افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
4

انتقاد مکرر کهان از بی اثر بودن لایحه عفاف و حجاب/ سیم خاردار مانع سیل نمی شود.

  • کد خبر : 26544
انتقاد مکرر کهان از بی اثر بودن لایحه عفاف و حجاب/ سیم خاردار مانع سیل نمی شود.

کد خبر: 6120 پاسخ حسین شریعتمداری بار دیگر در ستون یادداشت های روزنامه کیهان از لایحه عفاف و حجاب انتقاد کرد و خواستار پس گرفتن آن شد. انتقاد مدیر مسئول روزنامه کیهان به دلیل بی نتیجه ماندن این لایحه برای رسیدگی به کشف حجاب است. گفتن فردا | حکومت حسین شریعتمداری که بارها از لایحه […]



کد خبر: 6120

پاسخ






حسین شریعتمداری بار دیگر در ستون یادداشت های روزنامه کیهان از لایحه عفاف و حجاب انتقاد کرد و خواستار پس گرفتن آن شد. انتقاد مدیر مسئول روزنامه کیهان به دلیل بی نتیجه ماندن این لایحه برای رسیدگی به کشف حجاب است.

گفتن فردا | حکومت حسین شریعتمداری که بارها از لایحه عفاف و حجاب انتقاد کرده بود، بار دیگر با این توجیه که سیم خاردار نمی تواند از سیل جلوگیری کند، نسبت به کارآمدی این لایحه درباره وضعیت حجاب تردید کرده و خواستار رفع آنها شد. شریعتمداری پیشتر در اظهاراتی اعلام کرده بود که حجاب روز به روز در حال افزایش است. (اینجا را بخوانید)

شریعتمداری این بار در یادداشتی با عنوان «سیم خاردار مانع سیل نمی شود» در ستون یادداشت روز کیهان به بررسی و نقد این لایحه پرداخته است.

دیروز 30 تیرماه سالروز شهادت 1700 نفر از هموطنان عزیز و غیور کشورمان بود که برای مقابله با کشف حجاب در مسجد گوهرشاد تجمع کرده و به دستور رضاخان پهلوی قتل عام شدند. به همین مناسبت این روز را «روز عفاف و حجاب» نامیده اند. خواندن!

و پیشاپیش ذکر این نکته ضروری است که انتقاد از اقدام خاصی از سوی دولت، قوه قضائیه یا مجلس هرگز به معنا و مفهوم انتقاد از روسای محترم قوا نیست، بلکه امکان خطا در هر نهاد و نهادی وجود دارد. مرکز بدون ارتباط مستقیم با بالاترین مقام موسسه مذکور. به ویژه اینکه سران فعلی سه قوه از بهترین و فداکارترین شخصیت های شناخته شده این کشور هستند.

لایحه تمدید حجاب

1- «تعمیم بقا» نمی خواهیم و لازم نیست! از این منظر در ابتدا به سراغ نکته پایانی می رویم که لایحه موسوم به «حمایت از عفاف و حجاب» برخلاف نامی که برای آن گذاشته شده، تنها حمایت از عفاف و حجاب نیست. اما در صورت تصویب، حجاب را نیز به دنبال خواهد داشت. این واقعیت تلخ را در چند یادداشت از کاهان در یک ماه اخیر با ارائه مستندات قانع کننده، دلایل روشن حقوقی و شواهد غیر قابل انکار آورده ایم، اما متاسفانه به دست ما نرسیده است. پاسخ هنوز! از روز دوشنبه هفته جاری آقایان رئیسی و آژه ای روسای محترم قوه قضائیه و مجریه در سخنانی که شاید امیدوارکننده باشد اعلام کردند که لایحه عفاف و حجاب را برای برخورد با گوشواره حجاب تصویب نمی کنند. و از جمله قوانین موجود برای مقابله با این پدیده که عفت را می سوزاند و زن را نابود می کند. در این زمینه ذکر چند نکته ضروری به نظر می رسد.

2- اینکه اظهارات اخیر را امیدوارکننده ارزیابی می کنیم به این دلیل است که در قوانین موجود بر اساس حکم صریح اسلام عزیز بی حجابی جرم تلقی شده و در قانون به صراحت برخورد شده است. با بنابراین، اظهارات سران دو قوه در صورت اجرایی شدن می تواند نقطه شروعی برای مواجهه با پدیده مفتضح کشف حجاب باشد که متاسفانه این روزها تنها مانده است! از این منظر اگر به ابعاد دیگر این ماجرا نگاه کنیم که به آن اشاره می کنیم، اظهارات برادران بزرگوار را می توان دلگرم کننده دانست.

