افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
2

امیررضا رفیعی: بیرانوند اسطوره است و الگوی من است/ بهترین روز زندگی ام را در اصفهان گذراندم – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 222335
امیررضا رفیعی: بیرانوند اسطوره است و الگوی من است/ بهترین روز زندگی ام را در اصفهان گذراندم – پرسپولیس نیوز

امیررضا رفیعی، دروازه بان جوان پرسپولیس که برای اولین بار مقابل ذوب آهن وارد دروازه شد، می گوید الگوی او در فوتبال علیرضا بیرانوند است. امیررضا رفیعی جوان که تا به حال بازی رسمی در لیگ برتر انجام نداده بود، در دیدار مقابل ذوب آهن از سوی عثمر به عنوان پاسدار دروازه پرسپولیس انتخاب شد. […]

امیررضا رفیعی، دروازه بان جوان پرسپولیس که برای اولین بار مقابل ذوب آهن وارد دروازه شد، می گوید الگوی او در فوتبال علیرضا بیرانوند است.

امیررضا رفیعی جوان که تا به حال بازی رسمی در لیگ برتر انجام نداده بود، در دیدار مقابل ذوب آهن از سوی عثمر به عنوان پاسدار دروازه پرسپولیس انتخاب شد. رفیعی که در آکادمی پرسپولیس حضور داشت، فصل گذشته توسط گل محمدی به تیم اصلی وارد شد اما با حضور بیرانوند فرصت بازی پیدا نکرد. بالاخره در دیدار مقابل ذوب آهن روزی که این دروازه بان جوان مدت ها انتظارش را می کشید فرا رسید و توانست برای اولین بار وارد دروازه پرسپولیس شود و حتی موفق شد در این دیدار سخت دروازه خود را بسته نگه دارد. دور از خانه. به همین دلیل این دروازه بان جوان و آینده دار از اولین تجربه خود با پیراهن پرسپولیس صحبت کرد. سخنان رفیعی را در ادامه می خوانید.

امیررضا از اولین بازی هایت با پرسپولیس صحبت کن.
واقعا حس فوق العاده ای بود. خدا تلاش من را دید و بالاخره توانستم برای تیم محبوبم بازی کنم. منتظر آن فرصت بودم تا خودم را نشان دهم. خوشحالم که این اتفاق برای من افتاد و خدا را به خاطر لطفش شکر می کنم. خیلی خوشحالم چون در این مدت سخت کار کردم. جا دارد از کادر فنی، هم تیمی های عزیزم، از بزرگسالان تیم و به خصوص علیرضا بیرانوند که در این دیدار کمک زیادی به من کردند تشکر کنم.

قبل از بازی استرس داشتی؟
در زمان گرم کردن و قبل از شروع بازی، بله، استرس زیادی داشتم و اگر غیر از این می گفتم، دروغ می گویم. اما وقتی بازی شروع شد و چند دقیقه گذشت استرسم برطرف شد و مشکلی برای بازی نداشتم. خدا را شکر شرایط بازی به گونه ای بود که خیلی سریع توانستم بر کار مسلط شوم و بازی خودم را انجام دهم.

فکر می کنم صرفه جویی در دقایق اول بسیار موثر بود تا بتوانید بدون ترس به کار خود ادامه دهید.
دقیقا همینطوره خوشحالم که آن توپ را گرفتم و تیم توانست ریتم خود را پیدا کند. من وظیفه ام را انجام دادم، اما گرفتن آن توپ به من اعتماد به نفس بیشتری داد و ادامه بازی را آسان تر کرد.

قبل از بازی بیرانوند کلی تشویقت کرد و با تو صحبت کرد. در این مورد چه دارید که بگویید؟
علی آقا فوق العاده است و از او کم گفته ام. در این مدت او خیلی مرا راهنمایی کرد و به من کمک کرد تا بازی را به راحتی انجام دهم. قبل از بازی او خوب بود، به من زنگ زد و خیلی تشویقم کرد. شاید خیلی ها بیرانوند را از نزدیک نشناسند و ندانند چه قلب بزرگ و مهربانی دارد. بیرانوند اسطوره فوتبال ایران است و به بازی با چنین دروازه بانی افتخار می کنم. این واقعا برای من افتخار بزرگی است. علی آقا همیشه به من لطف داشتند و به من تبریک گفتند. من می خواستم آن را سفید کنم و خوشحالم که این اتفاق افتاد. علیرضا بیرانوند از نزدیک شاهد تمرینات من بود و سختی هایی را که برای رسیدن به هدفم پشت سر گذاشتم دید. مثلا من در هشتگرد زندگی می کنم و هر روز 100 کیلومتر راه می روم. برای رسیدن به اهداف بزرگ باید رنج های زیادی کشید و من به عشق رسیدن به آرزوهایم این سختی ها را تحمل می کنم. شاید ستایش او برای همین بوده است. همچنین باید از بقیه اعضای تیم به خصوص بزرگسالان تشکر کنم که من را تشویق کردند و به من کمک کردند تا راحت بازی کنم.

شاید عدم تجربه شما باعث شد برخی از هواداران موضع بگیرند و نگران حضور شما باشند.
دقیقاً درست است و من کاملاً آن را به طرفداران می دهم. شاید اگر من جای او بودم نگران و استرس می شدم. خیلی ها تمرین من را ندیده بودند و نمی دانستند قرار است چه اتفاقی بیفتد. بنابراین طبیعی بود که آنها نگران باشند و من کاملاً با آنها موافقم. نظر هواداران برای من بسیار مهم است و امیدوارم هر بار که در پرسپولیس بازی می کنم بتوانم عملکرد خوبی داشته باشم تا آنها از عملکرد من راضی باشند.

کار با نانکا چگونه بود؟
من فکر کردم آن فوق العاده بود. او مربی فوق العاده و با دانشی بود و کمک زیادی به من کرد. هرجا که هستی برات آرزوی موفقیت میکنم البته این را هم بگویم که جرسی مربی فعلی ما هم مربی خیلی خوبی است و در بازی با ذوب آهن خیلی به من کمک کرد. امیدوارم فصل خیلی خوبی را با هم داشته باشیم.

الگوهای شما در گالری چه کسانی هستند؟
در ایران البته ایلرضا بیرانوند الگوی من است و به نظرم حتی در آسیا هم رقیبی ندارد. در فوتبال اروپا من سبک دروازه بانی مانوئل نویر و ادرسون را دوست دارم و آنها را دوست دارم.

پرسپولیس را با اسمار در ادامه فصل چطور می بینی؟
ابتدا باید از زحمات آقای گل محمدی تشکر کنم. خدا را شکر می کنم چون شرایط تیم ما عالی است و قطعا روز به روز بهتر می شویم. در دو بازی اخیر نتایج خوبی گرفتیم و باید همین روند را طی کنیم تا در پایان فصل به هدفمان که قهرمانی است برسیم. شرایط تیم و بچه ها فوق العاده است و همه آماده هستند تا اتفاقات خوبی برای پرسپولیس رقم بزنند.

در بازی با نفت و گچساران در دروازه خواهی بود؟
من هیچ اطلاعی از این موضوع ندارم و هر تصمیمی که کادر مربیگری بگیرد، به آن مقید هستم.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)