افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

امسال به واردات 15 میلیون تن غلات و خوراک دام نیاز داریم

  • کد خبر : 32065
امسال به واردات 15 میلیون تن غلات و خوراک دام نیاز داریم

به گزارش بازار به نقل از انجمن غله ایران، کاوه زرگران مدیرعامل این انجمن در حاشیه گردهمایی سالانه فعالان عرصه غلات کشور گفت: بیش از 8 میلیون و 660 هزار هکتار از اراضی ایران زیر کشت غلات است که 5 میلیون هکتار آن دیم است. در واقع بیشترین میزان تولید غلات کشور بر اساس میزان […]

به گزارش بازار به نقل از انجمن غله ایران، کاوه زرگران مدیرعامل این انجمن در حاشیه گردهمایی سالانه فعالان عرصه غلات کشور گفت: بیش از 8 میلیون و 660 هزار هکتار از اراضی ایران زیر کشت غلات است که 5 میلیون هکتار آن دیم است. در واقع بیشترین میزان تولید غلات کشور بر اساس میزان بارندگی است و با توجه به کاهش میزان بارندگی نسبت به دوره بلندمدت، احتمال کاهش حجم تولید در این بخش وجود دارد.

نیاز استویی با اشاره به وضعیت خشکسالی در ایران و اثرات منفی آن بر کشاورزی و تولید مواد غذایی، افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده بیش از 50 درصد از مناطق کشور در شرایط خشکسالی قرار دارند که تاثیرات منفی بر تولید محصولات مختلف به ویژه غلات دارد.

به گفته طلاسازان، میزان مصرف غلات کشور طی سال 1401 حدود 32 میلیون تن بوده و علاوه بر 5 میلیون تن ذخایر کشور، در سال گذشته نزدیک به 37 میلیون تن غله تامین شده که 20.8 میلیون تن از تولید داخل و 16.7 میلیون تن از واردات بوده است.

رئیس انجمن غلات ایران با بیان اینکه تولید این محصول در ایران به دلیل آب زیاد ذرت کم است، گفت: وی میزان تولید این محصول در سال گذشته را کمتر از یک میلیون تن عنوان کرد و افزود: برای تامین کل نیاز کشور به این محصول، نزدیک به 8 میلیون تن ذرت وارد کشور شده است.

وی در خصوص میزان تولید گندم و جو در ایران به سطح زیرکشت این محصولات نیز اشاره کرد و تاکید کرد: بیش از نیمی از سطح غلات ایران به گندم و یک میلیون و 400 هزار هکتار زمین نیز زیر کشت جو است و در مورد تولید و واردات کنجاله سویا نیز میزان مصرف و وضعیت مصرف دانه از 4 میلیون تا 4 میلیون هکتار به این محصول بستگی دارد. تن در سال باید سویا مورد نیاز کشور تامین شود و مابقی از طریق واردات تامین شود.

رئیس انجمن غله ایران در پایان تصریح کرد: با توجه به میانگین تولید و مصرف غلات در کشور و حجم محصولات ارسالی، باید تا پایان سال حداقل 15 میلیون تن غلات وارد کشور شود تا نیاز بازار تامین شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=32065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.