افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

امیری: رژیم صهیونیستی باید تعلیق و از سازمان ملل اخراج شود

  • کد خبر : 116146
امیری: رژیم صهیونیستی باید تعلیق و از سازمان ملل اخراج شود

به گزارش فارس، داوود عامری، دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی در گفت وگویی به سوالات مطرح شده درباره وضعیت کنونی غزه پاسخ داد: مشروح این گفتگو را در ادامه می خوانید: 1- بحران جدید غزه و افزایش این حجم از خشونت توسط رژیم صهیونیستی را چگونه تحلیل می کنید؟ امیری: برای درک این حجم از […]

به گزارش فارس، داوود عامری، دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی در گفت وگویی به سوالات مطرح شده درباره وضعیت کنونی غزه پاسخ داد:

مشروح این گفتگو را در ادامه می خوانید:

1- بحران جدید غزه و افزایش این حجم از خشونت توسط رژیم صهیونیستی را چگونه تحلیل می کنید؟

امیری: برای درک این حجم از خشونت، ابتدا بررسی شرایط مردم فلسطین و رژیم صهیونیستی در این چند سال را ضروری می دانم. رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای عادی‌سازی روابط خود با کشورهای عربی و جهان اسلام انجام داده است، اما از سوی دیگر هر روز شاهد کشتارهای فراوانی بر مردم فلسطین و به‌ویژه مردم غزه هستیم. محاصره. . تحریم، کودک ربایی، کشتار مردم بیگناه و علاوه بر آن شاهد صلابت و انسجام جبهه مقاومت هستیم.

این رژیم به خوبی می‌داند که تا برقراری عدالت، جبهه مقاومت و گروه‌های جهادی در خط مقدم خواهند بود، بنابراین تمام تلاش‌های دیپلماتیک آن نمی‌تواند رضایت مردم، به حاشیه راندن آرمان فلسطین و تامین امنیت روانی این رژیم را فراهم کند. با حمله شدید خود به نوار غزه و وحشیگری بی سابقه خود، هنوز نتوانسته است قدرت دفاعی حماس را بشکند.

رژیم صهیونیستی مدتها پس از جنگ و کشتار مردم فلسطین برای برون رفت از مشکلات داخلی خود به دنبال فرصتی برای فرافکنی و ایجاد انسجام داخلی و ارضی بود. حمله وحشیانه به غزه همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، عملیات هجوم الاقصی نتیجه سال‌ها خشونت و نادیده گرفتن حق صلح و زندگی مردم مظلوم فلسطین در سرزمین پدران و اجدادشان است. این خشونت رژیم صهیونیستی نشان دهنده ضعف و درماندگی مسئولان رژیم صهیونیستی است.

2- عملکرد نهادهای بین المللی و انتظارات سازمان ملل را چگونه ارزیابی می کنید؟

امیری: آنچه مسلم است وظیفه سازمان ملل متحد جلوگیری از جنگ و کشتار انسان هاست و به همین دلیل است که در این چند هفته حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به مراکز غیر نظامی به ویژه بیمارستان ها، مدارس، مساجد و… کلیساها و مناطق مسکونی مردم غزه گذشته و همچنان ادامه دارد. این اقدامات ضد انسانی و ضد انسانی ادامه دارد، این به معنای شکست سازمان های بین المللی و به ویژه سازمان ملل در انجام اهداف و وظایف خود است.

سازمان‌های بین‌المللی و سازمان ملل متحد، مانند همه ملت‌های دیگر، وظیفه دارند به ملت فلسطین در رسیدن به صلح عادلانه کمک کنند. نمی توان تلاش های صورت گرفته را نادیده گرفت اما در مورد موفقیت در انجام وظایف خود باید گفت که سازمان ملل تاکنون عملکرد خوبی نداشته است و شاید این ناکارآمدی ناشی از فشار قدرت ها باشد. حمایت از رژیم صهیونیستی قطعاً چنین است، اما باید گفت که سازمان ملل نمی‌تواند کارنامه قابل قبولی در قبال مردم غزه داشته باشد.

سازمان های بین المللی می توانند با اقدامات خود رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند. با تعلیق و اخراج این رژیم از عضویت در آن سازمان تاکنون اقدام خاصی صورت نگرفته است. امروز وقت آن است که سازمان ملل متحد با حمایت افکار عمومی جهان اقدام مهم و موثری برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی در غزه انجام دهد که هر روز شاهد آن در اعتراضات مختلف هستیم. از سوی دیگر رژیم صهیونیستی بر خلاف تمامی قوانین بین المللی در این چند هفته مرتکب جنایت جنگی گسترده ای شده است و از این رو نمی توان پرونده جنایات جنگی را در مجامع مختلف بین المللی انکار کرد. جنایت برای رژیم صهیونیستی ممکن است افزایش یابد.

3- اقدامات ضد بشری رژیم صهیونیستی را چگونه می توان بر خلاف قوانین بین المللی ارزیابی کرد؟

عامری: جنگ های ویرانگر جهانی اول و دوم بر زندگی صدها میلیون نفر در سراسر جهان تأثیر گذاشت. نتایج زیانبار این دو جنگ بر همه کشورهای جهان پوشیده نیست، از این رو نخبگان، سیاستمداران متفکر و دوراندیش دریافتند که به دلیل تولید سلاح های مخرب، در صورت تکرار جنگ، می تواند منجر به ویرانی شود. جامعه انسانی و اکوسیستم آن، به همین دلیل سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان ملل، شورای امنیت و دادگاه کیفری بین‌المللی ایجاد و قوانین مربوط به جنگ و درگیری نیز تصویب شد تا کشورها در زمان درگیری‌ها و درگیری‌ها از آن پیروی کنند. جنگ ها .

