افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

امیر سرتیپ آشتیانی: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید بحران و تنش در منطقه هستند.

  • کد خبر : 234152
امیر سرتیپ آشتیانی: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید بحران و تنش در منطقه هستند.

گزارش کردن خبرگزاری تسنیم به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به سوریه و این سفر. نخست وزیر محترم سوریه در تهران و برگزاری پانزدهمین کمیته عالی همکاری های اقتصادی گفت: تحولات منطقه ای […]

گزارش کردن خبرگزاری تسنیم به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به سوریه و این سفر. نخست وزیر محترم سوریه در تهران و برگزاری پانزدهمین کمیته عالی همکاری های اقتصادی گفت: تحولات منطقه ای و اهمیت روابط دو کشور ایجاب می کند که دو طرف به طور مستمر با یکدیگر مشورت کنند.

وزیر دفاع با اشاره به شرایط حساس و پیچیده منطقه افزود: شهادت بیش از 30 هزار نفر و مجروح شدن بیش از 70 هزار نفر بدون حمایت آمریکا و سکوت سازمان های بین المللی امکان پذیر نبود. و متاسفانه انفعال برخی کشورهای عربی و اسلامی.

امیر سرتیپ آشتیانی با تاکید بر ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، افزایش تنش ها در منطقه و انحراف افکار عمومی به سمت این تنش ها، تصریح کرد: سازمان ملل و شورای امنیت به مسئولیت بین المللی خود در قبال جنایات جنگی و نسل کشی عمل نکرده اند. ممکن است رژیم صهیونیستی به خوبی کار کند، اما رژیم صهیونیستی قطعا به هیچ یک از اهداف خود در غزه نخواهد رسید.

وزیر دفاع با محکوم کردن حملات هوایی رژیم صهیونیستی و نقض تمامیت ارضی سوریه افزود: این رژیم منحوس به بهانه مقابله با محور مقاومت به دنبال تخریب زیرساخت‌ها از جمله فرودگاه‌ها، بنادر و کاروان‌های سوخت و مواد غذایی است. قطعاً این حملات ناشی از ترس از رژیم صهیونیستی و شکست این رژیم است.

امیر سرتیپ آشتیانی تصریح کرد: نقطه مهم و راهبردی برای مقابله با حملات رژیم صهیونیستی ایجاد بازدارندگی است، لذا اقدامات و برنامه ریزی های ضروری و فوری برای جلوگیری از استکبار این رژیم در دستور کار قرار دارد.
وزیر دفاع با اشاره به حضور غیرقانونی نیروهای نظامی آمریکا در سوریه گفت: حضور نظامی آمریکا در سوریه اشغالگرانه، غیرقانونی و غیرقانونی است و آشکارا ناقض موازین و اصول اولیه حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل متحد و آن است. اقدامات تخریبی در آسیا به ویژه سوره باعث بی ثباتی و ناامنی و آواره شدن میلیون ها سوری شده است.

امیر سرتیپ آشتیانی تصریح کرد: آمریکا از ابتدای عملیات الاقصی با ارسال سلاح و تجهیزات از پایگاه های خود در منطقه به تل آویو و از سوی دیگر حمله به فلسطینی ها باعث کشته شدن تعداد بیشتری از فلسطینی ها شده است. موقعیت ها نیروی مقاومت در منطقه به ویژه سوریه به دنبال افزایش تنش در کل منطقه غرب آسیا است، گفت: هرگونه اشتباه راهبردی و ماجراجویی از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی منجر به وخیم‌تر شدن اوضاع در منطقه می‌شود. .
در ادامه این نشست وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران همانطور که در چارچوب یک افق و راهبرد بلندمدت در دوران جنگ با تروریسم از سوریه حمایت کرد، هم اکنون در حال حاضر است. آماده است تا از همه توان و توان خود در کنار دولت سوریه برای افزایش قدرت دفاعی و بازدارندگی سوریه استفاده کند.

در پایان این دیدار امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بر تقویت و حمایت از توان دفاعی سوریه و اجرای توافقات دوجانبه تاکید کرد.

در این دیدار سپهبد علی محمود عباس وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه اظهار داشت که حوادث غزه در کنار شهادت مظلومانه مردم غزه، مسائل بسیاری از جمله پنهان بودن قدرت این غزه را نشان می دهد. و افزود: حوادث غزه چهره واقعی و دروغین آمریکا و غرب است زیرا افکار عمومی بیشتری را آشکار کرد.

وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی را به دلیل ترس از سرنگونی آن عنوان کرد و گفت: آمریکا حتی پس از شروع جنگ متوجه شد که پایه های این رژیم چقدر ضعیف است. .

سپهبد علی محمود عباس ادامه داد: زمانی که رژیم کودک کش صهیونیستی به بهانه اینکه محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم فلسطین حمایت می کند، نتوانست به اهداف خود در غزه دست یابد، تنش در منطقه از جمله سوریه افزایش یافت. و لبنان

وزیر دفاع سوریه با بیان اینکه آمریکا از هیچ فرصتی برای از بین بردن ثبات و امنیت منطقه دریغ نکرده است، تصریح کرد: حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی است و حضور این کشور به پایگاهی برای حمایت از گروه های جدایی طلب و تروریست ها تبدیل شده است.

وزیر دفاع سوریه در پایان این دیدار گفت: مقاومت، مقاومت و افزایش توان دفاعی و تقویت همکاری های دوجانبه بهترین راه برای بازدارندگی دشمنان است و این امر ضرورت همکاری و همبستگی دو کشور در برابر دشمنان را دوچندان کرده است. “

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=234152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.