افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

انتشار آمار در دولت سیزدهم/ از 2 میلیون مسکن در طرح ملی مسکن، تنها 20 هزار مسکن تکمیل شد.

  • کد خبر : 405406
انتشار آمار در دولت سیزدهم/ از 2 میلیون مسکن در طرح ملی مسکن، تنها 20 هزار مسکن تکمیل شد.

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس طرح نهضت ملی مسکن، سالانه یک میلیون خانه در کشور در زمینی با قدمت 99 سال ساخته می شود. بنابراین، امروز “حداقل 2 میلیون خانه ساخته شده توسط دولت باید با قیمت پایین به خانواده های بی خانمان داده می شد.” دنیای اقتصاد نوشت: اما گزارش رسمی معاونت پژوهشی مجلس […]

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس طرح نهضت ملی مسکن، سالانه یک میلیون خانه در کشور در زمینی با قدمت 99 سال ساخته می شود. بنابراین، امروز “حداقل 2 میلیون خانه ساخته شده توسط دولت باید با قیمت پایین به خانواده های بی خانمان داده می شد.”

دنیای اقتصاد نوشت: اما گزارش رسمی معاونت پژوهشی مجلس می گوید تا امروز تنها 20 هزار واحد مسکونی این پروژه به مرحله تکمیل نهایی رسیده است.

ماه گذشته وزیر راه و شهرسازی دولت چهاردهم به مسئولان مسکن این وزارتخانه هشدار داد: «آمار طرح ملی مسکن ممنوع است». هشدار فرزانه صادق از آنجا ناشی می‌شود که در همان روزهای ابتدایی استقرار وی در این وزارتخانه، به او اطلاع داده شده بود که ادارات مختلف دولتی «آمارهای متناقضی از پیشرفت مسکن عمومی» ارائه می‌کنند که ظاهراً همه آنها مربوط به «این است که طرح نهضت ملی مخابره می شود» منطبق نیست. گفته می شد پیش از روی کار آمدن دولت چهاردهم، ساخت حداقل یک میلیون واحد مسکونی دولتی و حمایتی آغاز شده بود.

اجرای طرح مسکن دولت در سال‌های اخیر و تحقق «تنها یک درصد از وعده دولت» در این طرح در مدت ۲ سال، ناشی از «اصرار دولت بر ساخت مسکن با قیمت‌های کمتر از بازار برای پیمانکاران» است. محاسبات ضعیف و نادرست برخی از دولت ها بر روی زمین های موجود، تجربه مسکن مهر در نیمه دوم دهه 80 نشان داد که «زمینه سازی برای ساخت خانه ها حداقل به 3 تا 4 سال نیاز دارد. و تمام هزینه ها بر دوش دولت و مردم است.» این تجربه در سال های اخیر مورد توجه مقامات دولتی قرار نگرفت.

23392

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405406

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.