افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

انتقاد نخست وزیر موقت لبنان از توضیحات قالیباف/ معاون پارلمانی رئیس جمهور

  • کد خبر : 401356
انتقاد نخست وزیر موقت لبنان از توضیحات قالیباف/ معاون پارلمانی رئیس جمهور

آفتاب نیوز: مهدی محمدی دستیار راهبردی رئیس شورای اسلامی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود نوشت: موضع آقای میقاتی چندان قابل درک نیست، نظر رئیس مجلس در تمامی جلسات، مصاحبه ها و صحبت ها از جمله با فیگارو این است که ایران از هر چیزی که دولت، ملت و مقاومت لبنان با آن موافقت […]

آفتاب نیوز:

مهدی محمدی دستیار راهبردی رئیس شورای اسلامی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود نوشت: موضع آقای میقاتی چندان قابل درک نیست، نظر رئیس مجلس در تمامی جلسات، مصاحبه ها و صحبت ها از جمله با فیگارو این است که ایران از هر چیزی که دولت، ملت و مقاومت لبنان با آن موافقت کنند حمایت می کند، البته اگر کسی فکر می کند می تواند بدون مقاومت به یک توافق سیاسی برسد، در اشتباه است.

دفتر نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان پس از انتشار مطلبی از یک رسانه فرانسوی در گفتگو با رئیس مجلس ایران، از تعجب میقاتی از اظهارات محمدباقر قالیباف مبنی بر آمادگی تهران خبر داد. برای مذاکره با فرانسه در مورد اجرای قطعنامه 1701 شورای امنیت. او آن را دخالت آشکار در امور لبنان می داند.

دفتر میقاتی تاکید کرد که موضوع مذاکره برای اجرای قطعنامه 1701 شورای امنیت بر عهده دولت لبنان است و همه باید در این راستا حمایت کنند.

در همین راستا دفتر میقاتی اعلام کرد که وزارت امور خارجه کاردار سفارت ایران را در رابطه با اظهارات قالیباف احضار خواهد کرد.

قالیباف در گفتگو با روزنامه فرانسوی فیگارو گفت: من در بیروت در دیدار با آقایان میقاتی و نبیه بری و احزاب و گروه های فلسطینی و لبنانی گفتم که مجلس لبنان هر تصمیمی بگیرد، دولت لبنان و لبنانی ها تصمیم بگیرند. مقاومت در مقابل این امر، قطعاً ما از آتش بس پایدار حمایت می کنیم، حتی موضوع 1701 نیز قابل مذاکره است.

این مصاحبه در حاشیه نشست اتحادیه بین المجالس جهانی در ژنو سوئیس انجام شده و عصر پنجشنبه منتشر شده است.

قالیباف در سفر خود به ژنو از مجالس جهان خواست تا در برابر جنایات رژیم صهیونیستی وارد عمل شده و مسیر امنی را برای ارسال کمک های بشردوستانه به مناطق جنگ زده لبنان و غزه باز کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر پیش از ورود به ژنو سفری یک روزه به بیروت داشت و از مناطق مورد حمله رژیم صهیونیستی بازدید کرد.

پیش از این یک منبع نزدیک به رئیس مجلس در پاسخ به سخنان میقاتی گفته بود: هیچ حزبی نباید فکر کند که بدون جلب نظر مقاومت می تواند به یک توافق سیاسی با ثبات برسد.

وی در ادامه گفت: آنچه رسانه ها به رئیس مجلس ایران آقای قالیباف گفتند کاملا نادرست است. مواضع وی در خصوص رویدادهای جاری لبنان با اظهاراتی که در سخنرانی خود در مجمع جهانی پارلمان و سفر اخیر وی به لبنان و همچنین گفتگو با رسانه ها بیان کرد، تفاوتی نداشته است.

وی تصریح کرد: این مواضع کاملاً روشن است و به این معناست که ایران از هر آنچه دولت و مقاومت لبنان برای دستیابی به یک آتش بس پایدار تأیید می کنند، حمایت می کند.

وی تصریح کرده بود که البته هیچ حزبی نباید فکر کند که بدون جلب نظر مقاومت می تواند به یک توافق سیاسی پایدار دست یابد. بنابراین ممکن است همکاری با اروپا برای کمک به آتش بس مورد تایید مقاومت و دولت لبنان در دستور کار ایران قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401356

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.