افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

املاک آن مرحوم پس از 18 سال زنده شد

  • کد خبر : 122612
املاک آن مرحوم پس از 18 سال زنده شد

به گزارش بازار به نقل از وزارت اقتصاد، اقدامات عدالتخواهانه یکی از سیاست های اقتصادی و حمایتی دولت برای اقشار مختلف جامعه است. این طرح از سوی دولت نهم کلید خورد و به عنوان نوعی یارانه از سوی تعاونی های استانی به متقاضیان اختصاص یافت. در طول سال ها، بسیاری از صاحبان اقدامات عدالتخواهانه آنها […]

به گزارش بازار به نقل از وزارت اقتصاد، اقدامات عدالتخواهانه یکی از سیاست های اقتصادی و حمایتی دولت برای اقشار مختلف جامعه است. این طرح از سوی دولت نهم کلید خورد و به عنوان نوعی یارانه از سوی تعاونی های استانی به متقاضیان اختصاص یافت.

در طول سال ها، بسیاری از صاحبان اقدامات عدالتخواهانه آنها مردند و اقدامات آنها بلاتکلیف مانده است. با توجه به ارزش روز. اقدامات عدالتخواهانه بسیاری از وراث افراد متوفی تصمیم به انتقال این ملک می گیرند. طبق اعلام رئیس سازمان بورس، روند واگذاری اقدامات عدالتخواهانه متوفی به عنوان متولی انتقال، واسطه گری را آغاز و بیدار می کند اقدامات عدالتخواهانه وراث برگزیده

سیستم پاتریمونیال؛ انتقال هوشمند سهام متوفی
سامانه مربوط به اعمال متوفی را سامانه «میرات» می نامند. کارکرد این سامانه «توزیع هوشمند و انتقال مکانیزه دارایی متوفی به وراث او» است. تعداد متوفیان بیش از 3 میلیون و 700 هزار نفر و تعداد وراث بیش از 15 میلیون نفر پیش بینی می شود. این سهام بیش از 18 سال است که انباشته شده اند و از سال 2004 نگهداری می شوند.

پیرو فرمان مقام معظم رهبری در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ مبنی بر آزادسازی سهام از خرداد ۱۳۹۸؛ کلیه فرآیندهای مربوط به شرکت های پذیرفته شده در بورس عدالت به بازار سرمایه منتقل شد.

در این زمینه اقداماتی همچون «صدور کد بورسی و ثبت نام سهامداران در سامانه‌های مرکزی بازار سرمایه» در بازار سرمایه خودنمایی می‌کند. «ایجاد بستر و امکان معاملات سهام»؛ «پرداخت سود سهام عملکرد سه ساله شرکت‌های بورسی در پنج قسط (دو سال در دو بخش و یک سال در یک قسمت)؛ «ایجاد امکان تأیید اینترنتی سهام سرمایه در بانک‌ها و نهادهای دریافت‌کننده»؛ مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی به صورت الکترونیکی برگزار شده است.

هر یک از وراث می توانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز از جمله اصل انحصار وراثت به یکی از شعب منتخب مراجعه و طبق جدول زمانی اعلام شده از سوی جامعه سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در رسانه رسمی کشور پرونده تشکیل دهند. بقیه کارها بصورت آنلاین انجام خواهد شد. پس از ارسال پرونده، کلیه وراث می توانند از طریق درگاه ذینفع یکپارچه بازار سرمایه به آدرس https://ddnesdiran.ir، وضعیت فعلی پرونده خود را پیگیری کنند.

در حال حاضر شعب کارگزاری خدمات ارائه می دهند. طی هفته های آینده مجموعه ای از شعب بانک ها و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و ویترین های دولتی به این مجموعه اضافه می شود.

همچنین در بهار سال آینده و پس از تعیین تکلیف بخش زیادی از پرونده های متوفی. درآمد انباشته نیز بر اساس سهم الارث مندرج در گواهی محدودیت وراثت به شماره شبای درج شده در سامانه سجام (https://selam.ir) واریز می شود.

برای تشکیل پرونده و تقسیم اموال، الزامی به به روز بودن همه وراث وجود ندارد. وراث برای انجام معامله در بازار سرمایه یا دریافت سود سهام باید به صورت مستقیم و آنلاین در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت کنند.

همچنین سقف کارمزد ارائه این خدمت در کارگزاری ها، شعب بانک ها و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی 70 هزار تومان خواهد بود.

وراث باید به چه نکاتی توجه کنند؟
1- هر گاه زمان ارائه پرونده متوفی طبق جدول زمانی رسمی اعلام شده از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی فرا نرسد. امکان هیچ گونه اقدامی برای وراث متوفی از سوی این شرکت وجود ندارد و مسئولیتی در تشکیل پرونده ندارد.

2- تقسیم دارایی صرفاً براساس گواهی محدودیت وراثت خواهد بود. بنابراین اگر سند انحصار شخص متوفی دریافت نشده باشد. در اولین فرصت و قبل از رسیدن نوبت اقدام کنید.

3- فردی که برای تشکیل پرونده مراجعه می کند باید قبلا در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت کرده باشد.

4- شرکت سپرده گذاری مرکزی هیچ گونه پیامکی در این خصوص با سربرگ شماره دار و بدون ماسک ارسال نمی کند.

5- وراث برای اطلاع از وضعیت فعلی پرونده خود تنها کافیست به سامانه یکپارچه پورتال ذینفع به آدرس https://ddn.csdiran.ir مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=122612

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.