از جمله مقررات کلیدی در جنگ ها، توجه به جلوگیری از کشتار غیرنظامیان و پرهیز از بمباران مراکز درمانی و آموزشی و مراکز غیرنظامی است، چیزی که رژیم صهیونیستی نشان داد که به هیچ یک از این قوانین و مقررات پایبند نیست و ابایی ندارد. از ارتکاب جنایات جنگی دور از آنها. این موضوع از یک سو نشان دهنده ضعف نهادهای بین المللی و جامعه جهانی در رسیدگی به جنایات جنگی است و از سوی دیگر نشان می دهد که رژیم اشغالگر قدس به شدت نگران ارتکاب جنایات آشکار از جمله قتل کودکان و زنان بی دفاع است. . و با بمباران مناطق، هیچ مراقبت پزشکی و مدرسه ای ندارد، زیرا خود را پشتیبان نظام استعماری از جمله آمریکا در این اقدامات غیرانسانی می داند. و این باعث افت وجهه آمریکا در جهان شده است.

4- راه های مقابله با حرکت ماشین نسل کشی رژیم جنایتکار صهیونیستی را چگونه می دانید؟

امیری: طبیعتاً می توان از روش های بسیاری برای متوقف ساختن ماشین جنایتکار رژیم صهیونیستی استفاده کرد تا دامنه جنگ گسترده نشود و افراد بیشتری کشته شوند و خانه هایشان از بین نرود. برای توقف جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه می توان از چند طریق اقدام کرد که در مواردی از جمله تلاش خبرنگاران آزاده و مستقل می توان به برخی از آنها اشاره کرد. امروز شاهد بزرگ‌ترین راهپیمایی‌های مردمی در کشورهای مختلف جهان هستیم، هرچند دولت‌های این کشورها در برابر کشتار کودکان توسط رژیم صهیونیستی موضع سکوت یا حمایتی را اتخاذ کرده‌اند، بنابراین اعتراضات مردمی یکی از راه‌های فشار بر این رژیم است. صهیونیستی به کشتار دسته جمعی انسان ها پایان دهد. او بی گناه و غیرنظامی در فلسطین است.

راه دیگر رسیدگی به جنایات جنگی رژیم اشغالگر قدس، برخورد قانونی در نهادهای بین المللی است. این رژیم سرکش و کودک کش باید بداند که جنایاتش بی پاسخ نخواهد ماند و به خاطر ارتکاب جنایات جنگی محاکمه خواهد شد. بنابراین در این راستا باید اقدامات قانونی سازماندهی شود و جنایات جنگی و بمباران مناطق غیرنظامی و پزشکی مستند شود تا این رژیم مجبور به پاسخگویی و محکومیت در دادگاه عادلانه شود.

مسئول دانستن دبیرکل سازمان ملل متحد و سایر سازمان ها در زمینه صلح جهانی، چهارمین اقدام مهمی است که باید از طریق دولت ها و سازمان های غیردولتی عدالت خواه در عرصه صلح و عدالت انجام شود. در همین راستا مجمع جهانی صلح اسلامی نامه ای از ایران به دبیرکل سازمان ملل متحد ارسال کرد. وی با مذاكرات و نامه نگاری های متعددی با سازمان های غیردولتی فعال بین المللی خواستار اقدام موثر و دعوت از این گروه ها به تلاش های فعال و جمعی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی شده است. همچنین با توجه به شبکه گسترده نخبگان مجمع، نامه‌ها و پیام‌هایی را به نخبگان تأثیرگذار بین‌المللی ارسال کرده‌ایم تا از تلاش‌ها و فعالیت‌های خود برای توقف ماشین جنگی رژیم کودک کش رژیم صهیونیستی و سایر حقوقی و رسانه‌ای جلوگیری کنند. که تشریح اقدامات انجام شده خارج از محدوده این بحث است.

5- در این شرایط چه انتظاری از نخبگان و فعالان حقوق بشر و نهادهای مردمی وجود دارد؟

عامری: امروزه جایگاه تأثیرگذار افکار عمومی جهانی و گروه‌هایی از سازمان‌های مردم نهاد و نخبگان تأثیرگذار از طریق رسانه‌ها و تأثیر آن بر جوامع و تصمیم‌گیری‌ها بر کسی پوشیده نیست. نخبگان چشم و وجدان بیدار جوامع هستند و امروز جنایت رژیم صهیونیستی هر وجدان بیدار را آزرده می کند، لذا انتظار می رود نخبگان جوامع در برابر نسل کشی فلسطینیان موضع گیری کنند و نسبت به جنایت رژیم صهیونیستی واکنش نشان دهند. امروز. و این امر با افزایش افکار عمومی در جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستی میسر خواهد شد.

6- توصیه شما به مردم فلسطین و فعالان این عرصه چیست؟

امیری: مردم بزرگ و قهرمان غزه و فلسطین مهمترین کاری که انجام داده اند و باید ادامه دهند و پایدار بمانند، ایستادگی فعال و هوشمندانه در برابر دشمنان است و به فعالان این عرصه پیشنهاد می کنم که در دنیا نسبت به این موضوع آگاهی دهند. جنبش بین المللی تصریح کرد: حوادث غزه، زمینه ساز بیداری جهان و رویارویی با رژیم صهیونیستی باید گزارش شود.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=116146

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.