افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

امکانات قطار جوپار | عکس قطار جوپار | مجله اسمارتک نیوز

  • کد خبر : 35295
امکانات قطار جوپار |  عکس قطار جوپار |  مجله اسمارتک نیوز

شرکت راه آهن جوپار یک شرکت خصوصی است که ناوگان آن از سال 1380 برای حمل مسافر و بار وارد خطوط ریلی ایران شده است. ناوگان جوپار شرکت راه آهن جوپار در سال 1380 با 22 واگن فرست کلاس 6 تخته ایرانی شروع به کار کرد و 7 سال بعد این شرکت 84 واگن فرست […]

شرکت راه آهن جوپار یک شرکت خصوصی است که ناوگان آن از سال 1380 برای حمل مسافر و بار وارد خطوط ریلی ایران شده است.

ناوگان جوپار

شرکت راه آهن جوپار در سال 1380 با 22 واگن فرست کلاس 6 تخته ایرانی شروع به کار کرد و 7 سال بعد این شرکت 84 واگن فرست کلاس ایرانی خریداری کرد و ناوگان آن به 106 رسید و در سال 1372 تعداد 45 واگن مسافری از آلمان خریداری و به ناوگان شرکت راه آهن جوپار اضافه شد.


بلیط قطار را در اسمارتک نیوز پیدا کنید و بخرید


مسیرهای شرکت راه آهن جوپار

شرکت راه آهن جوپار در حال حاضر در 5 مسیر مختلف مسافران را جابجا می کند که اکثر آنها از تهران هستند:

• تهران-مشهد-تهران
• تهران-کرمان-تهران
• تهران-زاهدان-تهران
• تهران-بندرعباس-تهران
• کرمان-مشهد-کرمان

انواع قطار جوپار

قطارهای مسافربری جوپار دو دسته هستند:

  • قطارهای بیابانی 6 تخته
  • قطارهای اتوبوسی ماهان

در زیر به بررسی بیشتر این قطارها و بررسی امکانات هر یک از این قطارها می پردازیم.

1- قطارهای صحرایی

امکانات قطار کویر جوپار

قطار کویری جوپار یک قطار 3 ستاره 6 نفره است که برای سفرهای مقرون به صرفه در 5 مسیر ذکر شده در بالا گزینه بسیار مناسبی است. هر واگن دارای 10 محفظه با 6 صندلی و مجموع ظرفیت 60 مسافر است. در داخل هر کوپه 6 صندلی تاشو وجود دارد که قطار صحرا را برای سفرهای شبانه مناسب می کند.

اگرچه نمی توان انتظار داشت قطارهای 6 نفره از امکانات قطارهای 4 نفره برخوردار باشند، اما اکثر مسافرانی که با قطارهای کویری سفر کرده اند از کیفیت خدمات و امکانات قطار نسبت به قیمت آن راضی بوده اند.

امکانات قطار کویری

قطارهای بیابانی 3 ستاره دارای سیستم گرمایش و سرمایش و تهویه مطبوع در تمامی واگن ها هستند. اگر با قطارهای 6 نفره سفر می کنید، اگر پاوربانک ندارید، نگران شارژ گوشی یا لپ تاپ خود نباشید. در داخل هر کوپه دو شاخه وجود دارد که می توانید از آنها برای شارژ وسایل الکترونیکی استفاده کنید. برای یک خواب راحت، خدمات استراحت رایگان به مسافران ارائه می شود. داخل هر محفظه یک حمام وجود دارد. در طول سفر روزنامه و مجلات در اختیار مهمانان قرار می گیرد.

رستوران قطار کویری

رستوران قطار کویری

داخل هر کالسکه یک محفظه مخصوص مهماندار تعبیه شده است که در آن وسایلی برای گرم کردن و خنک کردن غذا تعبیه شده است و همچنین می توانید از این محفظه آب جوش تهیه کنید. هنگام خرید بلیط قطارهای صحرایی امکان رزرو غذا وجود ندارد، اما هر کوپه رستورانی دارد که می توانید غذای اصلی را در آن میل کنید.

