افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

امام (ره) از ابتدای پیروزی انقلاب تا زمان رحلت ایشان تمام هزینه های برنامه های آموزشی آیت الله مصباح را می بخشید.

  • کد خبر : 149533
امام (ره) از ابتدای پیروزی انقلاب تا زمان رحلت ایشان تمام هزینه های برنامه های آموزشی آیت الله مصباح را می بخشید.

کد خبر: 13572 ۱۴۰۲/۰۹/۲۰ ۰۴:۰۰:۱۶ کائنات: کیهان نوشت: آیت الله مصباح یزدی در دی ماه 1392 بیانیه ای در خصوص تکلیف مبلغان و سخنگویان برای روشن شدن ماجرای دستگیری امام و یارانش امضا کرد و در بهمن ماه همان سال نامه ای سرگشاده به نخست وزیر وقت امیرعباس هویدا ارسال کرد. ، و نسبت به […]



کد خبر: 13572

۱۴۰۲/۰۹/۲۰ ۰۴:۰۰:۱۶


کائنات:




کیهان نوشت: آیت الله مصباح یزدی در دی ماه 1392 بیانیه ای در خصوص تکلیف مبلغان و سخنگویان برای روشن شدن ماجرای دستگیری امام و یارانش امضا کرد و در بهمن ماه همان سال نامه ای سرگشاده به نخست وزیر وقت امیرعباس هویدا ارسال کرد. ، و نسبت به اوضاع نابسامان کشور هشدار داد.

گفتن فردا | کیهان نوشت: یکی از فعالان اصلاح طلب گفت: افکار مصباح یزدی با امام راحل و رهبری ایشان زاویه دارد و عجیب است که وزیر کشور گفته من پیرو افکار مصباح یزدی هستم.

علی صوفی (عضو شورای سیاسی اصلاح طلبان منحل شده و وزیر دولت خاتمی) در حالی که هجمه های هماهنگ علیه شخصیت بزرگ آیت الله مصباح یزدی (ره) کار روزمره منافقین و تندروهای جدید اصلاح طلب شده است، گفت: مراسم سالگرد وفات مرحوم مصباح یزدی. وزیر کشور به چیزی اشاره کرد که من از تلویزیون شنیدم. آقای وحیدی گفت دولت پیرو افکار و اندیشه های مصباح یزدی است یعنی نفوذ جبهه پایداری چون جبهه مذکور هم همین را می گوید که ما به مصباح یزدی وابسته هستیم.

وی افزود: من خودم شنیدم و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نشان داد که وحیدی در مراسم سالگرد مصباح یزدی گفت ما در دولت ریاست جمهوری افکار و اندیشه های مصباح یزدی را دنبال می کنیم و افکار و اندیشه های او را اجرا می کنیم. در همان زمان در خانه حزب اعتراض کردم و گفتم وقتی وزیر کشور می گوید ما ایده های مصباح یزدی را اجرا می کنیم، نظر مصباح یزدی کاملا روشن است و می گوید مردم اصلا به درد نمی خورند. طرفداران مصباح یزدی معتقدند که علاوه بر ولایت مطلقه فقیه، باید اطاعت مطلق نیز داشته باشند.

صوفی همچنین گفت: در ادامه یکی از آقایان اعلام کرد که افکار مصباح یزدی همسو با اندیشه های امام خمینی(ره) است، یعنی هم با اندیشه های امام خمینی(ره) و هم با اندیشه های رهبر انقلاب همسو است. آن زمان وحیدی. شما به عنوان یکی از اعضای کابینه دولت اعلام کرده اید که ما از افکار مصباح یزدی پیروی می کنیم، بنابراین با توجه به اینکه مصباح یزدی معتقد است مردم بی فایده هستند و از سوی دیگر وحیدی اعلام کرده است که از افکار مصباح یزدی پیروی می کند، چگونه خواهد بود. او انتخابات را حفظ می کند؟

بزرگ نمایی این وزیر دولت خاتمی به این دلیل است که آیت الله مصباح یزدی در سال های 42 تا 57 با اساتید حوزه علمیه قم همکاری نزدیک داشت و اعلامیه های سیاسی و انقلابی این گروه را امضا می کرد. از مجموع 107 بیانیه جامعه مدرسین قرارگاه عملیات قم، 60 بیانیه به صورت جمعی صادر شده و فاقد امضا است، اما از 40 بیانیه با امضا، 16 بیانیه به امضای آیت الله مصباح یزدی رسیده است. در حالی که آقای هاشمی رفسنجانی 6 بیانیه، شهید قدوسی 11 بیانیه و شهید مفتح نیز 6 بیانیه را امضا کردند. اولین بیانیه ای که به امضای آیت الله مصباح یزدی رسید مربوط به دستگیری امام خمینی (ره) در سال ۱۳۹۱ بود که در ۱۷ مهرماه صادر شد. آیت الله مصباح یزدی در دی ماه 1393 بیانیه ای را در خصوص تکلیف وعاظ و سخنگویان برای تبیین موضوع بازداشت امام و یارانش امضا کرد. و نسبت به اوضاع نابسامان کشور هشدار داد.

در سال 1956 که مبارزه مردمی علیه رژیم گذشته به اوج خود رسید، آیت الله مصباح یزدی در 22 دسامبر اعلامیه ای را در اعتراض به این فاجعه در 19 دسامبر (مصادف با 29 محرم 1398 هجری قمری) و 16 دسامبر امضا کردند. جمعی از مدرسین ایلمیه قم، بیانیه ای در خصوص فجایع یزد صادر کردند و امضای وی در پایین بیانیه این جامعه در خصوص مسائل سیاسی روز که در تاریخ 4 فروردین 57 صادر شد، قابل مشاهده است.

آیت الله مصباح در تولید و انتشار نشریات بعثه و انتقام که به گفته بسیاری از چهره های مطرح از جمله آقایان دعایی و حجتی کرمانی این نشریه نقش محوری در فعالیت های مبارزاتی نیروها داشت. و هاشمی رفسنجانی تاکید کرد که بعث و انتقام در درجه اول سیاسی و وحیانی است. وی انتشار نشریه مذکور را مرکز مبارزات انقلابی آن زمان می داند.

نهاد در راه حق و شخص آقاي مصباح و برنامه هاي خوب و سازنده ايشان به قدري مورد قدرداني امام (قدس سره) قرار گرفت كه از ابتداي پيروزي انقلاب تا رحلت ايشان; کلیه هزینه های برنامه های آموزشی حضرت آیت الله مصباح تامین شد. می توانید از حجت الاسلام صانعی و سایر عزیزانی که دفتر آن امام بزرگوار را می شناسند بپرسید و امام فرمودند اگر توسعه پیدا کند هزینه ها را تقبل می کنم.

از سوی دیگر همین بس که نفاق مدعیان اصلاحات را نشان می دهند که سعی می کنند اندیشه استاد مصباح را نقطه مقابل امام قرار دهند و اکنون که رهبر انقلاب از آن به عنوان پاک ترین روزگار یاد می کنند. اتهام گستاخانه آیت الله مصباح به مخالفت با جمهوریت و مردم، در حالی که اشراف غربی خواستار اصلاحات بودند، بیشتر مخالف و در تضاد با جمهوریت و رای مردم بودند و از ایجاد شورش و هرج و مرج در این زمینه ابایی نداشتند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=149533

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.