افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

امیدواری معاون وزیر صمت برای اعطای تسهیلات به صنعت دارو

  • کد خبر : 242141
امیدواری معاون وزیر صمت برای اعطای تسهیلات به صنعت دارو

به گزارش بازار، مهدی برادران معاون وزیر صومات در خصوص صنعت دارویی و مکمل و پرداخت تسهیلات گفت: خوشبختانه با همکاری خوبی که با سازمان غذا و دارو داشتیم و اقداماتی که در جامعه صنعتی انجام شده است، با توجه به اینکه در حوزه مواد اولیه هستیم، کشور توانمندی های بسیار خوبی دارد، امروزه بیش […]

به گزارش بازار، مهدی برادران معاون وزیر صومات در خصوص صنعت دارویی و مکمل و پرداخت تسهیلات گفت: خوشبختانه با همکاری خوبی که با سازمان غذا و دارو داشتیم و اقداماتی که در جامعه صنعتی انجام شده است، با توجه به اینکه در حوزه مواد اولیه هستیم، کشور توانمندی های بسیار خوبی دارد، امروزه بیش از 100 واحد تولیدی در زمینه تولید مکمل و بیش از 200 واحد تولیدی در زمینه تولید بدون کارخانه در وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود دارد. و بازرگانی دارای مجوز تولید هستند که می توانند محصولات خود را زیر نظر وزارت بهداشت تولید کنند.

و افزود: این مکمل ها مراحل تولید ملی را طی می کنند. در سال 1396 حدود 118 میلیون دلار مواد اولیه برای این صنعت تامین کردیم و در سال 1402 این میزان به حدود 8 میلیون و 750 هزار دلار رسید که نسبت به سال 1401 کاهش 53 درصدی داشته است و امیدواریم تا پایان سال نیز با همین میزان باشد روندی که در تولید ملی مکمل‌ها تجربه می‌کنیم، می‌توانیم به جهش تولیدی و خودکفایی در این صنعت دست یابیم و تراز ما مثبت باشد.

برادران تاکید کرد: در حال حاضر بیشتر نیازهای داخلی تحت پوشش و با کیفیت است. نمایشگاه امروز (همایش مکمل های غذایی و دارویی) و نمایشگاهی که در زمینه افزایش ظرفیت صادرات در اردیبهشت ماه برگزار می شود. 2000 تاجر از سراسر جهان به کشور ما می آیند و 70 هیئت خارجی در سطوح وزارتی و بالاتر در حوزه تجاری نیز به کشورمان سفر خواهند کرد که هم در سطح کشورهای منطقه فرصت بسیار خوبی است. و در سطح کشورهای عضو توافقنامه شانگهای و بریکس و کشورهای آفریقایی نیز باید از این ظرفیت استفاده کنند. همچنین 70 هیئت خارجی و 2000 تاجر حضور قطعی خود را در این نمایشگاه اعلام کرده اند.

وی افزود: تلاش ما بر این است که ظرفیت تولید ملی خود را افزایش دهیم و تا زمانی که این روند ادامه داشته باشد، کمیت تولید بالا باشد، می‌توانیم عملکرد خوبی در مدیریت قیمت تمام شده داشته باشیم.

معاون وزیر صمت با اشاره به نگرانی برای صادرات تصریح کرد: با تفاهم های صورت گرفته با وزارت بهداشت، امکان صادرات فراهم شده است و بر اساس دستور وزیر بهداشت تا سقف 20 درصد آنها خارج از مرزها هستند. کشور. روال اخذ مجوز و در سایر موارد با هماهنگی وزارت بهداشت اجازه صادرات به آنها داده می شود، امیدوارم بتوانیم در سال کبیسه تولید از این ظرفیت ها بهره مند شویم.

وی افزود: یکی از دغدغه های دیگر بحث تسهیلات است با توجه به اینکه این صنعت بسیار نوپا و بر اساس دانش یکی از اولویت های اصلی وزارت صنعت معدن و تجارت است. به سیستم بانکی و استان ها نیز اعلام کرده ایم که به جای سرمایه گذاری در صنایعی که در آن اشباع شده ایم، در آن صنایع و به ویژه امنیت داخلی سازی این صنعت سرمایه گذاری کنیم که امیدواریم ظرف چند ماه آینده این امر محقق شود. . بر اساس تفاهماتی که بین وزارت بهداشت، صنعت، معدن و تجارت و همچنین سیستم بانکی صورت گرفته است، می‌توانیم تسهیلات کافی را چه در قالب تامین مالی و چه در قالب تسهیلات در اختیار صنایع قرار دهیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=242141

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.