افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

امضای تفاهم نامه تامین مسکن شهدا بین وزارت راه و بنیاد شهید

  • کد خبر : 373031
امضای تفاهم نامه تامین مسکن شهدا بین وزارت راه و بنیاد شهید

به گزارش بازار وزارت راه و شهرسازی، مراسم امضای تفاهم نامه تامین مسکن ایثارگران امروز (دوشنبه ۱۱ مهرماه) با حضور وزیر راه و شهرسازی و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد. رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران وزارت راه و شهرسازی. فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه 200 هزار نفر مشمول […]

به گزارش بازار وزارت راه و شهرسازی، مراسم امضای تفاهم نامه تامین مسکن ایثارگران امروز (دوشنبه ۱۱ مهرماه) با حضور وزیر راه و شهرسازی و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد. رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران وزارت راه و شهرسازی.

فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه 200 هزار نفر مشمول قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران هستند، ادامه داد: از این تعداد در سال های اخیر حدود 80 هزار نفر مسکن داده شده اما 120 هزار نفر مسکن مهر شده اند. نادیده گرفته شده که از این تعداد 20000 مستاجر هستند.

وی در این جلسه که با حضور مدیران کل راه و شهرسازی استان ها برگزار شد، با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای این تفاهم نامه، تاکید کرد: توجه ویژه به مسکن شهدا یکی از مهمترین موارد است. اطلاعات مهمی که توسط اینجانب به مدیران کل راه و شهرسازی استان ها ابلاغ شد.

صادق با بیان اینکه تامین مسکن ایثارگران یکی از تعهدات معوقی است که باید از سال ها قبل در اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران پاسخ داده می شد، اظهار داشت: این امر در راستای اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است. و مطالبه ای از بنیاد شهید بوده است اما در دولت چهاردهم آقای اوحدی خارج از تمام جلسات شورای دولت این موضوع را پیگیری کردند که در نهایت به این تفاهم نامه منتهی شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما مدیون ایثارگران و ایثارگران هستیم خطاب به مدیران کل استان ها گفت: مطمئن باشید اگر مشکل اسکان این عزیزان را حل کنید همه کارهایتان برکت خواهد داشت. تفاهم نامه مذکور به گونه ای تنظیم شده است که ظرفیت اجرایی و عملیاتی شدن را داشته باشد و در صورت وجود مشکل در اجرا آن را برطرف خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از بنیاد Mártires y Mártires درخواست کرد تا برای تسریع در اجرای این تفاهم نامه، زمین های متعلق به خود را برای تغییر کاربری به وزارت راه و شهرسازی ارائه کند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای تفاهم نامه تامین مسکن ایثارگران در اولویت کاری این وزارتخانه است، ادامه داد: خوشحالم که پس از گذشت نزدیک به دو دهه قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اجرایی می شود. تاخیر در اجرای این تکلیف قانونی جبران خواهد شد.

مهمترین تفاهم نامه تاریخ بنیاد شهید

در ادامه این دیدار سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تبریک انعقاد تفاهم نامه مذکور در هفته دفاع مقدس گفت: مانع انعقاد تفاهم نامه های عملیاتی بین این دو نهاد است. قدمت دو گروه به دوران وزارت مهندسی «اسلامی» برمی‌گردد. امروز برای دومین بار در صدد هستیم با تحلیل روند گذشته تفاهم نامه ای به دست آوریم که اجرای آن منوط به تلاش مدیران راهداری و شهرسازی استان ها است تا در مدت دو سال شاهد اتفاقات خوبی باشیم. .

وی از برنامه ریزی هوشمندانه و رویکرد کارشناسی وزیر راه و شهرسازی در تدوین این تفاهم نامه قدردانی کرد و افزود: روز چهارشنبه این تفاهم نامه در دیداری به عنوان اقدامی بی سابقه به گوش رهبر معظم انقلاب خواهد رسید.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: جای تعجب نیست که با گذشت 44 سال از دوران دفاع مقدس هنوز مشکل اسکان افرادی که هزینه آسایش خود را به نظام پرداخته اند حل نشده است. امروز برای رفاه حال مردمی کار می کنیم که چندی پیش برای رفاه، آسایش و امنیت ما امروز وارد میدان های جنگ شدند و این کمترین کاری است که می توانیم برای آنها انجام دهیم.

پس از امضای این تفاهم نامه، رئیس بنیاد شهید با همراهی وزیر راه و شهرسازی در مراسم بزرگداشت هفته دفاع قدس در این وزارتخانه حضور یافت.

وی طی سخنانی در این مراسم به یادداشت فوق اشاره کرد و آن را مهم ترین تفاهم نامه تاریخ بنیاد شهید خواند.

باید گفت؛ این تفاهم نامه مشتمل بر 21 ماده و 8 تبصره امروز به امضای طرفین رسید و کلیه تصمیمات و تفاهمات ابلاغی قبلی باطل اعلام شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.