افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

امروز در غرب شاهد تقابل آشکار شرافت و شر هستیم – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 254886
امروز در غرب شاهد تقابل آشکار شرافت و شر هستیم – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر امروز یکشنبه در جلسه هیات دولت ضمن ابراز تاسف عمیق از اتفاقاتی که در روزهای اخیر در محیط های دانشگاهی آمریکا و برخی کشورهای غربی رخ داده و حرمت شکنی شده است. دانش آموزان، معلمان ، و دانشگاه ها و مراکز علمی، پژوهشی و پژوهشی […]

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر امروز یکشنبه در جلسه هیات دولت ضمن ابراز تاسف عمیق از اتفاقاتی که در روزهای اخیر در محیط های دانشگاهی آمریکا و برخی کشورهای غربی رخ داده و حرمت شکنی شده است. دانش آموزان، معلمان ، و دانشگاه ها و مراکز علمی، پژوهشی و پژوهشی قانون، آزادی بیان، آزادی قلم و دفاع از حقوق بشر را فجایعی توصیف کردند که چهره واقعی تمدن غرب و حقیقت مواضع جمهوری اسلامی را برای جهانیان آشکار کرد. ایران که ادعای غرب در مورد دفاع از حقوق بشر دروغ است و آزادی ثابت شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه غربی ها با پنهان کردن چهره خودکامه و ضد حقوق بشری خود در پشت شعارهای گمراه کننده از این ارزش ها دفاع کرده اند، افزود: حوادث غزه حجابی را که این چهره غربی ها را می پوشاند از بین برده است و امروز شاهد درگیری هستیم. بین جریان ناموس و طبقه آگاه و مطالبه گر». ما شاگرد جریان خبیث رهبران متجاوز و متجاوز به قانون و حقوق و آزادی های انسانی غرب هستیم و معتقدیم این حضور آگاهانه و موضع گیری دانشجویان آمریکایی و غربی موجب روشنگری و بازدارندگی موثر در برابر جنایات جمهوری اسلامی خواهد شد. رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا.

رئیسی با اشاره به رویکردهای حمایتی جنبش علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مقابله با جریانات ضد صهیونیستی، ابراز امیدواری کرد: پیام همبستگی و حمایت دانش آموزان و معلمان کشورمان از حرکت اخیر آمریکایی ها سرچشمه می گیرد. دانش آموزان و معلمان و غربی ها به دنبال حقوق ملت مظلوم و قدرتمند فلسطین خواهند آمد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جامعه معلمی را برای دست اندرکاران تعلیم و تربیت کشور بسیار روشنگر و شعاع نورانی برشمرد و تاکید کرد: با پیروی از این رهنمودها اقدام می کنند. تعلیم و تربیت کشور را روز به روز به جایی که متعلق به کردها است می رساند، بنابراین وظیفه همه دست اندرکاران آموزش و پرورش دو چیز است: رعایت این دستورالعمل ها.

وی در جلسه امروز هیات دولت وزیر نفت در گزارشی از فعالیت های پالایشگاه آبادان خاطرنشان کرد: در سال 1393 که وزیر نفت اعلام کرد این پالایشگاه به صرفه نیست، دولت آماده واگذاری آن بود. به صورت رایگان، تاکید کرد: با تدابیر دولت و با تکیه بر توان سازندگان، کارشناسان و پیمانکاران ملی، فاز دوم این پالایشگاه به بهره برداری رسید، پالایشگاه آبادان یکی از سودآورترین واحدهای تولیدی در حال حاضر است. که در سال گذشته 12 تلاش سودآور داشت.

مهندس اوجی خاطرنشان کرد: تولید بنزین در این پالایشگاه به 15 میلیون لیتر رسید که از 8 میلیون لیتر در روز در ابتدای دولت مردمی، تولید گازوئیل از 15 میلیون لیتر به 19 میلیون لیتر در روز افزایش یافت و به رتبه اول صادراتی کالا رسید. . و بورس انرژی سال گذشته گفت: ظرف دو ماه دیگر واحد هیدروکراکینگ این پالایشگاه نیز به بهره برداری می رسد و نرخ ارز 5 یورویی تولید گازوئیل نیز 3 میلیون یورو دیگر افزایش می یابد.

وزیر نفت همچنین افزایش 210 هزار بشکه ای تولید و عرضه مجتمع های پتروشیمی تبریز، شازند، بندر امام، بوعلی و رازی را مورد تاکید قرار داد و افزود: در طول فعالیت دولت مردمی تعداد محصولات تولیدی در این پالایشگاه از 21 محصول در سال 1400 به 34 محصول و با اقدامات انجام شده در سال گذشته افزایش یافت. ۱۳۰۰ فرصت های شغلی دائم و غیردائم در این مجتمع ایجاد شده و امسال 600 نفر به نیروی کار پالایشگاه اضافه می شود و حداقل 1000 نفر در قراردادهای توسعه فاز 3 آن مشغول به کار خواهند شد.

در ادامه جلسه امروز، رئیس کل بانک مرکزی همچنین با اعلام این خبر گفت: بر اساس گزارش های تهیه شده، نرخ رشد نقدینگی که در پایان اسفند سال گذشته به 24 درصد کاهش یافته بود، در فروردین ماه به 23 رسید. ٪. ، و اظهار داشت: بر اساس این گزارش نرخ رشد پول که در سال گذشته 33 درصد بود در 26 فروردین امسال به 16 درصد کاهش یافته است.

فرزین در تشریح این گزارش افزود: رشد پول معیار مهمی برای سنجش انتظارات تورمی است و کاهش نرخ رشد آن بیانگر کاهش انتظارات تورمی است. همچنین در فروردین ماه سال جاری میزان دارایی های ارزی کشور حدود 200 میلیون دلار افزایش داشته که به معنای تراز مثبت 200 میلیون دلاری ناشی از خرید دارایی های ارزی نسبت به فروش آنها است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=254886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.