افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

انتقاد چمران از افزایش کرایه تاکسی در شرایط برف و باران

  • کد خبر : 133009
انتقاد چمران از افزایش کرایه تاکسی در شرایط برف و باران

به گزارش بازار، مهدی چمران پیش از آغاز یکصد و نود و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به آغاز بارندگی ها در پایتخت از روز گذشته گفت: با بارندگی هیچ یک از تاکسی ها اعم از خطی و معمولی وجود نداشت. تاکسی ها حق دارند نرخ خود را افزایش دهند زیرا نه باران […]

به گزارش بازار، مهدی چمران پیش از آغاز یکصد و نود و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به آغاز بارندگی ها در پایتخت از روز گذشته گفت: با بارندگی هیچ یک از تاکسی ها اعم از خطی و معمولی وجود نداشت. تاکسی ها حق دارند نرخ خود را افزایش دهند زیرا نه باران می بارد و نه شرایط آب و هوایی تغییر می کند.

وی افزود: شورای شهر تهران برای تاکسی های معمولی تعرفه مصوب را تصویب کرده و تاکسی های عادی باید بر اساس تعرفه مصوب رعایت و کرایه دریافت کنند.

سرپرست شهرداری تهران هرگونه افزایش نرخ کرایه در اینترنت و تاکسی های معمولی در هنگام بارندگی را خلاف قانون و مقررات دانست و گفت: به قول معروف جاهلیت است که حمل و نقل عمومی در هنگام بارندگی یعنی چه باران و چه زمانی مردم. زیر باران هستند باران هر دو تاکسی معمولی و اینترنتی کرایه را بیشتر می کنند.

چمران در پاسخ به این سوال که آیا شورای شهر مسئول تعیین آنلاین کرایه تاکسی است یا خیر؟ وی گفت: کرایه تمام وسایل نقلیه عمومی باید در شوراهای شهر تعیین و تصویب شود و اینکه اعلام می شود تاکسی های اینترنتی از وزارت کشور مجوز گرفته اند و اتحادیه آنها کرایه را تعیین می کند و اینکه آیا این تاکسی ها از آنها دریافت می کنند صحت ندارد. کرایه ها طبق قانون ما کاری به آنها نداریم، اگر از حقوق مردم تضییع کنند این اجازه را به آنها نمی دهیم.

وی با انتقاد از سرویس دهی تاکسی های اینترنتی در هنگام بارندگی گفت: علاوه بر بارندگی، تاکسی ها نیز نتوانستند به مسئولیت خود در سرویس دهی به مدارس عمل کنند و شورای شهر در نظر دارد با بررسی هایی که در خصوص وضعیت تاکسی ها انجام می دهد به زودی تاکسی ها را رتبه بندی کند. تاکسی های آنلاین این کار را در تالار شهر انجام می دهند.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص دستور کار جلسه امروز شورای شهر تهران نیز گفت: آقای کاشانی در ابتدای جلسه قبل از دستور جلسه سخنرانی می کند و سپس اساسنامه شوراهای شهرداری تصویب می شود.سازمان های شهرداری ها و شرکت های تهران. مورد بحث قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=133009

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.