افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
2

امروز رفح به نقطه پایانی کار اسرائیل تبدیل شده است – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 281142
امروز رفح به نقطه پایانی کار اسرائیل تبدیل شده است – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه های سیاسی ـ مذهبی نماز جمعه تهران گفت: رئیس جمهور عزیز، پرتلاش، متواضع و خستگی ناپذیر ایران در مدت کوتاه مدیریت اجرایی خود. کشور دارای ارزش ها و ویژگی های الهام بخش و امیدبخش است.» اخلاق را عینیت بخشید و در رفتار […]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه های سیاسی ـ مذهبی نماز جمعه تهران گفت: رئیس جمهور عزیز، پرتلاش، متواضع و خستگی ناپذیر ایران در مدت کوتاه مدیریت اجرایی خود. کشور دارای ارزش ها و ویژگی های الهام بخش و امیدبخش است.» اخلاق را عینیت بخشید و در رفتار و گفتار خود چهره زیبای کارگزار زیبای نظام اسلامی را نشان داد.

وی با بیان اینکه به دلیل اهمیت و جایگاه ویژه و استثنایی سیاست بر اساس موازین اخلاقی، خطبه اول را به این موضوع اختصاص می دهد، ادامه داد: اخلاق از دیدگاه استاد شهید مطهری، شامل چگونگی زیستن و رفتار است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: انسان از نظر اسلام، قرآن و نهج البلاغه در دو حوزه اخلاق فردی و اجتماعی و اخلاق فردی و سیاسی دارای ویژگی های خاصی است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد بیان کرد: رهبر انقلاب فرمودند نظام اسلامی شکل گرفته است اما با حکومت اسلامی فاصله داریم. اگر بازیگران در همه سطوح این ارزش ها و قوانین اساسی را رعایت کنند و در عمل آنها را رعایت کنند، دولت اسلامی تشکیل می شود و دولت اسلامی مسیری برای ساختن جامعه اسلامی خواهد بود و جامعه اسلامی مسیر سازندگی را هموار می کند. یک جامعه اسلامی تمدن

وی بیان کرد: مهمترین اصل در اقتدار و صفات نظام سیاسی و مهمترین عامل در ایجاد قدرت فرامنطقه ای و منطقه ای و قرار گرفتن محور مقاومت و ملت های مسلمان در جایگاه صحیح و موثر است. دستیابی به مدیریت مبتنی بر عدالت، حقوق عمومی، فقاهت و درایت امام راحل و رهبر فرزانه. این انقلاب اسلامی است که راه را برای این قدرت هموار کرد، اما آنچه که این اثر را پایه گذاری کرد ملت بزرگ ایران بود. مردم ایران بودند که زمینه ساز حضور امام راحل و ایجاد این قدرت و خروج کشورها از مدار اراده آمریکا شدند.

مسئولان باید به اعتماد نظام احترام بگذارند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به کارگزاران نظام گفت: یاری اسلامی! موقعیت و مقامی که شما در اختیار دارید ابزاری برای رسیدن به خواسته های خودخواهانه نیست، بلکه امانتی است که بر دوش ماست، پس بگذارید این اعتماد را حفظ کنیم.

و افزود: یکی از مهمترین اصول فقه سیاسی و اخلاق سیاسی توجه به کرامت انسانی است. انسان در مکتب قرآن دارای ارزش و منزلت است. در اندیشه قرآن، پیامبر و نهج البلاغه، سیاست ابزاری است برای پی بردن به آنچه مهم است و فقه سیاسی در تبیین ویژگی های کارزار تحقق سیاست، مبتنی بر اخلاق و تعالی جوامع انسانی و انسانی است. سیاست. فقه نظام سیاسی را از درون متحول می کند و حاکم و مجریان را وادار می کند تا بر اساس قوانین و مقررات حکومتی عمل کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: انسان صالح متواضع و تسلیم حق است، از همه مراتب ظلم و ستم دور است و انسان صالحی است. علم حکمت است و این مکتب قرآن است.

وی در خطبه دوم تصریح کرد: در آستانه 14 و 15 خرداد هستیم و یاد و نام امام راحل را گرامی می داریم. تار و بافت سیاسی ایران اسلامی و جهان اسلام را نرم کردند. نفوذ صلح آمیز اندیشه سیاسی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و گسترش آن در جهان اسلام، سیاست خارجی موفق ایران در مهار قدرت نظامی و سیاسی آمریکا در منطقه و حضور محور مقاومت و حماس قدرتمند یک قدرت نوظهور فرهنگی، سیاسی و نظامی تبیین کننده حرکت بزرگی است که امام و رهبر انقلاب را با بینش جامعه و درک صحیح از توانایی جهان اسلام برای هدایت این حرکت به آن سمت خلق کرد. برای رسیدن به اوج اقتدار و رهبری آنها انجام دادند

دوران تصمیم گیری خودسرانه غرب و آمریکا به پایان رسیده است

وی گفت: حوادث ایران، عراق، سوریه، لبنان، یمن و فلسطین قهرمان نشان داد که دوران تصمیم گیری های خودسرانه غرب و آمریکا به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: سیاست خارجی نابهنجار آمریکا در برابر سیاست خارجی مبتنی بر اخلاق، حمایت از آزادی خواهان جهان و حمایت بی قید و شرط از فلسطین قهرمان، زمینه ساز انفعال آمریکا در منطقه شده است. امروز رفح مستضعف و قدرتمند به نقطه پایان کار اسرائیل تبدیل شده است. غزه با وجود ابزارها و سلاح هایی که توسط آمریکا در اختیار رژیم قرار گرفته و توسط نهادهای بین المللی حمایت می شود، همچنان پابرجاست.

