افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

امیدوارم همکاری همه جانبه ای با تیم ملی صورت گیرد/تجربه ارزنده سفر به چین – خبرگزاری به علاوه اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 329420
امیدوارم همکاری همه جانبه ای با تیم ملی صورت گیرد/تجربه ارزنده سفر به چین – خبرگزاری به علاوه اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، کاروان تیم ملی فوتبال جوانان ایران پس از 10 روز حضور در چین و انجام دو بازی دوستانه با تیم زیر 20 سال این کشور به تهران بازگشت. حسین عبدی مربی تیم جوانان کشورمان در گفتگو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال درباره تحلیل خود از اردوی مرداد ماه این تیم گفت: […]

به گزارش خبرنگار مهر، کاروان تیم ملی فوتبال جوانان ایران پس از 10 روز حضور در چین و انجام دو بازی دوستانه با تیم زیر 20 سال این کشور به تهران بازگشت.

حسین عبدی مربی تیم جوانان کشورمان در گفتگو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال درباره تحلیل خود از اردوی مرداد ماه این تیم گفت: اردوی خود را با 34 بازیکن آغاز کردیم تا بتوانیم 23 بازیکن را از بین بازیکنان انتخاب کنیم. . که دعوت شدند اما با توجه به حضور چند بازیکن در تیم های باشگاهی با 20 بازیکن و سه دروازه بان شروع کردیم. البته ارشا شکوری هم حضور داشت اما از آنجایی که تیم باشگاهی اش نیاز به استفاده از او داشت در تهران ماند تا به تیم باشگاهی اش کمک کند.

مربی جوانان ایران اضافه کرد: با این حال به کار خود ادامه دادیم اما متأسفانه برخی از بازیکنانی که نزدیک به دو سال و نیم برای رشد و ترقی آنها در ترکیب تیم ملی وقت و انرژی خود را صرف آنها کرده بودیم، یک نفر را ترک کردیم. چند روز مانده به سفر به ایران دلیل عدم همکاری باشگاه ها این بود که دیگر نتوانستند در اردوی تیم ملی شرکت کنند تا در نهایت با 15 بازیکن و سه بازیکن راهی چین شدیم. دروازه بان ها تا حد امکان تجربه کسب کنند.

وی با اشاره به کمبود بازیکن برای دو بازی دوستانه مقابل چین ادامه داد: هدف اصلی ما از برگزاری مسابقات بین المللی کسب تجربه است. بنابراین برای این بازی های تدارکاتی تصمیم گرفته بودیم و مصمم به این کار بودیم.

عبدی تاکید کرد: اولین بازی خود را مقابل چین انجام دادیم و به دلیل کمبود بازیکن مجبور شدیم از دفاع راست در پست دفاع چپ استفاده کنیم همچنین در بازی اول غافلگیر شدیم و یک گل به ثمر رساندیم و سپس در کرنر را که در دقیقه 34 زدند، توپ به پشت محوطه ما برگشت و بازیکن آنها یک گل به ثمر رساند که به نظر من تقصیر کسی نبود.

وی یادآور شد: در نیمه دوم بازی اول نیز به عملکرد خوب خود ادامه دادیم. حداقل 5 یا 6 موقعیت گلزنی داشتیم اما نتوانستیم از آنها استفاده کنیم و با وجود عملکرد خوب بازیکنان در زمین بازی را باختیم. در این دیدار بازیکنی را به دلیل مصدومیت از دست دادیم که نمی خواست ریسک کند و با توجه به اهمیت سلامتی بازیکن، او را تعویض کردیم و برای بازی دوم بازیکن را در اختیار نداشتیم.

سرمربی تیم نوجوانان کشورمان به تشریح دومین بازی دوستانه مقابل چین پرداخت و گفت: در بازی دوم که با بازی اول فاصله کمی داشت، یک بازیکن دیگر مصدوم شد به طوری که در جمع 13 بازیکن و 3 گل حضور داشتند. ممنوعیت در بازی دوم حضور داشته باشیم اما برای ما کسب تجربه برای بازیکنانی که برای اولین بار طعم مسابقات ملی را امتحان می کردند و حتی برخی از آنها برای اولین بار به خارج از کشور می آمدند، مهم بود.

