افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
4

انتصاب پسر مصباح یزدی به جبهه پایداری/ پسر راه پدر را ادامه داد

  • کد خبر : 129867
انتصاب پسر مصباح یزدی به جبهه پایداری/ پسر راه پدر را ادامه داد

حجت الاسلام مجتبی مصباح یزدی فرزند مرحوم علامه مصباح یزدی در مجمع عمومی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با آرزوی پیروزی مردم مظلوم غزه گفت: در این دیدار جایی برای مردم مظلوم غزه نیست. سالمندان و شاید کاری که این بزرگان می توانستند انجام دهند باید ده ها نفر دور هم جمع شوند تا گوشه ای […]

حجت الاسلام مجتبی مصباح یزدی فرزند مرحوم علامه مصباح یزدی در مجمع عمومی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با آرزوی پیروزی مردم مظلوم غزه گفت: در این دیدار جایی برای مردم مظلوم غزه نیست. سالمندان و شاید کاری که این بزرگان می توانستند انجام دهند باید ده ها نفر دور هم جمع شوند تا گوشه ای از خلاء نبودشان را پر کنند.

وی ادامه داد: هر حرکت آگاهانه برای رسیدن به هدف چند الزام دارد: اول نقشه راه; ثانیاً امکانات; سوم راهنما و راهنما. نهضت انقلاب اسلامی به عنوان یک حرکت آگاهانه این ویژگی ها را داشت. حرکتی برای رسیدن به هدفی مشخص که امام راحل عظیم الشان (ره) و سپس مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به خوبی ترسیم کردند، همین مسیر را ادامه دادند. امکانات لازم برای ادامه راه با تلاش و وفاداری مردم انقلابی ما فراهم شد و الحمدلله این حرکت به ثمر نشست. یکی از بزرگترین نعمت های خداوند برای این ملت وجود بزرگانی چون امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

مصباحی مقدم: جامعه روحانیت به دنبال کسب قدرت نیست/ از انتخاب رئیس جمهور پشیمان نیستیم/ می گویند: «با فعالیت سیاسی چه کنیم؟»، این اشتباه بزرگی است.

برهم زدن رویای تندروها و زیاده خواهان با کاندیداتوری آخوندی/تعیین تکلیف انحصار طلبان به شورای نگهبان!

مصباح یزدی افزود: برای رسیدن به هدف لازم است عوامل ذکر شده باقی بماند و موانع موجود برطرف شود. سهل انگاری یکی از مهمترین موانع در راه رسیدن به هدف است. آن مرد فراموش می کند که قرار است کجا برود و هدفش چه بوده است. پرداختن به اهداف میانی و فراموشی هدف اصلی یکی از موانع و عوامل بازدارنده است. گاهی انسان در زندگی روزمره تجربه می کند که فراموش می کند هدف اصلی چه بوده است.

وی تصریح کرد: دومین عامل بازدارنده ای که نمی گذارد به هدفمان برسیم، عقب ماندن یا جلوتر از رهبر و رهبری و از دست دادن اوست. در این صورت راه را اشتباه خواهیم رفت.

مصباح یزدی ادامه داد: سومین عامل و مانعی که می تواند سر راه ما قرار گیرد خستگی است. گاهی ارزش کار اصلی به دلیل خستگی فراموش می شود. درست است که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) فرمودند ما الان به قله نزدیک شده ایم و خسته نباشید. خستگی برای کسی که کار ارزشمندی که انجام می دهد را می داند، معنایی ندارد.

وی ادامه داد: چهارمین عامل یا مانع عدم شناخت اولویت ها و نیازهای فعلی است. هر قسمت از مسیر الزامات خاص خود را دارد. بنابراین، ما باید دقیقاً وضعیت فعلی را بشناسیم. اگر بخواهیم در مسیر انقلاب اسلامی به درستی پیش برویم، از مسیر اصلی منحرف نشویم و دیگران را با خود همراه کنیم، باید مراقب این عوامل بازدارنده باشیم.

استاد سمینار گفت: هدف اصلی باید درست فهمیده شود و با اهداف فرعی اشتباه نشود. لازم است انتظارات خود را با توجه به هدف اصلی تنظیم کنیم. در اوایل نهضت کسانی بودند که انقلاب اسلامی را همراهی کردند، اما به تدریج هر کدام در مقطعی از قطار انقلاب پیاده شدند. زیرا آنها اهداف نامعقولی را در مورد انقلاب اسلامی در ذهن خود ترسیم کرده بودند و انتظار داشتند که یک شبه معجزه رخ دهد و انقلاب به سرعت همه چیز را تغییر دهد. در کدام یک از مراحل تاریخ تکامل انسان، هدف به این زودی محقق شده است؟ بعثت پیامبر(ص) و حکومت امام علی(ع) و قیام حضرت سیدالشهدا(ع) بخشی از این مسیر است. وقتی هدف اصلی را با اهداف فرعی اشتباه می گیریم، آنگاه وسیله را توجیه می کنیم.

مصباح یزدی ادامه داد: ما نباید رأی خود را به رهبری تحمیل کنیم. عده ای در مقابل قرآن کریم نیز همین گونه عمل می کنند و نظر خود را بر قرآن تحمیل می کنند. باید از روی ادب زانوهایمان را روی زمین بگذاریم و جلوی قرآن بنشینیم. در مقابل رهبر معظم انقلاب هم همین اتفاق می افتد. گاه برخی افراد نسبت‌های نادرستی به مقام‌های رهبران می‌دهند، در حالی که مناصب آن‌ها از اقتدار خاصی برخوردار است و باید به عمق آن پی برد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: موضوع بعدی که بسیار مهم است، شناسایی اولویت هاست. مرحوم پدرمان فرمودند روز قیامت گلوی ما را می گیرند، چرا فلان کار را کردی؟ پاسخ می دهیم که اجباری بود! در پاسخ می گویند در آن شرایط یک کار واجب تری بود که باید انجام می دادی و آن را ترک کردی. ما باید چیزهایی را برای آنها ببینیم. وضعیت فعلی ما عادی نیست. ما در شرایط جنگی ترکیبی هستیم و با چندین دشمن روبرو هستیم. ما باید متحدتر و منسجم تر باشیم. ما هدف بسیار بالایی داریم و در آستانه دگرگونی نظم جهانی هستیم. باید افق های آینده را دید. ملت ها در سراسر جهان بیدار می شوند. باید دید گسترده تری داشته باشیم، چون کار زیادی در پیش داریم.

استاد حوزه یادآور شد: مرحوم والد ما می گفتند مهم ترین کاری که در جبهه واحد می توانیم انجام دهیم گفتمان سازی است. سطح تفکر، آگاهی و ادراک مردم باید افزایش یابد. همچنین باید سطح بینایی و ادراک را ارتقا دهیم. حال می توان از خود پرسید که جبهه پایداری و سایر احزاب ما در این چند سال چقدر به این مهم پرداخته اند؟ انتخابات یک موضوع ثانویه است. ما باید مردم را آگاه کنیم تا بتوانند تشخیص دهند که چرا یک فرد بهتر و انتخاب درستی است. ما در این زمینه کم کاری کرده ایم. هم جامعه ما و هم جامعه جهانی نیاز به شفاف سازی هایی از این دست دارند.

27218

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=129867

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.