افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
0

امضای تفاهم نامه ترخیص کالا بین ایران و ارمنستان

  • کد خبر : 382069
امضای تفاهم نامه ترخیص کالا بین ایران و ارمنستان

به گزارش بازار، محمدعلی دهقان دهنوی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران به منظور تسهیل در روند تجارت، تفاهم نامه همکاری تجاری از طریق ترخیص کالا و خدمات بین ایران و ارمنستان را امضا کرد. سپیده اکبرپور تجریشی رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان با اشاره به امضای تفاهم نامه های همکاری بین ایران و ارمنستان از […]

به گزارش بازار، محمدعلی دهقان دهنوی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران به منظور تسهیل در روند تجارت، تفاهم نامه همکاری تجاری از طریق ترخیص کالا و خدمات بین ایران و ارمنستان را امضا کرد.

سپیده اکبرپور تجریشی رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان با اشاره به امضای تفاهم نامه های همکاری بین ایران و ارمنستان از طریق پرداخت غرامت، گفت: بر اساس مفاد این تفاهم نامه مقرر شده است که دو طرف شرکت ها را به عنوان اپراتور به یکدیگر معرفی کنند. بعد از 3 ماه و ادامه دهید. این شرکت ها باید فهرست کالاهای قابل مبادله را مشخص کرده و زمینه اجرای این تفاهم نامه را فراهم کنند.

به گفته وی؛ سازمان توسعه تجارت ایران شرکت های عامل را تعیین و بر اجرای این تفاهم نامه نظارت دارد. سختی نقل و انتقالات مالی در شرایط مالی باعث شد به سازوکارهای دیگری مانند جبران خسارت متوسل شویم. ارمنستان از امضای ترخیص کالا با ایران استقبال کرده است.

اکبرپور تجریشی با اشاره به افتتاح مرکز تجاری ایران در ارمنستان گفت: ارمنستان دروازه ایران به اوراسیا است و از این رو با حضور محمد اتابک وزیر امنیت، وزیر امنیت و وزیر اقتصاد ایران مرکز خرید ایران شد. در ارمنستان ارمنستان در زمینی به مساحت 18000 متر مربع افتتاح می شود و 107 غرفه افتتاح می شود.

وی در پایان از سفر معاون اول رئیس جمهور ایران به ایروان خبر داد و گفت: محمدرضا عارف امروز در اجلاس سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا سخنرانی خواهد کرد و سپس هیات ایرانی دیدار خواهد کرد. و با نخست وزیران ارمنستان، ازبکستان و قرقیزستان گفتگو کند.

محمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمدعلی دهقان دهنوی مدیرعامل سازمان توسعه تجارت ایران برای شرکت در نشست کسب و کارهای بزرگ ایران و اتحادیه اوراسیا به ایروان جمهوری ارمنستان سفر کردند. سیاست اقتصادی».

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=382069

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.