افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
0

انتصاب وزیر علوم به عنوان رئیس شورای دانشگاه های اسلامی – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 389970
انتصاب وزیر علوم به عنوان رئیس شورای دانشگاه های اسلامی – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشتردر این جلسه که بعد از ظهر امروز سه شنبه برگزار شد، مسعود مزیکیان رئیس جمهور کشورمان به آسیب شناسی عدم رعایت برخی از مصوبات شورا پرداخت و گفت: ابتدا باید بررسی کنیم که آیا ماهیت مصوبات شورای عالی فرهنگی چیست؟ انقلاب با موقعیت، کارکردها و اهداف شما آیا این توصیه […]

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشتردر این جلسه که بعد از ظهر امروز سه شنبه برگزار شد، مسعود مزیکیان رئیس جمهور کشورمان به آسیب شناسی عدم رعایت برخی از مصوبات شورا پرداخت و گفت: ابتدا باید بررسی کنیم که آیا ماهیت مصوبات شورای عالی فرهنگی چیست؟ انقلاب با موقعیت، کارکردها و اهداف شما آیا این توصیه مرتبط است یا خیر؟

رئیس جمهور افزود: به نظر من مشارکت شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوعاتی مانند تعیین حداکثر ظرفیت و نحوه پذیرش دانشجو در رشته های مختلف و همچنین تعداد و سن اساتید دانشگاه و تصویب مصوبات در این زمینه در صلاحیت این شورا نیست و البته اجرای آنها نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

این پزشکان در ادامه با بیان اینکه عدم توجه به اقناع نهادهای مختلف به ارزش و اعتبار شورای عالی انقلاب فرهنگی لطمه می زند، افزودند: برخی مصوبات این شورا توسط نهادها اجرا نمی شود. به دلیل موضوع این است که آنها هیچ دخالت و مشارکتی در روند جمع آوری و تصویب این مصوبات برای بیان دغدغه ها و مطالبات خود نداشته اند.

رئیس جمهور در ادامه توجه ویژه به مقوله فرهنگ در جامعه و ارائه راهکار برای کاهش نابسامانی های اجتماعی موجود در کشور از اولویت های شورای عالی انقلاب فرهنگی است و تصریح کرد: همه مشکلات کشور ناشی از اختلاف است. اجتماعی و زمانی که جامعه از دولت دور می ماند. تصمیمات ما راه به جایی نمی برد، بنابراین لازم است شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به شروع اصلاحات جامعه این موضوع را به صورت جدی در دستور کار قرار دهد. از خانواده، مهدکودک، مدرسه و دانشگاه.

در جلسه امروز با حضور رئیس جمهور، اعضای حقوقی و حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی، اولویت های چهار ساله دولت در موضوعات سبک زندگی، انسجام ملی، تحکیم خانواده، آموزش جوانان، عدالت آموزشی و… مورد بررسی قرار گرفت. همچنین جهت‌گیری مأموریت دانشگاه‌های مختلف، حفظ نخبگان و متخصصان و توجه به فناوری‌های نوین به بحث و تبادل نظر پرداخته و در مورد آن تصمیم‌گیری شد. دریافت کنید به این ترتیب به جلسه بعدی شورا موکول شد.

در این جلسه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز با رای اکثریت اعضا به عنوان رئیس شورای دانشگاه های اسلامی منصوب شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=389970

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.