکا نیز استفاده شده است. اعترافی که نشان می دهد نه چتر گسترده حمایت آمریکا از اسرائیل، نه پیکان 3، نه فلاخان داوود و نه دیگر سامانه های راداری و دفاعی این رژیم نتوانسته اند امنیت سرزمین های اشغالی را در برابر آن تضمین و حفظ کنند. بخشی از قدرت دفاعی جمهوری اسلامی در مقابله با اسرائیل با پهپادهای انتحاری، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک آغاز شد و اکنون با مافوق صوت «فتاح» به انهدام سپر دفاع ضد موشکی آرو ۲ و. هوپ 3. حملاتی که هر دو سپاه پاسداران در دو اطلاعیه خود تاکید کرده اند در صورت پاسخ نظامی رژیم با حملات ویرانگر و ویرانگر مواجه خواهد شد و مسعود مزکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران گفته است. نتانیاهو: این تنها بخشی از قدرت ماست. با ایران وارد درگیری نشوید.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=382440

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.