گفتنی است که در بخشی از یادداشت کهان با عنوان «بازی دو سر باخت در لایحه عفاف» در نقد لایحه موسوم به «حفظ عفاف و حجاب» بر لزوم اجرای قوانین موجود تاکید کردیم. و بیان کرد:

«…به فرض لزوم تهیه و تدوین قانون جدید برای حجاب! سؤال این است که چرا تا تصویب قانون جدید، این پدیده ناپسند و مضر به حال خود رها شده و قوانین موجود برای جلوگیری از آن رعایت نمی شود؟ آیا این بی توجهی مصداق بارز قانون شکنی و «ترک فعل» نیست؟!بدیهی است که وجود دارد!

3- اما این سکه -همانطور که اشاره کردیم- روی دیگری هم دارد که در صورت عدم توجه جدی می تواند فاجعه بار باشد و آن متن لایحه معروف به «صیانت از عفاف و حجاب» است! که نه تنها در پیشگیری از پدیده حرام اسلامی و حرام سیاسی و حرکت براندازانه خانوادگی کشف حجاب نقش موثری ندارد، بلکه در صورت تصویب موجب ترویج و گسترش حجاب نیز خواهد شد. بنابراین، اگر قرار باشد قوانین موجود تا تصویب لایحه عفاف اجرا شود و بعد از اینکه لایحه عفاف و حجاب جایگزین قوانین موجود شود، نه تنها عفاف و حجاب، بلکه گسترش حجاب «قانونی» است. اجازه”! نیز صادر شده است! چرا؟! بخوانید!

4- اگرچه لایحه عفاف و حجاب دارای جنبه های هشدار دهنده و خطرناک بسیاری است، اما تنها با یک نگاه هر چند زودگذر، در ماده اول این لایحه که منشأ آن نیز هست، می توان عمق فاجعه ای را که در پی خواهد داشت آشکار کرد. تایید شما. و اجرا.

در ماده اول لایحه مقرر شده است. مأموران فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که از ضابطان قوه قضائیه محسوب می شوند، موظفند با متخلفان به هنجارهای اجتماعی در اماکن عمومی یا عمومی یا فضای مجازی از جمله رفع حجاب در وهله اول و از طریق مقتضی برخورد کنند. به معنی یا از طریق استفاده از فناوری های جدید و سیستم های هوشمند مانند ارسال هشدارهای پیامکی. در صورت عدم توجه به اخطار و ادامه تخلف یا تکرار آن، نویسنده به جزای نقدی معادل یک ششم حداکثر مجازات نقدی درجه هشت و به ترتیب زیر معادل یک سوم حداکثر نقدی محکوم خواهد شد. پنالتی مجازات درجه 8 فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که در این قانون به اختصار فرجا نامیده شده است از طرق مذکور جریمه خواهد شد. در صورت تکرار اقدام قبلی برای درجه بعدی، علاوه بر تعیین جزای نقدی معادل نصف جزای نقدی درجه هشتم، مرتکب به مرجع قضایی معرفی و جزای نقدی درجه هفتم محکوم می شود.»

5- به عبارت دیگر; اگر پلیس جرم مشهود و شرعی و منع سیاسی کشف حجاب را رعایت کند، حق برخورد و جلوگیری از آن را ندارد! خب باید چیکار کرد؟ اگر خانمی کشف حجاب کند در اولین قدم پیامک دریافت می کند! مانند؟! آیا خودتان را از روی چهره می شناسید؟ یا میخوای حاضر بشم؟ چگونه می توان از صحت آن در معرفی آن مطمئن شد؟ کارت ملی را می بینید؟ در این صورت چه نیازی به اس ام اس بیشتر است؟ و… در مرحله دوم و سوم پیامک یادآوری دریافت خواهید کرد! و در مرحله چهارم به مرجع قضایی ارائه می شود. مکانیسم و ​​نحوه انجام این چهار مرحله چیست؟ این لایحه توضیح روشنی در این زمینه ندارد.

6- حالا به میزان جریمه های تعیین شده برای کسانی که به پیامک های پلیس توجه نکرده اند نگاه کنید.