حجت الاسلام ابوترابی فرد تصریح کرد: جنایت، سبعیت و دست های خون آلود صهیونیست ها و غرب و به ویژه سوزاندن زنان و کودکان در رفح، پرده غفلت را که چشمان جهانیان را پوشانده بود، فروکش کرده است. حتي حاميان رژيم اسرائيل و وجدان خود را بالا برده اند.

وی با بیان اینکه غزه از جغرافیای جهان اسلام پاک نمی شود، گفت: حماسه خونین غزه باید یک برنده داشته باشد و آن بقا و بازسازی آن توسط کشورهای اسلامی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: دولت سیزدهم با شناخت درست از چالش ها و موانع، حرکت خود را با نقشه راه در عرصه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آغاز کرد و طی سه سال گذشته در این راستا گام های بلندی برداشت. . سال ها. رئیس جمهور شهید در بخشنامه اول خود برای تدوین لایحه بودجه 1401 بر لزوم اصلاح ساختار نظام بودجه با نظارت دقیق بر عدم تعادل بودجه تاکید کرد و توصیه کرد که کار اساسی در این زمینه آغاز شود.

وی با بیان اینکه احترام به انسان یکی از مهمترین اصول و ارکان اندیشه سیاسی اسلام است، به دیدگاه امام علی (ع) و توصیه های ایشان به حاکمان اسلامی در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: در جامعه اسلامی مردم دارای دو گروه یا برادر دینی هستند یا انسان هایی هستند که باید کرامت انسانی شان حفظ شود.

توجه به حجاب و عفاف برای حفظ کرامت زن است

وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان نظام به موضوع حجاب و عفاف توجه دارند، برای حفظ کرامت زن مسلمان و حفظ شخصیت جامعه زنان است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: رئیس جمهور شهید نماد حفظ این ارزش ها بود؛ رئیس جمهور شهید نماد حفظ این ارزش ها بود. فرماندار جوان، فرهیخته و پرتلاش شهید رحمتی در مدت کوتاه مسئولیت خود جایگاهی در خور شأن و مقبولیت داشت. سکاندار دیپلماسی در قلب محور مقاومت و جهان اسلام و پیوند امت اسلام در برابر استکبار با اندیشه ناب دینی و برنامه ریزی برای ایجاد قدرت مضاعف برای جمهوری اسلامی کارهای بزرگی انجام داد و شهید امام جمعه تبریز و خلبانان عزیز و صاحب علم مظهر اخلاق بودند. همگی دعوت خدا را اجابت کردند.

وی ادامه داد: مدیران کشور باید مظهر اخلاق و فضایل اسلامی باشند و در این صورت جامعه به سمت کمال پیش می رود چرا که با مداحی نمی توان عدالت را اجرا کرد.

خطیب خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: تصمیم گیری، ارتباط با مردم، ساده زیستی و مردم بودن لازمه و نیازمند اصلاح و کمال است. اول، ما باید خودمان را اصلاح کنیم تا عدالت را اجرا کنیم. برای رئیس جمهور شهید احترام خاصی قائل هستند و آنچه ما را قوی می کند و ما را به رسیدن به اهداف عالی امیدوار می کند تقوا است.

خطیب نماز جمعه موقت تهران با اشاره به اقدامات موفق دولت سیزدهم گفت: تلاش برای افزایش درآمدهای مالیاتی، تدابیر جدی برای تخصیص منابع به پروژه های عمرانی که در مسیر اتمام هستند و اقداماتی برای عدم شروع پروژه های جدید. اقدامات اساسی بودند. در دوره اخیر اقدام منطقی و اصولی برای تصویب بودجه در دو سطح اقدام درست و اصولی برای کاهش عدم تعادل بودجه بود.

وی ادامه داد: رشد اقتصادی در اواخر دهه 90 منفی بود اما میانگین رشد اقتصادی در سه سال دولت سیزدهم بیش از 5 درصد بود.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به نقش فعال دیپلماسی اقتصادی گفت: عضویت ایران در قراردادهای شانگهای و برجام نشان از دیپلماسی فعال اقتصادی دولت سیزدهم و تلاش های شهید امیر عبداللهیان داشت.

وی تصریح کرد: سطح روابط با کشورهای همسایه شمال، جنوب، شرق و غرب به طور ملموس ارتقا یافته است. در پی درگذشت رئیس جمهور بسیاری از کشورها عزای عمومی اعلام کردند که نتیجه دیپلماسی فعال و موثر دولت سیزدهم است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در پایان خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: کاندیداها باید مراقب باشند در فضای منتهی به بحث و مناظره هزینه اداره کشور افزایش پیدا نکنند. علاوه بر این، اخلاق اسلامی باید در مناظره رعایت شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=281142

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.