افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

امکان تولید گازوئیل و کربن بلک از پساب برای اولین بار در ایران

  • کد خبر : 289927
امکان تولید گازوئیل و کربن بلک از پساب برای اولین بار در ایران

به گزارش بازار، عباسعلی مصرزاده با بیان اینکه کربن سیاه به عنوان ماده اولیه در صنایع به ویژه در صنعت لاستیک سازی استفاده می شود، گفت: تولید این محصول در فرآیند تصفیه فاضلاب علاوه بر ایجاد درآمد و ارزش افزوده از محصولی که برای محیط زیست مضر بوده و از آلودگی محیط زیست نیز جلوگیری […]

به گزارش بازار، عباسعلی مصرزاده با بیان اینکه کربن سیاه به عنوان ماده اولیه در صنایع به ویژه در صنعت لاستیک سازی استفاده می شود، گفت: تولید این محصول در فرآیند تصفیه فاضلاب علاوه بر ایجاد درآمد و ارزش افزوده از محصولی که برای محیط زیست مضر بوده و از آلودگی محیط زیست نیز جلوگیری می کند.

وی افزود: برنامه شرکت فاضلاب در سال جاری تبدیل روزانه 120 تن لجن به گازوئیل و کربن بلک است که قابل استفاده در سیستم گرمایشی پالایشگاه ها و تاسیسات مربوطه و فروش کربن سیاه در بورس است. به عنوان ماده اولیه صنایع

مدیرعامل فاضلاب تهران با بیان اینکه فاضلاب در ابتدا منبع آلودگی و تهدیدی برای جوامع بشری محسوب می شود، گفت: اتفاق خوبی که در طرح ها و طرح های جمع آوری فاضلاب اصولی و بهداشتی می افتد این است که تهدید فاضلاب به یک فرصت تبدیل می شود. “

مصرزاده خاطرنشان کرد: طرح های فاضلاب ضمن اینکه به ارتقای سلامت و حفظ محیط زیست کمک می کند، با عرضه محصولات حاصل از فرآیند تصفیه فاضلاب از جمله پساب در فضای رقابتی مانند بورس، به صنعت نیز کمک می کند.

وی برق را یکی دیگر از محصولات فرآیند تصفیه فاضلاب دانست و ادامه داد: در حال حاضر حدود 15 مگاوات برق از گاز حاصل از تصفیه فاضلاب تهران تولید می شود که می تواند برق شهری 120 هزار نفری را تامین و بخشی از آن را جبران کند. عدم تعادل الکتریکی به ویژه در ساعات پیک مصرف و جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای به محیط زیست کمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران، ایران را به عنوان یکی از کشورهای پیشرو غرب آسیا در تولید برق از پساب برشمرد و گفت: علاوه بر تولید برق در نیروگاه های فاضلاب، از گرمای موتورهایی که گاز می سوزانند، جایگزین سوخت های فسیلی برای تامین گرما می شود. آب برای این مجتمع ها

شرکت فاضلاب تهران برای اولین بار در اردیبهشت ماه سال جاری پساب تولید شده در دو تصفیه خانه بزرگ جنوب و غرب تهران را به بورس انرژی عرضه کرد.

اولین تامین فاضلاب با حجم 1.8 میلیون متر مکعب در سال و به مدت 15 سال به شرکت سیمان تهران سپرده شد.

امسال مجوز قانونی تامین 10 میلیون مترمکعب پساب از دو تصفیه خانه مذکور برای عرضه به بورس انرژی اخذ شد که می توان آن را شروعی خوب و تحولی در حوزه اقتصاد آب و محیط زیست دانست حفاظت و توسعه تاسیسات فاضلاب در آینده.

بر اساس اعلام شرکت آب و فاضلاب استان تهران، هم اکنون در صورت وجود متقاضی امکان تحویل تا 100 میلیون مترمکعب پساب تصفیه خانه ها وجود دارد. در حال حاضر حدود 10 هزار لیتر در ثانیه فاضلاب در دو تصفیه خانه جنوب و غرب تهران به صورت رایگان به بخش کشاورزی تحویل می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=289927

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.