افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

امکان سنجی حضور 40 هزار نیروی یمنی و عراقی برای تصرف جولان به روایت الله کرم/ کمک های مردمی به صورت مالی به لبنان ارسال شود/ آمادگی سراسری اعلام شد.

  • کد خبر : 381331
امکان سنجی حضور 40 هزار نیروی یمنی و عراقی برای تصرف جولان به روایت الله کرم/ کمک های مردمی به صورت مالی به لبنان ارسال شود/ آمادگی سراسری اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «حسین الله کرم» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس شورای هماهنگی انصار حزب الله در پاسخ به سوالی مبنی بر تصمیم اخیر حضرت آیت الله خامنه ای درباره رویارویی با اسرائیل، ایران باید چه رویکردی داشته باشد. وی تصریح کرد: فرمایش حضرت آقا خطاب به همه مسلمانان است که […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «حسین الله کرم» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس شورای هماهنگی انصار حزب الله در پاسخ به سوالی مبنی بر تصمیم اخیر حضرت آیت الله خامنه ای درباره رویارویی با اسرائیل، ایران باید چه رویکردی داشته باشد. وی تصریح کرد: فرمایش حضرت آقا خطاب به همه مسلمانان است که باید با کمک آنها از مردم لبنان و حزب الله حمایت کنند. مسلمانان از آنجایی که امکانات متنوع و متعددی دارند، می توانند به طرق مختلف کمک کنند: سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی، نظامی، اطلاعاتی و غیره. در این جهت هدف این کمک ها هم حزب الله و هم مردم لبنان است، بنابراین می توان کمک های نظامی، اطلاعاتی و امنیتی به حزب الله داد و کمک های دیگر را برای مردم لبنان ارسال کرد.

الله کرم استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد در گفت و گو با دیده بان ایران افزود: آنچه مهم است کمک های مردمی است که باید به صورت مالی ارسال شود و همچنین کمک های نظامی، اطلاعاتی و امنیتی است که باید توسط سازماندهی شود. دولت ها و گروه های مقاومت علاوه بر این، کمک های سیاسی مانند فشار بر سازمان ملل و … زمانی مؤثر است که از طریق سازمان کنفرانس اسلامی، اتحادیه عرب و غیره انجام شود. مهم ترین کمک کشورهای مسلمان، همبستگی سیاسی با یکدیگر و کاهش روابط با اسرائیل و آمریکا در ابعاد مختلف است.

اگر اسرائیل جنوب لبنان را تصرف کند، آسیب پذیر خواهد شد

الله کرم در پاسخ به این سوال که هدف اسرائیل از ترور سران و فرماندهان حزب الله چیست، تصریح کرد: هدف رژیم صهیونیستی بازگرداندن صهیونیست های شمال اسرائیل به خانه هایشان است. این در حالی است که اسرائیل در سال گذشته پس از شکست در طوفان الاقصی، دستاوردی جز جنایت نداشته است. در نتیجه با حمایت آمریکا و با هواپیماهای جنگنده و خمپاره‌ای آمریکایی، جبهه شمالی و به‌ویژه لبنان مورد حمله قرار گرفت. در این میان اگرچه شهادت آیت‌الله شهید سید حسن نصرالله و چند تن از فرماندهان حزب‌الله دستاورد بزرگی برای اسرائیل بود، اما عملیات هوایی معمولاً بخشی از عملیات راهبردی است و اگر با اشغال سرزمین‌ها تکمیل نشود، یک استراتژی تاکتیکی خواهد بود. دستاورد

این فعال سیاسی و نظامی جنبش انقلابی خاطرنشان کرد: اسرائیل از این دستاورد تاکتیکی راضی خواهد بود، زیرا اگر جنوب لبنان را تصرف کند، علاوه بر آسیب پذیری گسترده، نمی تواند از حملات موشکی حزب الله که می توان از آن استفاده کرد، جلوگیری کرد. شرق یا شمال لبنان در نتیجه نمی‌تواند صهیونیست‌های آواره مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی را به خانه‌هایشان بازگرداند، بنابراین اگر رژیم صهیونیستی جنوب لبنان را تحت کنترل درآورد، تنها به شکست‌های مکرر دست خواهد یافت. .

حضور 40 هزار یمنی و عراقی برای تصرف جولان و تقویت حزب الله امکان پذیر است.

رئیس شورای هماهنگی انصار حزب الله در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط کنونی لازم است ایران نیروهای نظامی داوطلب به لبنان اعزام کند، گفت: در حال حاضر شرایط مشابه کاری است که اسرائیل در 33 روز انجام داد. جنگ و همچنین در جنگ 1982 نشان داد که وقتی از قلمرو خود خارج می شوید، امکان استفاده از تجهیزات قبلی کاهش می یابد و در نهایت با شکست مواجه می شوید. بنابراین، نیازی به حضور گسترده نظامی برای کمک به لبنان نیست، اما حزب الله خود این وظیفه را بر عهده خواهد گرفت.

