افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

انتقال پول در معاملات آنلاین خودرو چگونه انجام می شود؟

  • کد خبر : 256869
انتقال پول در معاملات آنلاین خودرو چگونه انجام می شود؟

به گزارش رکنا، امین کلاهدوزان در حاشیه نشست تخصصی نحوه انجام معاملات در خودروسازی کشور، اظهار کرد: تمرکز وزارت صنعت، معدن و تجارت و مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایجاد فرصت عادلانه است. برای حضور شرکت های نوآور بخش خصوصی در خدمت مردم. وی با اشاره به ظرفیت های مردمی در اقتصاد دیجیتال کشور، همکاری مشترک […]

به گزارش رکنا، امین کلاهدوزان در حاشیه نشست تخصصی نحوه انجام معاملات در خودروسازی کشور، اظهار کرد: تمرکز وزارت صنعت، معدن و تجارت و مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایجاد فرصت عادلانه است. برای حضور شرکت های نوآور بخش خصوصی در خدمت مردم.

وی با اشاره به ظرفیت های مردمی در اقتصاد دیجیتال کشور، همکاری مشترک دولت و شرکت های بخش خصوصی را برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت به مردم دانست و در خصوص مزایای استفاده از بسترهای تراکنش خودرو تصریح کرد: تامین سلامت خودرو. . استعلام و سوابق تصادفات، عدم وجود ممنوعیت تجاری در خصوص خودرو و طرفین معامله، وجود وکالتنامه بر خودرو، سابقه و دفعات نقل و انتقال خودرو و …. که می تواند اطلاعات طرفین معامله را در زمان خرید منصفانه تر کند.

به گفته این مقام مسئول، از سوی دیگر طرفین معامله را در چارچوبی مشخص انجام می دهند که این امر هزینه های مبادله را به شدت کاهش می دهد که مهم ترین آن کاهش ریسک قضایی و دعویی است.

کلاهدوزان با اشاره به استفاده از امضای الکترونیکی گفت: یکی دیگر از مزایای این سرویس استفاده از امضای الکترونیکی است، مشکل جدی که در پرونده های قضایی به وجود می آید، ادعای جعل در مبایعه نامه های دستی است. مدلی که هم اکنون و بر روی این پلتفرم اجرا می شود، امضای الکترونیکی است و امکان انکار وجود ندارد، زیرا این امضا رمزگذاری شده و منحصر به فرد است و طبق قانون نمی توان آن را انکار کرد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک با اشاره به نحوه انتقال وجه در استفاده از این سرویس تصریح کرد: مزیت دیگر بحث نحوه انتقال وجه است به این معنا که در صورت تمایل طرفین حساب امن راه اندازی می شود. به عنوان واسطه و خریدار پول مربوط به سپرده یا قسمت اول بهای معامله در آن حساب واریز می شود و با انجام تعهدات قراردادی فروشنده، این پول به حساب فروشنده واریز می شود که باعث کاهش مقداری از مبلغ معامله می شود. عدم قطعیت ها در معاملات

وی با تاکید بر اختیاری بودن استفاده از این سرویس تصریح کرد: استفاده از این سرویس هیچ اجباری ندارد و کاملا اختیاری است و شهروندان می توانند مانند گذشته از روش های مرسوم استفاده کنند.

کلاهدوزان با اشاره به هزینه های استفاده از این خدمات گفت: طبیعتا خدمات ارائه شده از این طریق توسط نهاد مربوطه که طبق قانون تشکیل شده است، یعنی سازمان تنظیم مقررات دریافت می شود.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک در پایان با اشاره به زمان پیش بینی شده برای ارائه این خدمات به صورت عمومی، تصریح کرد: زیرساخت های این کار در پایان سال گذشته در وزارت امنیت و نیروی انتظامی (فرجا) ارائه شد و فراخوان بسترهای انتخاب شده نیز انجام شده و اکنون بسترها در حال اجرای فرآیندهای اجرایی این امر هستند و پیش بینی می شود تا پایان خرداد شاهد ارائه خدمات عمومی به مردم باشیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=256869

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.