افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

اموال 50 تریلیون ریالی خداوند به بیت المال بازگشت

  • کد خبر : 407850
اموال 50 تریلیون ریالی خداوند به بیت المال بازگشت

به گزارش بازار، ورشکستگی یک شرکت بیمه خصوصی در حدود 10 سال پیش علاوه بر ایجاد مشکلات عدیده برای بیمه شدگان آن، باعث شد تا دولت از منابع صندوق بیمه و خسارات بدنی ایران برای حل مشکل مردم استفاده کند و اکنون موردی برای بازیابی منابع هزینه به نتیجه رسیده است. پس از هشت سال […]

به گزارش بازار، ورشکستگی یک شرکت بیمه خصوصی در حدود 10 سال پیش علاوه بر ایجاد مشکلات عدیده برای بیمه شدگان آن، باعث شد تا دولت از منابع صندوق بیمه و خسارات بدنی ایران برای حل مشکل مردم استفاده کند و اکنون موردی برای بازیابی منابع هزینه به نتیجه رسیده است. پس از هشت سال و بازگشت ملکی به ارزش حدود پنج میلیارد تومبه به خزانه.

مدیرکل صندوق خسارت های بدنی درباره آخرین اقدامات انجام شده برای شناسایی و احیای دارایی های این صندوق به عنوان منابع عمومی متعلق به مردم، گفت: صندوق در سال های اخیر با همکاری ویژه قوه قضائیه اقدامات بسیار موثری انجام داده است. . و سایر نهادهای امنیتی و انتظامی برای مبارزه با فساد، حفاظت از بیت المال و احیای حقوق عمومی را بر عهده گرفته است.

«مهدی قمصریان» در ادامه اظهار داشت: آخرین دستاورد این همکاری های موثر، صدور احکام قطعی برای تعیین واگذاری یکی از اموال ارزشمند متعلق به صندوق موسوم به «اموال کویر» و استرداد آن به این نهاد عمومی غیردولتی بود. . .

وی ارزش تقریبی این ملک را بر اساس تجربه اولیه بیش از پنج هزار میلیارد تومان برآورد کرد و اظهار داشت: این ملک و ساختمان داخل آن از جمله املاک و ساختمان هایی بود که در سال 1395 برای پرداخت بیمه عمران به بیمه ایران واگذار شد. . بدهی و سپس صندوق خسارت جانی منتقل شد.

قمریان خاطرنشان کرد: علیرغم حکم دادگاه مبنی بر واگذاری چهار دانگ این ملک به صندوق، سال هاست که امکان استفاده و یا حتی ورود مالک جدید به این ملک وجود نداشت، اما اکنون با صدور سند تک برگی و در اختیار داشتن ملک، این مشکل برطرف شده است. اموال توسط صندوق آسیب های شخصی نگهداری می شود.

وی با اشاره به تاکید اعضای صندوق به ویژه مجمع و هیئت نظارت بر بازپس گیری این اموال با هزینه مردم، از برنامه ریزی و اجرای اقدامات مختلف قانونی و قضایی خبر داد و گفت: نکته جالب دیگر این بود که مالکان این ملک علیرغم مقرره تا پایان سال 1400 یک ریال اجاره بها با صندوق پرداخت نکردند تا پایان سال 1400 و با صدور احکام قطعی در مراجع قضایی کلیه اجاره بها و جریمه معوق. پرداخت دیرکرد از آنها برگردانده می شود.

رییس اجراییه با اشاره به اینکه این اقدامات مثبت بدون برخورد مثبت عزیزان در قوه قضائیه، امنیتی، انتظامی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بیمه مرکزی و بیمه ایران اجرا نمی شد، از نقش و جایگاه ویژه قدردانی کرد. تلاش ها از این موسسات

لازم به ذکر است ملک مذکور به مساحت تقریبی 9 هزار متر مربع در منطقه الهیه تهران دارای ساختمانی چهار طبقه با گچ بری های خاص و آینه کاری در 2 طبقه توسط استاد “عبدالکریم نوید تهرانی” می باشد. . برای بیش از 50 سال، خواهد بود

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407850

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.