افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

امروز 29 پروژه مهم آب و برق در گلستان به بهره برداری می رسد

  • کد خبر : 158815
امروز 29 پروژه مهم آب و برق در گلستان به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار بازار علی اکبر محرابیان صبح امروز پنجشنبه در مراسم افتتاح و بهره برداری از چهار هزار هکتار از شبکه آبیاری و زهکشی قره سو زرین گل و همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به این استان گفت: امنیت غذایی و تامین غذایی محوری ترین نقطه اقتصاد کشور محسوب […]

به گزارش خبرنگار بازار علی اکبر محرابیان صبح امروز پنجشنبه در مراسم افتتاح و بهره برداری از چهار هزار هکتار از شبکه آبیاری و زهکشی قره سو زرین گل و همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به این استان گفت: امنیت غذایی و تامین غذایی محوری ترین نقطه اقتصاد کشور محسوب می شود، بسیار مهم و ارزشمند است که بتوانیم به بهترین نحو و با بهره وری بالاتر از آب برای کشاورزی استفاده کنیم. و کارایی

وزیر نیرو در ادامه از تمامی مسئولانی که از گذشته تاکنون در اجرا و پیشبرد این پروژه ها نقش داشته اند تشکر کرد و افزود: بحث امنیت غذایی، توسعه شبکه و افزایش بهره وری آب برای کشاورزی برای تولید بیشتر و با کیفیت بهتر است. مسائل بسیار مهم

وی گفت: اکنون شاهد بهره برداری از چهار هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در این بخش هستیم و باید هر چه سریعتر فاز دوم را به عنوان طرح نهایی آغاز کنیم.

به گفته وی، این امر امروز انجام می شود و پیش بینی می شود طرح توسعه در کمترین زمان ممکن اجرا شود تا کشاورزان بتوانند استفاده بهتری از آب داشته باشند.

وی با اشاره به افتتاح 29 پروژه بسیار مهم در حوزه آب، برق و فاضلاب در گلستان، بیان کرد: برخی از مسائل و مشکلات دو سال گذشته در اجرای این پروژه ها به سرعت برطرف شد و برخی از آنها باقی مانده است. .

محرابیان تصریح کرد: امروز سدهای استان گلستان در حال تکمیل و در آستانه بهره برداری است که با احداث آنها مشکلات مربوط به تنش آبی در شهرها و شهرستان ها برطرف شود.

وی پیشرفت پروژه آبرسانی جهاد در سطح این استان را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: این پروژه در استان گلستان بیش از 30 درصد پیشرفت داشته است و برای این سفر اعتباری اختصاص می دهیم تا روستاهای بیشتری به این طرح اضافه شود. و مردم برای تامین منابع آب آشامیدنی مشکلی ندارند.

وزیر نیرو افزود: در حوزه برق اتفاقات بسیار خوبی افتاده و پروژه های بسیار خوبی در استان در حال انجام است.

وی تصریح کرد: شبکه استان گلستان تا رسیدن به شرایط استاندارد فاصله زیادی داشت و بر این اساس دولت اعتبار ویژه ای در برق منطقه ای اختصاص داد و طرح های مهمی در حوزه شبکه و پست در سطح استان آغاز شد. محرابیان افزود: برخی از این پروژه ها از جمله پست 400 کیلوولت و خطوط انتقال چهار و دو مداره به مرحله بهره برداری رسیده است که امروز افتتاح می شود.

محرابیان با بیان اینکه تا دو سال آینده بخشی دیگر از این طرح ها به فاز نهایی می رسد افزود: وضعیت تامین برق استان گلستان به شرایط عادی می رسد.

این عضو هیئت دولت آغاز فاز دوم نیروگاه علی آباد را برای اهداف راهبردی بسیار مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: این امر می تواند عدم تعادل بین تولید و تقاضا را در سطح استان برطرف کند.

وی در خاتمه گفت: امیدواریم با همکاری نهادهای ذیربط به ویژه بنیاد مستوفان هر چه سریعتر فاز دوم را به فاز عملیاتی برسانیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=158815

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.