افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

انتقاد صنعا از قطعنامه شورای امنیت درباره غزه و خرابکاری های آمریکا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 159924
انتقاد صنعا از قطعنامه شورای امنیت درباره غزه و خرابکاری های آمریکا – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن روز جمعه در سخنانی در واکنش به تصویب مکانیسم پیگیری این قطعنامه در مورد افزایش کمک‌های بشردوستانه به ساکنان نوار غزه، اعلام کرد که ایالات متحده بار دیگر با حق وتو مانع آن شد و آتش‌بس در غزه برقرار […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن روز جمعه در سخنانی در واکنش به تصویب مکانیسم پیگیری این قطعنامه در مورد افزایش کمک‌های بشردوستانه به ساکنان نوار غزه، اعلام کرد که ایالات متحده بار دیگر با حق وتو مانع آن شد و آتش‌بس در غزه برقرار شد.

یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن با انتشار پستی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی تشکیل شده توسط انصارالله، امشب بار دیگر با استفاده از راست گفت: وتو او مانع از توقف خود و اسرائیل از کشتار و نسل کشی در غزه شد.

وی افزود: بنابراین امروز تاکید می کنیم که کاری که آمریکا (در شورای امنیت) انجام داد یک اعدام و یک اقدام آشکار تروریستی علیه مردم غزه و بشریت بود.

وی ادامه داد: قطعنامه شورای امنیت در خصوص کمک رسانی به غزه شامل نظارت خواهد بود که مانعی برای رسیدن کمک ها خواهد بود زیرا اجرای کمک رسانی تنها با تایید اسرائیل خواهد بود و ما به زودی آن را مشاهده کنید.

الحوثی به قطعنامه نظارتی شورای امنیت در اعمال محدودیت های ظالمانه برای ارسال محموله های بشردوستانه از طریق کشتی ها به مناطق تحت حاکمیت انصارالله یمن اشاره کرد و گفت: آنچه سازمان ملل با اقدامات نظارتی (ضد بشردوستانه) خود انجام داد. علیه جمهوری یمن، دلیل روشنی علیه ساکنان غزه است.»

الحوثی با انتقاد از بی تفاوتی سران کشورهای عربی و اسلامی نسبت به شرایط وخیم انسانی غزه، موضوع نظارت بر ارسال کمک ها را با وجود بی تفاوتی دیگر رهبران عربی و اسلامی اهمیت چندانی ندارد و گفت: آن ها کسانی که جرأت تهیه غذا برای مردم غزه را ندارند، شهامت این را دارند که «اسلحه هم نمی فرستیم».

یکی از اعضای هیئت مدیره «انصارالله» تاکید کرد: تلاش واشنگتن برای صدور قطعنامه مورد نظر مثبت وحشیگری آمریکا و همدستی آن با اسرائیل در جنایات و قتل های غزه.

قطعنامه 2722 شورای امنیت درباره وضعیت غزه امروز با 13 رای موافق و 2 رای ممتنع علیرغم ممانعت آمریکا برای گسترش کمک های بشردوستانه تصویب شد. این در حالی است که نماینده آمریکا از تصویب این قطعنامه خودداری کرد.

این در حالی است که “واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در نشست جاری شورای امنیت سازمان ملل تلاش کرد یک عبارت را تغییر دهد و در نتیجه خواستار برقراری آتش بس فوری در غزه شد. اما ایالات متحده آن را دارد. وتو و بنابراین اصلاحیه پیشنهادی روسیه رد شد.

بر این اساس، آمریکا از روسیه خواست بند «توقف فوری و دائمی مخاصمات» را در متن قطعنامه شورای امنیت لحاظ کند. وتو انگلیس نیز رای ممتنع داد.

بنابراین، با وتوی آمریکا، بند مربوط به لزوم برقراری آتش‌بس حذف شد و تنها افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه محدود شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=159924

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.