افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

انتقاد رئیس مجلس از انتشار گواهی 30 درصدی

  • کد خبر : 373120
انتقاد رئیس مجلس از انتشار گواهی 30 درصدی

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف در بیست و هشتمین جلسه هیأت کل دیوان محاسبات کشور، دقت مجلس در حوزه قانونگذاری را مورد تاکید قرار داد و گفت: گزارشات با اطلاعات غیرشفاف و نادرست منجر به تصمیماتی می شود که صدمات جبران ناپذیری به مردم وارد می کند. دولت اگر گزارش های تحلیلی بر اساس اعداد […]

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف در بیست و هشتمین جلسه هیأت کل دیوان محاسبات کشور، دقت مجلس در حوزه قانونگذاری را مورد تاکید قرار داد و گفت: گزارشات با اطلاعات غیرشفاف و نادرست منجر به تصمیماتی می شود که صدمات جبران ناپذیری به مردم وارد می کند. دولت اگر گزارش های تحلیلی بر اساس اعداد و ارقام که در دیوان محاسبات انجام می شود بر اساس موضوع هدایت و اولویت بندی شود، می تواند در تصمیم گیری مقامات عالی کشور موثر باشد.

گزارش های دیوان محاسبات باید بتواند تدوین بودجه را در مسیر درست قرار دهد

قالیباف با بیان اینکه بندهای فرعی ماده 13 برنامه هفتم پیشرفت عملکرد دیوان محاسبات را بسیار کلیدی کرده است، افزود: ماده 13 دیوان محاسبات را موظف کرده گزارش های خود را به گونه ای تنظیم کند که نتیجه لایحه بودجه در راه است دولت باید اولویت های برنامه را مبنای بودجه قرار دهد و دیوان محاسبات براساس برنامه هفتم شاخص هایی را تدوین کند.

وی در ادامه با بیان اینکه شفافیت مالی نباید مانع تحرک تجاری در رفتار مالی شرکت ها با بانک های عامل شود، تصریح کرد: اگر قرار است شرکت ها سودآور باشند نباید مانع کار آنها شود، اما از طرفی منابع به ویژه در حوزه نفت و معدن، کنترل و حسابرسی می شوند.

خطای تصویب 130 اوراق مالی به عنوان سپرده نقدینگی در دولت

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه در مقطعی حدود 100 همات سپرده مالی و نقدینگی داشتیم در حالی که دولت توانایی استفاده از آنها را داشت، تاکید کرد: در چنین شرایطی دولت 130 همت اوراق مالی (30 درصدی) را تصویب کرد. گواهی سپرده بانکی). همچنین در ماه های پایانی سال گذشته اقداماتی انجام داد که بدترین لحظه بود و فشار بر بانک ها برای برداشت وارد شد، در حالی که در همان زمان شاهد 100 واریز منابع به حساب های دولتی بودیم که نباید داشته باشند. دیده شده و رد شده است.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه این موضوع در حضور رئیس جمهور مطرح شد که دستگاه های نظارتی باید در این امر ورود کنند، گفت: دستگاه نظارتی اصلی کشور دیوان محاسبات است که باید به آن کمک کنیم و دیوان محاسبات. باید سعی کنید دستگاه ها را روی مدار ورودی قرار دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373120

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.