افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

انتقال کوروش نامه به رژیم صهیونیستی لغو شود – خبرگزاری بعلاوه اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 180175
انتقال کوروش نامه به رژیم صهیونیستی لغو شود – خبرگزاری بعلاوه اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، سه روز پیش موزه بریتانیا اعلام کرد که از ۲۲ دی ماه کوروش چارتر به آمریکا سفر می کند تا در این موزه به نمایش گذاشته شود. ییل شهر پناهگاه جدید حالت کنتیکت و سپس سفری نادر به کتابخانه رژیم صهیونیستی می کند. طبق اعلام موزه بریتانیا، این استوانه باستانی تا […]

به گزارش خبرنگار مهر، سه روز پیش موزه بریتانیا اعلام کرد که از ۲۲ دی ماه کوروش چارتر به آمریکا سفر می کند تا در این موزه به نمایش گذاشته شود. ییل شهر پناهگاه جدید حالت کنتیکت و سپس سفری نادر به کتابخانه رژیم صهیونیستی می کند.

طبق اعلام موزه بریتانیا، این استوانه باستانی تا 30 ژوئن در آمریکا باقی می ماند و در 4 اکتبر به اسرائیل می رود و تا 29 نوامبر در این کشور باقی می ماند و در اورشلیم به نمایش گذاشته می شود.

در پی این حادثه، اداره کل موزه‌ها طی نامه‌ای خطاب به امیرحسین غریب‌نژاد، معاون تعاون فرهنگی و سمن‌های وزارت امور خارجه و علی اکبر متکن، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو و ایران، اظهار داشت: نگران بودن. درباره انتقال کوروش نامه به کتابخانه ملی رژیم صهیونیستی و جلوگیری از این اقدام.

در این نامه که به امضای هادی میرزایی مدیرکل موزه ها رسیده است، آمده است: بر اساس اخبار منتشر شده، بریتانیای کبیر با انتقال کوروش نامه که هم اکنون در آمریکا در معرض نمایش است، به آمریکا مخالف است. کتابخانه ملی رژیم اشغالگر قدس در قدس از 4 اکتبر تا 28 نوامبر. ۲۰۲۴ اقدام خواهد کرد انتقال این اثر تاریخی که تصویری جهانی دارد به دلیل خطراتی که ممکن است به همراه داشته باشد قطعاً توصیه نمی شود.

در ادامه نامه بر حقوق مالکیت معنوی جمهوری اسلامی ایران بر اساس نامه کورش، ممنوعیت کشتیرانی و اقدامات قانونی بر اساس کنوانسیون تاکید شده است. ۱۹۴۵ در خصوص حفاظت از اموال فرهنگی در صورت درگیری مسلحانه درخواست شده است.

به نظر می رسد تنها واکنش اداره کل موزه های ایران به کمیسیون ملی مستقر در ایران نمی تواند صدای اعتراض ایرانیان باشد، اما این نامه ها و اظهار نگرانی از مالکیت معنوی ایران در این نامه باید انجام می شد. در سطوح بالاتر . با این حال انتظار می رود محافل بین المللی به نگرانی ایرانیان از عواقب این سفر طولانی و خطرناک پاسخ دهند. آمیز نامه، واکنش نشان دهید.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی اکنون در وضعیت جنگی قرار دارد و پرونده نقض حقوق بشر آن است او توجه کرد به همین دلیل انتقال کوروش نامه که نماد احترام به حقوق بشر است، واکنش های زیادی در سطح جهان داشته است.

پیش از این، منشور کوروش که اولین منشور حقوق بشر در جهان است، در اردیبهشت 1369 برای نمایش در ایران از موزه بریتانیا به تهران منتقل شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=180175

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.