ج: جریمه کشف حجاب دارانی که به اولین پیامک پلیس توجه نکردند.

یک ششم جریمه نقدی درجه هشت است. یعنی 166 هزار تومان!

ب: در مرحله بعد 333 هزار تومان!

ج: در مرحله سوم 500 هزار تومان!

د: در این مرحله کشف حجاب به دستگاه قضایی معرفی می شود! خوب، فکر می کنید در این شرایط چه اتفاقی می افتد؟ تقریبا هیچی! بر اساس مطلب ذکر شده، در این شرایط که اوج ماجرا پس از چند بار بی توجهی به پیامک است، کشف حجاب تا 2 میلیون تومان جریمه می شود!

7- در یکی از یادداشت های کیهان در این باره نوشتیم: «از طراحان محترم لایحه سوال است که آیا به نظر شما این جرایم نقدی می تواند مانع از کشف حجاب شود؟ حجاب به عنوان یک مأموریت؟! و در اختیار قرار دادن این مبالغ و حتی صدها و هزاران بار در اختیار سرویس های اطلاعاتی و امنیتی دشمن است که از کشف حجاب و گسترش آن به عنوان بخشی از جنگ ترکیبی علیه مبانی اسلام استفاده می کند. اسلام، نظام و مردم این مرز و بوم، کمترین مشکل؟! یکی از بازداشت شدگان عالی رتبه اعتراف کرده است که به ازای هر ساعت برهنه شدن در خیابان ها و اماکن عمومی 3 دلار دستمزد دریافت کرده است! درآمد ماهیانه بیش از 50 میلیون تومان بود!پرداخت جریمه چند صد هزار تومانی و نهایتاً دو میلیون تومانی برای امثال آنها که فقط کارگزار قراردادی هستند، چه دردسری ایجاد می کند؟!

8- در لایحه توضیحی داده نشده است که آیا در فاصله ارسال چهار پیامک (که فاصله زمانی آن نیز مشخص نشده است) از کشف بیشتر حجاب وی جلوگیری می شود؟ آنچه از متن لایحه برمی‌آید این است که حجاب‌کنندگان با پرداخت مبالغ ذکر شده می‌توانند تا پایان چهار مرحله بدون حجاب ادامه دهند! و در پایان مرحله چهارم با پرداخت حداکثر 2 میلیون تومان (جریمه درجه 7) همچنان می توانند بدون حجاب بدون هیچ مانعی سفر کنند! به عبارت دیگر آیا می توانند پول بدهند و برهنه باشند؟

9- با توجه به آنچه گذشت، اگر لایحه «عفاف و حجاب» به همین صورت تصویب شود، نقش آن در جلوگیری از بدحجابی مانند دور انداختن است.

سیم خاردار برای جلوگیری از خسارت سیل! بنابراین به جرأت می توان گفت که تنها راه عاقلانه و مؤثر برای جلوگیری از پدیده بدحجابی و نجات فریب خوردگان از فریب دشمن، پس گرفتن لایحه موسوم به «صیانت از عفاف و حجاب» است.

10- همچنین قابل ذکر است که وقتی انتقاد سازنده از لایحه عفاف مطرح می شود، برخی از روی ناآگاهی و برخی دیگر از روی بد اندیشی بر طرفداری و ساکت کردن منتقدان و متهم کردن آنها به برخورد تند اصرار دارند. رهبر معظم انقلاب که در شواهد میدانی نیز بر آن تاکید شده است، «بسیاری از کشف حجاب‌ها توجه نمی‌کنند که چه کسانی پشت این سیاست بی‌حجابی و مبارزه با حجاب هستند: جاسوسان دشمن، سازمان های جاسوسی دشمن در حال بررسی این موضوع هستند – اگر می دانستند، این کار را نمی کردند. »

بنابراین از یک طرف برخورد تند و رقت انگیز با عوامل پشت پرده کم و اندک است و از طرف دیگر رستگاری کسانی است که از واقعیت ماجرا بی خبرند و ندانم که امروز علاوه بر تحریم اسلامی، افشای حجاب بخشی از جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران و ایرانی است (تابوی سیاسی). بدیهی است که این گروه ها هرگز حاضر نیستند در میان دشمنان کشورشان و مردمش بایستند به قول حضرت آقا اگر بدانند این کار را نمی کنند… این قسمت از ماجرا را یک وقت دیگر مطرح می کنیم. به خواست خدا

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=26544

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.