حسین الله کرم همچنین خاطرنشان کرد: نیروهای یمنی و عراقی از قبل آمادگی خود را برای حضور در لبنان و کمک به حزب الله اعلام کرده بودند که اقداماتی در این زمینه نیز آغاز شده است. ما اکنون به همه مسلمانان نیاز داریم که برای ایجاد بازدارندگی و جلوگیری از ادامه تهاجم نظامی اسرائیل، این موضع را اتخاذ کنند.

نیروهای مقاومت ممکن است برای تصرف جولان وارد عمل شوند

الله کرم در بخشی دیگر از سخنان خود در واکنش به اظهارات رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر رسیدن به رودخانه لیتانی و حذف حزب الله لبنان یادآور شد: رسیدن به لیتانی به معنای عبور از چندگانه است. ساختار لایه لایه دفاعی رژیم صهیونیستی در داخل مرزهای خود قرار دارد و این باعث آسیب پذیری بیشتر آن می شود. اگر رژیم صهیونیستی بخواهد تا رودخانه لیتانی پیشروی کند، شرایط مانند سال 1982 می شود که اسرائیلی ها بالاخره مجبور به عقب نشینی از لبنان و بیروت شدند یا مانند جنگ 33 روزه که تانک های مرکاوا در گل و لای گرفتار شدند. . و با جراحات و حملات شدید رزمندگان حزب الله مواجه شد. بنابراین، این بار نیز اتفاق می افتد، اما شدیدتر. زیرا حزب الله بسیار قویتر از آن زمان است و رژیم صهیونیستی هم قویتر از گذشته نیست، اما رئیس آن سقوط کرده و سرعت عملیات خود را از دست داده و سقوط کرده است.

این فعال اصولگرا ادامه داد: حزب الله به تنهایی از عهده این کار بر می آید، اما اعلام آمادگی و حضور 40 هزار رزمنده از یمن و همچنین عراق و سایر نیروهای مقاومت برای تصرف جولان امکان پذیر است و شاید در آینده انجام شود. به این ترتیب نیروهای مقاومت می توانند جناح دفاعی لبنان را از آنجا تقویت کنند و این طرح را ممکن کنند. البته نباید فراموش کرد که جنگ بین نیروهای مقاومت با اسرائیل، آمریکا و حتی برخی کشورهای اروپایی عملاً از 24 مهرماه سال گذشته آغاز شد و اینطور نیست که امروز جبهه جدیدی باز شود.

موضوع استراتژیک اصلی باب المندب است که در دست یمن است.

رئیس شورای هماهنگی گروه انصار حزب الله با تاکید بر اینکه اسرائیل در جبهه شمالی یعنی لبنان به موفقیت هایی دست یافته است، گفت: اسرائیلی ها می خواهند همان بمباران هایی را که در غزه انجام دادند، در لبنان انجام دهند. سوریه. و عراق، اما این طرح ها آیا این ایده کارساز است؟ به نظر من اقدامات سنگین رژیم اشغالگر قدس در تاکتیک به موفقیت می رسد، اما در راهبرد نه، زیرا بحث راهبردی اصلی در باب المندب است. باب المندب امکان تحرک را از جهان غرب مدافع رژیم صهیونیستی گرفته است. در جریان جنگ غزه، یمنی‌ها به 170 کشتی، قایق و ناو حمله کردند که تأثیری راهبردی بر جای گذاشت که غرب را با تمام توانش تضعیف کرد و نشان داد که نه تنها هژمونی غرب پایان یافته است، بلکه تحرکات آن در پاسخ به آن نیز پایان یافته است. به تحرکات یمنی ها کافی نیست.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه در پایان تصریح کرد: ما معتقدیم تحرکات کنونی رژیم اشغالگر قدس که با حمایت آمریکا انجام می شود می تواند در تاکتیک هایی مانند آنچه برای پیجرها اتفاق افتاد به موفقیت دست پیدا کند. o کشتار دسته جمعی o ترور فرماندهان حزب الله یا بمب گذاری های وحشیانه که باعث کشته شدن افراد بسته شده روی یک هدف شد. آنها موفقیت هستند، اما موفقیت های منفی، بدون اینکه اثر راهبردی داشته باشند، برای حمله به مردم. او می خواهد مردم را به اهرم فشار برای تسلیم در برابر مقاومت تبدیل کند که امکان پذیر نیست. این روزها شاهد هستیم که نه تنها مردم لبنان، بلکه مردم یمن و عراق نیز اعلام آمادگی کرده اند. امروز هم برخی از ایرانیان. به نظر من این بیانیه آمادگی در سطح ملی خواهد بود.

۲۷۲۱۸۲۳

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=381331

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.