افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

انتقاد دادستان کل کشور از وضعیت صنعت خودرو

  • کد خبر : 375431
انتقاد دادستان کل کشور از وضعیت صنعت خودرو

به گزارش رکنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدی محدی وی روز چهارشنبه 13 مهرماه در مراسم تجلیل و معارفه دادستان و انقلاب قزوین اظهار داشت: در حال حاضر کشور با مشکلات زیادی مواجه است که ریشه همه این مشکلات از طریق مجلس قابل حل است. مجلس باید برای حل مشکلات مثلاً در رابطه با مشکلات اقدام […]

به گزارش رکنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدی محدی وی روز چهارشنبه 13 مهرماه در مراسم تجلیل و معارفه دادستان و انقلاب قزوین اظهار داشت: در حال حاضر کشور با مشکلات زیادی مواجه است که ریشه همه این مشکلات از طریق مجلس قابل حل است. مجلس باید برای حل مشکلات مثلاً در رابطه با مشکلات اقدام کند صنایع غذایی نمایندگان مجلس باید با جدیت به این موضوع رسیدگی کنند و بر کیفیت آن نظارت کنند.

وی ادامه داد: خودرویی که در هر 100 کیلومتر 14 لیتر بنزین مصرف می کند را نباید برانیم. متاسفانه ما شعار استفاده از محصولات ایرانی را می دهیم در حالی که خودروسازی نداریم و فقط مونتاژ موتورسیکلت کار می کنیم. آنها را موتورسازی می نامیدند در حالی که هیچ موتوری تولید نمی شد و امروز در شرکت های خودروسازی شاهد همین موضوع هستیم.

دادستان کل کشور تصریح کرد: تا صنعت خودرو به دانشگاه متصل نشود مشکلات جامعه حل نمی شود. اگر صنعت خودرو بتواند مصرف بنزین را به نصف کاهش دهد، روزانه 70 میلیون لیتر بنزین در کشور صرفه جویی می شود. .

موحدی خاطرنشان کرد: امروزه چندین صنعت مانند نیروگاهی و پتروشیمی با همت جوانان هدایت می شوند، چرا به جوانان فرصت احیای صنعت خودرو را نمی دهیم؟ مشکل صنعت خودرو باید حل شود و بنده به عنوان مسئول احیای حقوق عمومی این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

وی در مورد شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی نیز بر همین موضوع تاکید کرد و گفت: در تولید برخی کالاها شاهد ورود محصولاتی هستیم که به درستی کار نمی کنند و مسئولیت خدمات پس از فروش محصولات ایرانی ضعیف است.

دادستان کل کشور ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره بر مصرف محصولات تولید داخل تاکید داشته اند اما متاسفانه در برخی موارد محصولات ایرانی از مزیت های لازم برخوردار نیستند.

موحدی خاطرنشان کرد: امروز در صنعت قفل و ابزار با مشکلات و معضلات زیادی مواجه هستیم و شاهد فروش محصولات گران قیمت و بی کیفیت در داخل اصناف هستیم که نیاز به مدیریت دارد.

وی با بیان اینکه همه مشکلات تقصیر دولت نیست، گفت: برای حفظ حقوق عمومی صنایع باید نظارت بیشتری از سوی سازمان تعزیرات و سایر دستگاه های اجرایی صورت گیرد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه در پرونده طراوت نوین استان قزوین همه مقصریم، ادامه داد: از ابتدا سهل انگاری ها و اشتباهات زیادی وجود داشته که باعث این مشکلات شده است، امروز مردم در این فکر هستند که مقصر کیست؟ چرا کسی متوجه نمی شود که رادیو و تلویزیون زیرنویس دارد؟ بارها گفته ام که تولید و پخش تیزرهای تبلیغاتی باید با درایت انجام شود و از صدا و سیما چیزی پخش نشود.

وی افزود: آیا باید مقامات قضایی را مقصر پرونده غفاری دانست یا سازمان های صادرکننده مجوز؟ یا کسانی که به مدیر عامل شرکت لوح تقدیر دادند؟ امروز در توکستان به 30 شرکت خودروسازی مجوز اعطا شده است، چگونه ممکن است سرمایه و اعتبار این شرکت ها ارزیابی نشده باشد؟ چرا دادستان این شرکت ها را دستگیر نکرده است؟ قطعا با آن برخورد خواهیم کرد.

موحدی خاطرنشان کرد: معرفی دادستان جدید با سرپرستی رئیس کل دادگستری قزوین انجام شد و به چند موضوع مهم از جمله پرهیز از آمار، احترام به ارباب رجوع، افزایش کیفیت رسیدگی، تقویت دقت و سرعت، انجام تحقیقات دوره ای شهرستان تاکید دارم. بازرسی ها باید اجرای سند اصلاحات قضایی، توجه جدی به جرایم علیه امنیت، برخورد جدی با سارقان حرفه ای و تقویت پیشگیری از وقوع جرم را در دستور کار خود قرار دهند./تسنیم

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=375431

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.