افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

انتقاد تندی پیشکسوت پرسپولیس از رفتن یحیی: خرج کردن پول مربی خارجی برای گل محمدی و خریدهایش – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 171991
انتقاد تندی پیشکسوت پرسپولیس از رفتن یحیی: خرج کردن پول مربی خارجی برای گل محمدی و خریدهایش – پرسپولیس نیوز

محسن عشوری، هافبک و سرمربی سابق پرسپولیس از وضعیت فعلی نیمکت این باشگاه می گوید. عاشوری که یکی از بهترین های تاریخ باشگاه پرسپولیس محسوب می شود و البته به عنوان مربی هم حرفی برای گفتن دارد، طرفدار یحیی است و پرسپولیس زیر نظر او اداره می شود. وی در گفت و گو با ایران […]

محسن عشوری، هافبک و سرمربی سابق پرسپولیس از وضعیت فعلی نیمکت این باشگاه می گوید.

عاشوری که یکی از بهترین های تاریخ باشگاه پرسپولیس محسوب می شود و البته به عنوان مربی هم حرفی برای گفتن دارد، طرفدار یحیی است و پرسپولیس زیر نظر او اداره می شود. وی در گفت و گو با ایران ورزشی تاکید کرد که بهترین کار برای مدیرعامل پرسپولیس این است که یحیی را متقاعد کند که برگردد و کارهایی را که برای پرسپولیس در نظر داشت انجام دهد.

این مصاحبه را بخوانید:

* شما تجربه چندین ساله کار به عنوان مربی در رده های ابتدایی و بزرگسالان پرسپولیس را دارید که خواستیم بحث را از این منظر ادامه دهیم.

خیلی دوست دارم از تجربه مربیگری خود در پرسپولیس بگویم. البته من عمدتا در رده های پایین پرسپولیس تمرین کرده ام، بنابراین تجربیات بسیار خوبی در این زمینه دارم و به خوبی می دانم که در آنجا مدیرانی را در راس کار قرار می دهند که از ابزار مربیگری پرسپولیس استفاده می کنند. یعنی چون پرسپولیسی هستی منتظرت هستند. برای صلاح تیم و هواداران باید از برخی خواسته های خود صرف نظر کنید و با این رویه بخشی از خواسته هایتان را به شما می دهند اما در رابطه با مسائل دیگر قول هایی می دهند که هنوز به طور کامل به آنها عمل نکرده اند. . مدتی هم به عنوان دستیار اول در تیم بزرگسالان کار کردم، اما بقیه عمرم را به عنوان مربی در پرسپولیس در تیم های پایه گذراندم و یکی دو بار مسئولان پایه تعجب کردند که من گاهی اوقات در پرسپولیس می ماندم که آنها می کردند. انجام ندهید. آنچه به من تعلق می گیرد را به من نده. همه اینها را گفتم که بگویم یحیی هم ملاحظاتی داشت که کمتر از آن نگفت و گلایه نکرد.

*منظورتان این است که برای مربیان پرسپولیس در تیم، داوران به قول خود عمل نمی کنند؟

اگر پرسپولیس هم مثل سایر تیم های دولتی است باید مثل سایر تیم ها برایش بودجه تعریف کنند اما اینجا مشخص نیست باشگاه پرسپولیس چگونه اداره می شود و مربی مسئول بر چه اساسی کار می کند. به نظر من یحیی به این نتیجه رسیده است که در پرسپولیس به بخشی از قول هایی که به کادرفنی و بازیکنان می دهند عمل می کنند اما بخشی دیگر را فراموش می کنند و فکر می کنند بازیکنان و مربیان فراموش می کنند و زیاد به آن اهمیت نمی دهند. بقیه از خواسته های آنها

* با این حرف ها می خواهید مدیرعامل پرسپولیس را محکوم کنید؟

حرف من این است که باشگاه پرسپولیس هر روز دچار مرگ شده است و نمی گویم تقصیر درویش است، اما به هر حال وقتی فردی مسئولیت را می پذیرد، باید اختیار داشته باشد و بر اساس آن و اتفاقاتی که افتاده است، پیش رود. در باشگاه پرسپولیس که یکی از پرطرفدارترین تیم های جهان و آسیاست، این موضوع نشان از ورود به زندگی روزمره دارد که باید در مورد آن فکر جدی کرد.

*اما فعلا بحث این است که مربیانی مثل کالدرون، اسکوچیچ یا برانکو در نهایت سرمربی پرسپولیس شوند یا خیر.

هفته عجیبی را در پرسپولیس شاهد بودیم. فکر می کنم اگر پول هست باید به یحیی و کادر فعلی داده شود. شاید با شناختی که از مربیان خارجی دارم مطمئن باشم که آنها با تعداد کم به پرسپولیس نمی آیند و قراردادشان حداقل یک فصل و نیم خواهد بود و مربیان خارجی بسیار محکم و اصرار خواهند داشت. در مورد مسائل مالی و مدت قرارداد شما به همین دلیل با توجه به شناختی که از ذهنیت مربیان کروات دارم، فکر می‌کنم شانس مربیان کروات در پرسپولیس بیشتر است.

* در این بین خیلی ها معتقدند برانکو شانس بیشتری برای سرمربیگری پرسپولیس دارد.