2- قطارهای اتوبوسی ماهان

عکس قطار ماهان

قطارهای اتوبوسی ماهان سه ستاره هستند و از آنجایی که سریع هستند و مسافر را در زمان نسبتاً کوتاهی به مقصد می‌رسانند، نه صندلی تکیه دارند و نه امکانات خواب. ساماندهی قطارهای اتوبوسی ماهان به صورت کوپه ای بوده و چیدمان صندلی ها همانند چیدمان صندلی در کوپه است. بسته های پذیرایی در قطارهای اتوبوسی ماهان به مهمانان ارائه می شود و مسافران می توانند بسته به زمان سفر از یک وعده غذایی اصلی در رستوران قطار لذت ببرند.
تمامی کالسکه ها مجهز به سرویس بهداشتی بوده و در تمامی محفظه ها روزنامه و مجله در نظر گرفته شده است.

برنامه قطار جوپار

در جدول زیر می توانید مسیر و زمان حرکت قطارهای جوپار را به تفصیل مشاهده کنید. اکثر قطارهای مسافربری این شرکت ریلی همه روزه در مسیرهای ریلی مذکور مسافران را جابجا می کنند.

برنامه قطار جوپار

اطلاعات ایستگاه قطار جوپار

قطارهای جوپار در 5 مسیر اصلی مسافران را جابه جا می کنند اما این قطارها در طول مسیر در ایستگاه ها و شهرهای مختلف توقف می کنند، بنابراین مسافران بین دو شهر اصلی مبدا و مقصد می توانند از این قطارها برای رفت و آمد استفاده کنند. در ادامه تمامی ایستگاه های میانی مسیرهای اصلی را خواهید شناخت.

ایستگاه های میانی در مسیر تهران – بندرعباس – تهران: قطارهای حامل مسافر بین تهران و بندرعباس در ایستگاه های محمدیه، کاشان، بادرود، زواره، نایین، اردکان، میبد، یزد، بافق، احمدآباد، سیرجان، تزرج و فین توقف می کنند.

ایستگاه های میانی در مسیر تهران – مشهد – تهران: در این مسیر قطارها علاوه بر توقف در مبدا و مقصد، در شهرهای گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، نقاب و نیشابور توقف می کنند.

ایستگاه های میانی در مسیر کرمان – مشهد – کرمان: توقف در مسیر کرمان- مشهد- کرمان در ایستگاه های زرند، طبس، بجستان، تربت حیدریه و فریمان انجام می شود.

ایستگاه های میانی در مسیر تهران-زاهدان-تهران: عموماً قطارهای این مسیر در 9 ایستگاه توقف دارند و مسافران می توانند جدای از مبدا و مقصد از قطارهای این مسیر برای رفتن به شهرهای محمدیه، کاشان، یزد، بافق، زرند، کرمان و بم نیز استفاده کنند.

ایستگاه های میانی در مسیر تهران-کرمان-تهران: در مسیر تهران – کرمان – تهران قطارها از شهرهای محمدیه، کاشان، یزد، بافیق و زرند عبور می کنند و در ایستگاه های هر یک از این شهرها توقف می کنند.

خرید بلیط قطارهای جوپار

برای خرید اینترنتی بلیط قطار جوپار می توانید به وب سایت اسمارتک نیوز بازدید و خرید بلیط قطار خود را به راحتی و در کمتر از 2 دقیقه تمام کنید. اگر به هر دلیلی نمی توانید به سفر خود برسید، با خرید بلیط از اسمارتک نیوز، می توانید به صورت آنلاین مبلغ بلیط قطار را بازپرداخت کنید. پس از انصراف، مبلغی طبق قوانین انصراف از بلیط شما کسر می شود و مابقی به حساب شما واریز می شود. همچنین در صورت بروز هرگونه مشکل در مراحل تهیه بلیط می توانید با پشتیبانی 24 ساعته اسمارتک نیوز تماس حاصل فرمایید.

به غیر از خرید آنلاین بلیط قطار جوپار، می توانید برای خرید بلیط قطار از دیگر شرکت های ریلی مانند رجا و مقایسه قیمت بلیط قطار به سایت اسمارتک نیوز مراجعه کنید.

اگر تا به حال با قطارهای جوپار سفر کرده اید، لطفاً تجربه خود را به خوانندگان مجله اسمارتک نیوز بگویید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=35295

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.