افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
3

انباشت مسکن بدون امنیت محیطی و مراکز بهداشتی، رفاه کافی/افزایش خشونت خانگی در خانه های کوچک

  • کد خبر : 132067
انباشت مسکن بدون امنیت محیطی و مراکز بهداشتی، رفاه کافی/افزایش خشونت خانگی در خانه های کوچک

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بذرپاش وزیر راه و شهرسازی چند روز پیش اعلام کرد که یک میلیون قطعه زمین مناطق شهری و روستایی در پایان سال به مردم واگذار می شود. انباشت مسکن در کشور سالهاست که اتفاق می افتد. تعدادی از این خانه ها به مردم تحویل داده شده و بسیاری از آنها […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بذرپاش وزیر راه و شهرسازی چند روز پیش اعلام کرد که یک میلیون قطعه زمین مناطق شهری و روستایی در پایان سال به مردم واگذار می شود. انباشت مسکن در کشور سالهاست که اتفاق می افتد. تعدادی از این خانه ها به مردم تحویل داده شده و بسیاری از آنها خالی است. جدای از شرایط اقتصادی تملک و زندگی در این مجتمع های مسکونی بزرگ، نیاز جدی به مراکز فرهنگی، بهداشتی، آموزشی و ورزشی وجود دارد که بیشتر آنها از فقر این مراکز رنج می برند.

ساختن این خانه ها و کنار هم قرار دادن آنها یک دومینویی ایجاد کرده است که مقدار کمی زندگی و خشم و افسردگی زیاد است. در این خانه ها و در محوطه این مجتمع های مسکونی خشونت خانگی و خیابانی بیشتر است.

خود را در یک فضای کوچک، گرفتگی و کم نور تصور کنید. برای نجات خود به پنجره نزدیک می شوی، پرده را می کشی تا نور وارد اتاق شود، اما جلوی پنجره دیواری است که متعلق به ساختمان مقابل است. شما فکر می کنید قبل از اینکه افسردگی زندگی شما را فرا بگیرد باید خانه را ترک کنید.

آیا فضایی برای شما طراحی شده است؟ پارک، استخر، سالن بدنسازی، نور کافی شهر، فضای امن برای پیاده روی…

با خود فکر می کنید، خانه امن تر و ساکت تر از بیرون است، اگرچه فاصله بین دیوارها کم است.

انبوه سازان باید به فکر امنیت و آرامش محیط زیست زن و مرد، سالمندان و کودکان باشند.

سعید السادات نیا، آسیب شناس این موضوع را از زاویه ای دیگر تحلیل کرد و گفت: در دنیای امروز مکان قرارگیری پایگاه زنان البته خوشبختانه امروزه زنان هم تراز مردان شاغل هستند و زمان بیشتری را بیرون از خانه می گذرانند. بحث در مورد خانه نشینی زنان به دوره های بعدی برمی گردد. به عنوان مثال، چند دهه پیش، زنان به ندرت از خانه خارج می شدند، مگر به دلایل خاص. بنابراین اگر نگاه سنتی خود را کنار بگذاریم، تفاوت چندانی بین زن و مرد وجود نخواهد داشت و نیاز به مراکز بهداشتی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی در هر مکانی و اطراف محل سکونت خود و امنیت محیطی برای هر دو زن دارند. . و مردان: هم مردان، هم کودکان و هم افراد مسن باید مورد احترام و مراقبت باشند.

وی بیان کرد: هر مجتمع مسکونی بزرگی مانند ملی و مهر که ساخته می شود در کنار طراحی ساختمان باید دارای مراکز تندرستی، بهداشتی و ورزشی با توجه به تعداد افراد ساکن در آن مکان باشد، در غیر این صورت آن مجتمع ها فقط شهرک خواهند بود. که به آنها آرامش و امنیت نمی دهند.

سادات نیا ادامه داد: دولتمردان علاوه بر تامین مسکن به فکر مراکز فرهنگی، بهداشتی و رفاهی خود نیز باشند. باید گفت که رویکرد کلی به سمت حقوق برابر است و باید این مراکز به طور یکسان برای زن و مرد فراهم شود.

خشونت خانگی کوچک

بر اساس این گزارش، خشونت خانگی معضلی جدی است که افراد و خانواده های زیادی را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. در خانه‌های کوچک، تأثیر خشونت خانگی مخرب‌تر است، زیرا ممکن است فضا و منابع محدودی برای کمک گرفتن یا فرار از موقعیت‌های آزاردهنده برای قربانیان وجود داشته باشد.

خشونت خانگی در خانه‌های کوچک ممکن است به دلیل محدودیت منابع مالی ساکنان آن باشد که منجر به افزایش تنش و درگیری می‌شود که در شرایط تورمی کنونی جامعه تهدیدکننده‌تر است.

خانه های کوچک اغلب فاقد فضاهای خصوصی هستند که می تواند احساس ناامیدی و درماندگی را تشدید کند و خشونت را افزایش دهد. علاوه بر این، افرادی که در خانه‌های کوچک زندگی می‌کنند ممکن است دسترسی محدودی به شبکه‌های حمایت اجتماعی برای کمک گرفتن یا فرار از موقعیت‌ها داشته باشند و این کار را برای فرد آزارگر دشوارتر می‌کند.

به ازای هر 1000 نفر چند مرکز بهداشتی و درمانی وجود دارد؟

برای داشتن جامعه ای امن و آرام، برای هر 1000 نفر از ساکنان یک محله چه مراکز تفریحی، فرهنگی و بهداشتی باید وجود داشته باشد؟ برای ایجاد جامعه ای امن و آرام، وجود مراکز مختلف تفریحی، فرهنگی و بهداشتی برای ساکنین حائز اهمیت است.

حداقل یک مرکز تفریحی برای هر 1000 ساکن مورد نیاز است که دسترسی به امکاناتی مانند سالن های ورزشی، زمین های ورزشی، استخرهای شنا و فضاهایی برای رویدادهای اجتماعی را فراهم می کند. حداقل یک مرکز فرهنگی برای هر 1000 ساکن لازم است تا فرصت هایی برای بیان هنری، اجراها، نمایشگاه ها و برنامه های آموزشی فراهم کند که جامعه را به سمت رشد و سرزندگی سوق دهد.

حداقل یک مرکز بهداشتی برای هر 1000 ساکن برای دسترسی به خدمات پزشکی، حمایت های سلامت روان، برنامه های سلامتی و منابع برای زندگی سالم مورد نیاز است. با اطمینان از در دسترس بودن و دسترسی ساکنین این مراکز، جوامع می توانند رفاه جسمی و روانی را ارتقاء دهند، احساس تعلق و ارتباط را تقویت کنند و فرصت هایی را برای رشد و توسعه شخصی فراهم کنند. در نهایت، این می تواند به ایجاد محله ای امن تر و سرزنده تر برای همه ساکنان کمک کند.

خبرنگار: آزاده مختاری

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=132067

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.