افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

امسال 350 میلیارد ریال یارانه دارو پرداخت شد

  • کد خبر : 226750
امسال 350 میلیارد ریال یارانه دارو پرداخت شد

به گزارش بازار، داود منظور اظهار داشت: دولت سیزدهم در نظر دارد خدمات بهداشتی و درمانی را هر چه بیشتر ارتقا دهد تا بتوانیم در این بخش در دنیا برتر باشیم. رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در ابتدای دولت سیزدهم تعداد تخت های بیمارستانی 130 هزار تخت بود و اکنون به 150 هزار […]

به گزارش بازار، داود منظور اظهار داشت: دولت سیزدهم در نظر دارد خدمات بهداشتی و درمانی را هر چه بیشتر ارتقا دهد تا بتوانیم در این بخش در دنیا برتر باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در ابتدای دولت سیزدهم تعداد تخت های بیمارستانی 130 هزار تخت بود و اکنون به 150 هزار تخت رسیده است و از نظر تخت بیمارستانی جزو 30 کشور برتر دنیا هستیم. سرانه بیمارستان

منظور گفت: اکنون به برکت انقلاب اسلامی کادر پزشکی ماهر در رشته های تخصصی مورد نیاز کشور آموزش می بینند و آنچه در زمینه درمان مردم از نظر تامین دارو، دانش و تجهیزات مورد نیاز است توسط بومی ها تامین می شود. متخصصان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از صدور مجوز استخدام 25 هزار پرستار و کادر درمانی خبر داد و گفت: با استخدام آنان نیروی انسانی لازم در بیمارستان ها تکمیل می شود. همچنین دو هزار نفر از دانشگاه‌های علوم پزشکی مجوز اشتغال گرفتند و این موضوع قبلا تامین شده است.

وی اهمیت طرح دروار را یکی از طرح های بسیار مهمی عنوان کرد که از سال گذشته آغاز شده و امروز به بلوغ رسیده است و افزود: در این طرح زنجیره تولید دارو از یارانه جدا شده و یارانه مستقیماً به دست مصرف کننده رسیده است. . یعنی از صرفه جویی در تامین دارو و قاچاق دارو جلوگیری شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت سیزدهم در حال ارتقای خدمات سلامت است، گفت: امسال 350 میلیارد ریال یارانه دارو پرداخت شد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: درآمد انحصاری بیمارستان ها در سال جاری به 320 میلیارد تومان رسید در حالی که سال گذشته 230 میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به اینکه یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده صرف درمان و سلامت می شود، افزود: این ظرفیت قانونی باعث ارتقای طرح های درمانی شده و می توان همزمان از چندین منبع مالی استفاده کرد.

منظور افزود: شرکت های بیمه باید تلاش بیشتری کنند و به تعهدات خود عمل کنند تا بیمارستان ها بدون دغدغه به مردم خدمات ارائه کنند. در حال حاضر یکی از مشکلات بیمارستان های دولتی مطالبات آنها از شرکت های بیمه است، بنابراین باید به بیمارستان ها کمک کنیم که تنها دغدغه آنها ارائه خدمات با کیفیت به مردم باشد.

وی با بیان اینکه در سال آینده گشایش های بیشتری ایجاد می شود و قله های پیشرفت بیشتری نسبت به گذشته به دست می آید، افزود: در سه سال اخیر علیرغم همه فشارهای بین المللی رشد اقتصادی در کشور داشته ایم و رشد اقتصاد کشور افزایش یافته است. 6. 7 درصدی اقتصاد در 9 ماه امسال نشان از ظرفیت این کشور برای رشد و تولید بدون توجه به تحریم ها دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=226750

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.