افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

امضای قرارداد سرمایه گذاری 750 میلیون دلاری در منطقه ویژه خلیج فارس

  • کد خبر : 233783
امضای قرارداد سرمایه گذاری 750 میلیون دلاری در منطقه ویژه خلیج فارس

به گزارش بازار، محمدرضا پیرحسینلو با بیان اینکه اهمیت منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در بازتعریف تسهیلات کلان سرمایه گذاری به ویژه در بخش های زمین، انرژی و گمرک است، اظهار داشت: در یازده ماهه امسال. 9 قرارداد سرمایه گذاری به ارزش بیش از 750 میلیون دلار منعقد شد و مبلغ مورد نظر پنج برابر […]

به گزارش بازار، محمدرضا پیرحسینلو با بیان اینکه اهمیت منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در بازتعریف تسهیلات کلان سرمایه گذاری به ویژه در بخش های زمین، انرژی و گمرک است، اظهار داشت: در یازده ماهه امسال. 9 قرارداد سرمایه گذاری به ارزش بیش از 750 میلیون دلار منعقد شد و مبلغ مورد نظر پنج برابر شد.

مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و متالورژی خلیج فارس تصریح کرد: قراردادهای جدید منعقده در زمینه تولید ورق فولاد ضد زنگ، ورق فولادی نورد گرم، رول ورق گرم، گچ میکرونیزه خواهد بود. ، بتن آماده و غیره .

وی با بیان اینکه در حال حاضر 15 پروژه زیرساختی فعال به ارزش 3.2 میلیارد تومان در منطقه در حال اجراست، خاطرنشان کرد: 22 شرکت با سرمایه گذاری 4 میلیون و 705 هزار دلار در منطقه فعالیت می کنند که باید با این رقم برابری کند. 52 شرکت سازنده و نصب تجهیزات هستند که مجموع سرمایه گذاری این شرکت ها 2313 میلیون دلار، 2470 میلیون یورو و 4 میلیارد تومان با ایجاد اشتغال برای حداقل 6 هزار نفر است.

وی افق اشتغالزایی در منطقه ویژه پس از اتمام عملیات اجرایی پروژه های موجود را حدود 30 هزار نفر عنوان کرد.

وی همچنین به آمار تولید و صادرات در این دوره 11 ماهه امسال اشاره کرد و گفت: بیش از 8 میلیون و 910 هزار تن انواع مواد معدنی تولید کردیم و بیش از یک و نیم میلیارد دلار صادر شد که ارز مهمی است. . . سود برای کشور به دست می آید.

پیرحسینلو عمده صادرات را صادرات اسلب، بیلت، شمش آلومینیوم و بریکت عنوان کرد و گفت: این امر نشان دهنده کاهش خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در صنعت معدن است.

وی گفت: در این مدت بیش از 2 میلیون و 604 هزار تن بار به ازای هر کشتی داشتیم که نسبت به عملکرد یک میلیون و 765 هزار تنی در مدت مشابه سال گذشته و همچنین تخلیه واگن با عملکرد 3 میلیونی 47 درصد رشد نشان می دهد. 895 هزار تن نسبت به عملکرد سال گذشته 3 میلیون و 481 هزار تنی، رشد 11 درصدی را تجربه کردیم.

مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزات خلیج فارس تصریح کرد: در مجموع تناژ خروجی از منطقه 382 درصد و تناژ بار جاده ای ورودی به منطقه 404 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

در ادامه مبادله قرارداد واگذاری 450 هکتار زمین از منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و متالورژی خلیج فارس به شرکت پتروپالایشگاه شهید سلیمانی، این اقدام را گامی در راستای افزایش رونق صنعت نفت خواند. تولید و همچنین بهره گیری از مزیت های صادراتی این منطقه گفت: ایجاد زیرساخت های مناسب و تسهیل در زمینه تولید و صادرات با وجود همه فشارهای خارجی می توان شاهد جهش شاخص های تولید و صادرات بود.

پیر حسینلو از تسریع روند پیشرفت چندین پروژه در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و متالورژی خلیج فارس در 11 ماهه امسال خبر داد و گفت: با بازدید میدانی ماهانه به صورت تفصیلی پیشرفت این پروژه ها را رصد کرده ایم. شیوه . و کارشناسی، زیرا معتقدیم چنین رویکردی باعث تسریع در پیشرفت پروژه ها و همچنین رفع تنگناهای موجود می شود و با حضور همزمان مدیران مرتبط با پروژه، توانستیم تحلیل و همفکری دقیق تری برای بهبود کار داشته باشیم. روند .

وی خاطرنشان کرد: برای رساندن برق به محل توسعه و سایر پروژه ها نیاز به ایجاد زیرساخت ها، ایجاد تغییرات و اجرای برخی الزامات لازم داشتیم. به همین دلیل یکی از اولویت های ما توسعه پست 230/63 کیلوولت در سایت میانی بود که برای آن 425 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و به زودی همزمان با پروژه های مهم منطقه افتتاح می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=233783

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.