وی افزود: انرژی، توانایی و میل بازیکنان به پیشرفت باعث شد خیلی زود برای بازی دوم آماده شویم و خوشبختانه در دقیقه دوم این دیدار با یک ضربه استثنایی از فاصله 40 متری گل اول را به ثمر رساندیم که کمتر اتفاق می افتد. در لیگ برتر می بینید. البته در تمریناتمان روی اهدافی کار کرده بودیم که می توانستیم از آنها استفاده کنیم.

مربی تیم زیر 20 سال کشورمان افزود: قبل از آخرین تمرین هر وقت فرصت داشتم به همان بازیکن گفتم. تیراندازی وقتی دیدیم تیم یک گل فوق العاده به ثمر رساند حق با شما بود که این کار را انجام دادید. ما به تلاش خود ادامه دادیم و توانستیم با تاکتیک های از پیش طراحی شده گل دوم را به ثمر برسانیم، اما نتوانستیم از فرصت های گلزنی فراوان خود برای زدن گل های بیشتر استفاده کنیم و در دیدار دوم با نتیجه 2-0 پیروز شویم.

وی در خصوص تقابل با چین و دریافت این کشور افزود: زمانی که چنین پیشنهادی مطرح شد به فدراسیون اعلام کردم که نحوه دریافت آنها چون تجربه داشتم بهترین فرصت برای استفاده از امکانات است.

وی افزود: بازیکنان چین در نشست خبری قبل از دو بازی دوستانه هدف خود را قهرمانی در جام ملت های آسیا و حضور در فینال اعلام کردند. آنها این موضوع را برنامه ریزی کرده اند و می خواهند به آن برسند.

سرمربی تیم جوانان کشورمان اضافه کرد: هرکسی که در چین نبود فرصت متفاوتی را از دست داد تا فضای فوق العاده میزبانی از یک کشور را از هر نظر تجربه کند، مانند اقامت در هتل، ورزشگاه مملو از تماشاگران برای مسابقه. و چمن مناسب برای تمرین و غیره

عبدی با یادآوری عملکرد شاگردانش در این اردو خاطرنشان کرد: به نظرم عملکرد درخشان بازیکنان در این بازی های تدارکاتی باعث شد تا آنهایی که در کنار ما نبودند دوباره جایگاه خود را به دست آورند.

وی تصریح کرد: در جلساتی که با مدیران محترم فدراسیون هم داشته ام گفته ام که می توانیم چند تیم ملی داشته باشیم چرا که وقتی دو سه ماه با بازیکنان کار می کنیم می توانند استعداد خود را نشان دهند و معنایش همین است. توسعه فوتبال در زیرساخت بازیکنان.

عبدی با اشاره به برگزاری جشن هفته اول از هفته اول فوتبال افزود: امیدوارم فصل بهتری داشته باشیم. دیدن بازیکنانم که با تلاش و پشتکارشان توانسته اند برای تیم های بزرگ کشور بازی کنند، احساس خوشایندی برای من است. تفراتی که قبل از همکاری در تیم ملی جوانان و حالا در تیم جوانان باشگاه حرفه ای نداشت اما اکنون در لیگ برتر ایران بازی می کند مانند یعقوب براقه، رضا قندی پور، امیرمحمد رزاقی نیا و ماهان صادقی و… . آنهایی که الان در باشگاه هستند خودشان بازی می کنند.

وی در پایان گفت: امیدوارم سرمایه گذاری فدراسیون روی بازیکنان و تلاشی که انجام داده ایم ادامه داشته باشد تا با اتحاد و همکاری همه جانبه بتوانیم نتایجی در خور نام ایران و خودمان کسب کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=329420

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.