به هر حال رزومه برانکو مشخص است و از نظر کاریزمای و استقبالی که این مربی در بین هواداران پرسپولیس دارد، در صورت جدایی یحیی اولین فرصت و بهترین گزینه برای تمرین در پرسپولیس است، هرچند فکر می کنم برانکو بعید است. آمدن. به ایران ; چون در زمان حضورش به قدری با او برخورد شد که پرسپولیس را ترک کرد. بنابراین بعید می دانم برانکو به ایران بیاید و بیشتر صحبت های او جنبه گرم شدن بازار دارد و برای برانکو با توجه به مسئولیتی که در حال حاضر در عمان دارد، به نظر من پرسپولیس و حضور آنها در ایران است. آخرین گزینه و هر چقدر که می گویم فکر نمی کنم بیشتر برای پرسپولیس عرق ریخته باشم.

* در این میان عجیب به این موضوع برمی گردد که برانکو موفقیتی بیشتر از یحیی برای پرسپولیس به دست نیاورده است.

به نظر من رفتار خوبی با یحیی نداشتند، زیرا او مربی باتجربه ای شده و در پرسپولیس به خوبی سازگار شده و تقریبا هر سال جام برای این تیم به ارمغان آورده است، بنابراین نمی دانم وقتی یحیی را مقابل آنچلوتی می بینیم چگونه قضاوت می کنیم. پرز می گوید من به مدیر باشگاه رئال گفتم قول نداده ام که همه جام ها را ببرم. بنابراین هواداران فوتبال ما تیمی را دیده اند که تمام جام ها را به دست خواهد آورد. در حال حاضر فاصله پرسپولیس تا صدر فقط دو امتیاز است، به همین دلیل این حمله به پرسپولیس را درک نمی کنم چون یحیی در سال های اخیر بیشترین جام ها را با پرسپولیس به دست آورده است.

*اما یحیی در بخشی از گلایه های خود به بازنده جنگ رسانه ای و نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس با باشگاه رقیب اشاره کرد!

به هر حال این را باید در نظر گرفت که یحیی به شیوه خودش چندین جام برای پرسپولیس به دست آورده است اما به هر حال دلیل سقوط پرسپولیس را فصل نقل و انتقالات و مصدومیت چند بازیکن کلیدی می دانم. قطعات کلیدی مثل امیری، سلمانی و پورعلیگنجی، سه قطعه ای که بهترین بودند. مثلا خود امیری مثل یوکر در پرسپولیس بود و نقاط ضعف تیم را پوشش می داد. حسابی که نبودش بیشتر از حضورش به چشم می خورد.

*با خود یحیی صحبت نکردی؟

من با یحیی صحبتی نکرده ام اما معتقدم عدم تعهد باشگاه دلیل استعفای یحیی بوده و مطمئنم هر بار که یحیی پای میز مذاکره می رفت قول هایی می دادند که به آنها عمل نکردند. به نظر می رسد یحیی این بار مصمم به جدایی است، چرا که باشگاه هرگز به تمام وعده های خود عمل نکرده و به همین دلیل عطایی سرمربی این تیم این کار را به او داده است.

*به نظر شما در حال حاضر بهترین گزینه برای تمرین پرسپولیس چه کسی است؟

به نظر من جایگاه پرسپولیس بد نیست و با اضافه شدن یکی دو بازیکن در هر پست، پرسپولیس به شرایط ایده آل می رسد. در ضمن بهترین فرد یحیی است و مدیر عامل باشگاه بهتر است دلارهای زیادی را برای یحیی و نیازهای واقعی تیم خرج کند تا نتیجه را ببیند.

* در صحبت پایانی خود چه پیشنهادی به باشگاه در خصوص انتخاب نهایی در این مقطع حساس دارید؟

هنوز هم صحبت هایی دارم که فراتر از امید رفته و تبدیل به یک رویا شده است. بهتر است باشگاهی باشد که خود هواداران در آن تصمیم گیرنده باشند، البته این موضوع یک سری مجوزها مثل اسپانسر یا حق پخش تلویزیونی و موارد و شرایط دیگر می خواهد تا قرارداد بسته نشود. با AFC فشار هر سال این کار سختی نیست و به اعتقاد من اجرای آن نیازمند یک تصمیم جدی است.

* گزینه های ایرانی پرسپولیس کدام مربیان هستند؟

اگرچه نام برانکو به جای یحیی برای تمرین در پرسپولیس مطرح می شود، اما در این میان نام ها و گزینه های ایرانی نیز به چشم می خورد که به نظر می رسد باشگاه پرسپولیس باید نگاهی به آنها بیندازد. اگرچه ظاهراً دو یا سه مربی پرسپولیس به دلیل مشکلاتی در لیست اصلی حضور ندارند، اما در این میان مربیانی مانند محسن عشوری، حسین عبدی، وحید هاشمیان و چند مربی دیگر حضور دارند که البته به نظر می رسد فرصت تمرین در پرسپولیس را دارند. . ، روز یکشنبه که تکلیف انجام شد، باید مشخص شود که بحث مربیان ایرانی در کنار گزینه های خارجی با جدیت بیشتری مطرح خواهد شد. از یک سو جنبه استقبال از سوی هواداران پرسپولیس از یک سو اما جنبه مشکلات مالی و برخی عوامل مثبت گزینه های ایرانی پرسپولیس قطعا باعث می شود که هیئت مدیره و سرمربی پرسپولیس به آن توجه جدی داشته باشند. به گزینه های ایرانی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=171991

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.