افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

امضای قرارداد اجرای 8 پروژه در میادین مشترک نفت و گاز در دهه فجر

  • کد خبر : 190212
امضای قرارداد اجرای 8 پروژه در میادین مشترک نفت و گاز در دهه فجر

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جواد اوجی روز یکشنبه (19 بهمن) در جلسه هیات دولت که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، گزارشی از افزایش چشمگیر سرمایه گذاری در صنعت نفت در دولت مردمی ارائه کرد. سید ابراهیم رئیسی از اجرای 182 طرح بزرگ در بخش های نفت، گاز، […]

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جواد اوجی روز یکشنبه (19 بهمن) در جلسه هیات دولت که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، گزارشی از افزایش چشمگیر سرمایه گذاری در صنعت نفت در دولت مردمی ارائه کرد. سید ابراهیم رئیسی از اجرای 182 طرح بزرگ در بخش های نفت، گاز، پتروشیمی و پخش و پالایش خبر داد که از این تعداد 132 طرح به ارزش بیش از 28.5 میلیارد دلار راه اندازی شده است.

وی افزود: 50 طرح دیگر به ارزش 47.5 میلیارد دلار در حال اجراست، افزود: افزایش یک میلیون و 200 هزار بشکه ای تولید نفت و 50 میلیون مترمکعب تولید گاز از ابتدای دولت تا کنون، 63 میلیون متر مکعب ظرفیت پالایش گاز خام، افزایش چشمگیری داشته است. جمع آوری گاز احتراق معادل 10 میلیون مترمکعب و افزایش تولید 48 هزار بشکه نفت در میادین مشترک بخشی از درآمد طرح های انجام شده توسط وزارت نفت بوده است.

وزیر نفت از افتتاح 15 پروژه بزرگ در این بخش به ارزش 2.2 میلیارد دلار در بخش های بالادستی و پایین دستی خبر داد و اظهار داشت: همچنین در دهه فجر قرارداد اجرای 8 طرح در میادین مشترک نفت و گاز منعقد شد. به ارزش 14 میلیارد دلار خواهد بود.

امضای تفاهم نامه امکان سنجی راه اندازی مجتمع های متانولی پتروشیمی در زمینه تولید سوخت از فرآورده های متانولی از دیگر خبرهای مهمی بود که اوج گرفت و تایید کرد این طرح تا 2 سال آینده عملیاتی و اجرایی می شود.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصادی رئیس‌جمهور دانش بیان در جلسه هیات وزیران از ساخت تلمبه‌های چندفاز برای تلمبه‌خانه‌های نفتی توسط شرکت‌های دانش بیان خبر داد و گفت: این پمپ‌ها را ساختند. از برکات سیاست دولت در حمایت از تولید محموله هستند، اولاً محصولی بسیار استراتژیک هستند که تولید نفت را بین 5 تا 7 هزار بشکه در روز افزایش می دهند که در نتیجه هر پمپ درآمد را افزایش می دهد. حداقل 100 میلیون دلار در سال و از هدر رفتن 5 میلیون متر مکعب گاز به چاه جلوگیری می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=190212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.