به گزارش رکنا، علیرضا کریمیان با اشاره به اینکه از 151 هزار و 643 داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری یک میلیون و 403 هزار و 125 هزار و 174 نفر توانسته اند شغل خود را انتخاب کنند، گفت: نتایج اولیه آزمون دکتری از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده است و این افراد بر اساس محتوای مقدماتی هستند. کارنامه امتحانی می توانند رشته های تحصیلی را در یک یا چند کد ترکیب رشته از سری امتحانی در دوره روزانه یا سایر رشته ها انتخاب کنند، باید از شنبه 11 اردیبهشت لغایت چهارشنبه 5 اردیبهشت کد رشته محل های انتخابی را ثبت کنند.

با اشاره به اینکه از تعداد بیش از 125 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته، 68 هزار و 765 نفر مرد و 56 هزار و 409 نفر زن هستند. رشته های مورد علاقه خود را از رشته های مرتبط با سری آزمون انتخاب کنید و به ترتیب علاقه اولویت بندی کنید و سپس ثبت نام کنید. گزینه های شما و توجه داشته باشید که دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی این آزمون در پورتال سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: داوطلبانی که می توانند انتخاب رشته کنند و علاقه مند به انتخاب رشته های دانشگاه آزاد اسلامی هستند به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به نشانی www مراجعه کنند. . azmoon org و بر اساس اطلاعیه های مربوطه که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می شود اقدام و کد دسترسی انتخاب رشته های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.

کریمیان در پایان افزود: اسامی معرفی شدگان دارای سهمیه شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، سوابق علمی و پژوهشی و … دهه اول خرداد 1403 از طریق درگاه اطلاع رسانی کشور منتشر می شود. . سازمان سنجش آموزشی