افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

انتخابات هشت حوزه انتخاباتی تماما الکترونیکی می شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 253892
انتخابات هشت حوزه انتخاباتی تماما الکترونیکی می شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش هادی خبرنگار مهر طحان تمیز سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز (یکشنبه 26 اردیبهشت) خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: 10 لایحه و لایحه، 5 اساسنامه و 3 استفساریه از دیوان عدالت اداری در شورای نگهبان بررسی و به آنها پاسخ داده شد. وی تصریح کرد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و […]

به گزارش هادی خبرنگار مهر طحان تمیز سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز (یکشنبه 26 اردیبهشت) خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: 10 لایحه و لایحه، 5 اساسنامه و 3 استفساریه از دیوان عدالت اداری در شورای نگهبان بررسی و به آنها پاسخ داده شد.

وی تصریح کرد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره از سال گذشته بین مجلس و شورای نگهبان مطرح شد که دارای ایرادات و ابهاماتی بود و با رفع ابهامات، این طرح مغایر با موازین تشخیص داده نشد. شرع و قانون اساسی امیدواریم این طرح به اهداف خود برسد و به حل این موضوع منجر شود.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعیدانستن) در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و خلاف شرع و قانون اساسی تشخیص داده نشد.

طحان تمیز وی در پاسخ به سوالی مبنی بر صحت انتخابات از دیدگاه شورای نگهبان گفت: با توجه به تمامی گزارشاتی که در جریان انتخابات به دست ما رسیده است، بررسی های لازم را انجام داده و صحت انتخابات تایید شده است. . در تمام حوزه های انتخاباتی و به نظر ما بحث تمام شده است. و انشاالله در پایان هفته دور دوم انتخابات را خواهیم داشت. مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس شرکت می کنند تا 45 کرسی باقیمانده مجلس نیز مشخص شود.

وی ادامه داد: اگر عزیزان پیشنهادی دارند می توانند از طریق گواهینامه این کار را پیگیری کنند.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: اخیراً اصلاحیه مجلس درباره لایحه عفاف و حجاب به دست ما رسیده اما هنوز بررسی‌های ما تکمیل نشده است. البته برخی از ایرادات قبلی ما همچنان باقی است.

وی گفت: ما هنوز جمع بندی نهایی را انجام نداده ایم اما یک سری ایرادات همچنان باقی است. از سوی دیگر، شورای عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز باید در این مورد تصمیم گیری کند.

طحان تمیز آخرین وضعیت بازنگری لایحه برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه سال 1403 از آر شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان هنوز به طور رسمی مصوبه مجلس در مورد قسمت دوم لایحه بودجه 1403 و اصلاحیه لایحه برنامه هفتم توسعه را دریافت نکرده است.

طحان تمیز وی اعلام کرد: بیش از 40 هزار نفر به عنوان ناظر شورای نگهبان برای دور دوم انتخابات مجلس، انتخابات را دنبال خواهند کرد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه مرحله دوم انتخابات در چند استان برگزار می شود و آن استان ها چند حوزه هستند و انتخابات در کدام حوزه ها به صورت کاملا الکترونیکی برگزار می شود، اظهار داشت: مرحله دوم انتخابات در چند استان برگزار می شود. انتخابات مجلس شورای اسلامی برای 45 کرسی روز جمعه هفته جاری در 15 استان و 47 شهرستان برگزار می شود.

ادامه: مرحله دوم انتخابات حوزه های انتخابیه تبریز و آذرشهر به اومنطقه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و منطقه پردیس، آبادان، شیراز، کرمانشاه، منطقه خرم آباد، قائم شهر و زمین مالایی کاملاً الکترونیکی خواهد بود.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه شورای نگهبان برای مرحله دوم انتخابات شورای اسلامی چه تمهیداتی در نظر گرفته و آیا نظارت در مرحله دوم با مرحله اول متفاوت است یا خیر، تصریح کرد: شورای نگهبان برنامه ریزی های مختلفی را انجام داده است. مقدمات و آموزش برای عوامل اجرایی و سرپرستان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بیش از 40 هزار ناظر مردمی در مرحله دوم انتخابات حضور دارند. سامانه دیده بان مردمی در این مرحله از انتخابات آماده دریافت گزارش های مردمی است. بنابراین نظارت ها در این مرحله با مرحله اول تفاوتی ندارد.

طحان تمیز وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تناسب حقوق بازنشستگان گفت: ما مشکلی با این موضوع نداشتیم و در جلسه قبل هم آن را تایید کردم، اما لایحه برنامه هفتم توسعه مواد و مصوبات زیادی دارد که درباره آن داشتیم. ایرادات و ابهامات نسبت به مفاد سایر مصوبات، ارتباط مجلس و شورای نگهبان است و قاعدتاً این ایرادات باقیمانده باید در ابلاغ رفع شود و مصوبه بلافاصله به اجرا ابلاغ می‌شود.

وی گفت: بر اساس مفاد مصوبه، قانون برنامه هفتم توسعه از ابتدای سال 1403 اجرایی می شود و بر اساس آن است مگر اینکه در اصلاحیه تغییری ایجاد شود.

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: در مرحله قبل از انتخابات، تمامی موارد تخلفی که به شورای نگهبان گزارش شده بود، مورد رسیدگی قرار گرفت و برخی موارد در روز انتخابات و در حین اخطار به دستگاه قضایی ارجاع شد. تعدادی به بازرسان فرستاده و شمارش شدند و برخی دیگر به دستگاه قضایی ارجاع شدند.

وی در پاسخ به سوالی درباره دلایل رد صلاحیت حسن روحانی گفت: مواردی که به صورت مکتوب به ایشان اعلام شده است متعدد است و محدود به موارد معدودی نیست که ایشان مطرح کردند. البته این چند مورد به تفصیل مورد بحث قرار نگرفته است.

طحان تمیز وی در پاسخ به سوالی مبنی بر علت عدم انتشار دلایل رد صلاحیت حسن روحانی، اظهار کرد: بارها گفته ایم که پرونده های مربوط به افراد ما میگوییماما برای افشای عمومی آن نیازمند مجوز قانون هستیم.

وی در خصوص روند بررسی قسمت دوم لایحه بودجه 1403 گفت: هنوز مصوبه مجلس برای قسمت دوم لایحه بودجه نگرفته ایم و به محض دریافت آن را در دستور کار قرار می دهیم. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=253892

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.