افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
3

امام جمعه قم: آمریکایی ها صبح امروز حمایت خود را از تجاوز به غزه اعلام کردند. آخه تو خیلی نادان و بی رحمی ما سخنان قلدرانه نداریم.

  • کد خبر : 141484
امام جمعه قم: آمریکایی ها صبح امروز حمایت خود را از تجاوز به غزه اعلام کردند.  آخه تو خیلی نادان و بی رحمی  ما سخنان قلدرانه نداریم.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir): ایرنا: امام جمعه قم با بیان اینکه معادلات استکبار جهانی در حوادث اخیر غزه به هم ریخته است، گفت: محور مقاومت با قامت رشید پرونده جهان تک قطبی و خاورمیانه جدید را پاک کرد. آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه این شهر در مصلی قدس قم با […]

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir):

ایرنا: امام جمعه قم با بیان اینکه معادلات استکبار جهانی در حوادث اخیر غزه به هم ریخته است، گفت: محور مقاومت با قامت رشید پرونده جهان تک قطبی و خاورمیانه جدید را پاک کرد.

آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه این شهر در مصلی قدس قم با اشاره به اینکه امروز حمله بی امان غاصب اسرائیل علیه مردم عزیز، مظلوم و شجاع غزه دوباره آغاز شده است، افزود: رژیم صهیونیستی لغو کرد. آتش بس هفته گذشته را پذیرفت چون دیگر نمی توانست با روند تجاوز ادامه دهد.

وی در ادامه افزود: پس از آتش بس که دیدند مورد حمله اعتراض جهانی قرار گرفته اند و حماس زندگی جدیدی خواهد داشت، حملات خود را آغاز کردند.

امام جمعه قم نیز در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: ما سخنرانی اراذل و اوباش نداریم، می گوییم انتخابات باید با حضور فلسطینی های اصیل برگزار شود و وظیفه کسانی است که هنوز در این سرزمین حضور دارند. توسط دولت منتخب این کشور تعیین می شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور خطاب به صهیونیست ها گفت: ما اهل ظلم و زور و جنایت نیستیم در حالی که شما بیش از 70 سال است که از هیچ جنایتی دست برنداشته اید.

اعرافی خاطرنشان کرد: اگر جهان اسلام در مسئله فلسطین پیروز شود که به فضل الهی پیروز خواهد شد، با عدالت و عدالت برخورد خواهد کرد.

امام جمعه قم همچنین به فجایع رخ داده در غزه که در تاریخ بی سابقه است اشاره کرد و گفت: باید دید رهبران جهان اسلام و جامعه جهانی چه واکنشی نسبت به این حوادث داشته اند.

وی ادامه داد: همین امروز صبح آمریکایی ها حمایت خود را از تهاجم اسرائیل غاصب به غزه اعلام کردند، شما چقدر نادان، ظالم و جنایتکار هستید!

وی ادامه داد: البته ترسیدید اما چه توجیهی در مقابل مردم مظلوم دارید که اینگونه رفتار کنید امروز هم ملت شریف ایران و همه نهادها و مسئولان در کنار ملت های مسلمان و آزادیخواه حضور دارند. مردم جهان را با این موج انسانی در حمایت از مظلومان دوست دارند.» و فریاد آنها مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکاست.

خطیب قم همچنین بر اهمیت انتخابات شورای اسلامی و خبرگان رهبری تاکید کرد و خاطرنشان کرد: ما در آستانه انتخابات هستیم، وظیفه هر یک از ما توجه به آینده کشور و نقش انتخابات است. در او مشارکت بیشتر به عنوان یک وظیفه ملی. اسلامی و انقلابی را مهم بدانید.

فقیهان عضو شورای نگهبان گفت: ضمن اینکه باید از روحیه مردم و تلاش مستمر مسئولان قدردانی کرد، انتظار می رود به مسائل اساسی اقتصادی توجه داشته باشند و بیش از پیش به حوزه معیشت و حل مشکلات طبقات متوسط ​​و فرودست.

امام جمعه قم یادآور شد: در حوزه اقتصاد و پیشرفت باید به مفاهیم اساسی، مبانی و مبانی توجه کرد و آنها را دست کم نگیریم و به حوزه معیشتی نیز توجه کنیم.

اعرافی همچنین به ضرورت احیای مساجد و برنامه های مذهبی اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه موج کرونا و سایر حوادث پیش آمده و برخی مشکلات فعلی باعث بی توجهی به برنامه های عبادی و حضور در مساجد شد.

خطیب قم در ادامه افزود: در دوران پس از کرونا، مساجد نشاط جدیدی پیدا کردند و احیا شدند، اما هنوز در برخی مناطق به نقطه قبلی نرسیده‌ایم.

وی بیان کرد: این روزها فعالیت هیئت مدیره، حضور خوب امام جماعت و نسل جوان در مسجد کار مضاعف است، در هر کجا که هستیم باید تلاش کنیم تا به مساجد خود رونق بخشیده و روح تازه ای به مساجد بدهیم. بدنه مسجد و برنامه های آن.

و افزود: این یک وظیفه تعیین کننده است که همه باید برای آن تلاش کنیم.

امام جمعه قم همچنین 25 آذرماه روز دانش آموز را یادآور شد و یادآور شد: این روز عظمت کار و مبارزه طلاب ما با مستکبران را نشان می دهد.

وی افزود: این روز می تواند به دانش آموزان نشاط مجاهدت و مجاهدت در راه خدا و تلاش برای مردم بدهد. امید است دانش آموزان و معلمان عزیز ما با الهام از 16 شانس و تلاش آنان در پیشرفت علمی کشور، مبارزه با دشمنان ملت، همبستگی ملی و ترویج آرمان های انقلاب اسلامی اقدامات اساسی تری انجام دهد.

مدیر حوزه های علمیه کشور تاکید کرد: ملت ما امیدوار است که دانشگاه و طلاب در راه آرمان های اسلامی و انقلاب اسلامی پیشگام باشند.

وی همچنین وحدت حوزه و دانشگاه را یکی از اصول راهبردی نظام اسلامی دانست و گفت: حوزه و دانشگاه باید به هم نزدیک باشند و در کنار هم برای تامین مصالح کشور و در راستای تامین منافع کشور بایستند. مسیر آرمان های عالی کشور

خطیب قم تاکید کرد: امروز که با گرگ های استکبار جهانی روبرو هستیم، این وحدت و انسجام، همگرایی و هم افزایی نخبگان ملت، حوزه و دانشگاه ضروری است.

اعرافی در بخشی دیگر از سخنان خود با تسلیت ایام فاطمیه گفت: مردم و روحانیون باید با آمادگی بیشتری وارد شوند و برای فاطمیه دوم تلاش بیشتری کنند.

وی بیان کرد: در فاطمیه دوم دوره های سطح بالاتر و سمینارهای خارجی به مدت یک هفته برای ارتقا تعطیل است.

رئیس حوزه ها همچنین از حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان بزرگترین سرمایه جهان نام برد و تصریح کرد: در دورانی هستیم که زهرا اطهر می تواند حلال دردهای ما و امت اسلامی و الگوی زنان پاک و پاک باشد. جهان هر کس.

خطیب قم همچنین سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز شورای اسلامی را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: آیت الله مدرس نماینده پرتلاش و پرتلاش مردم و نیروهای ما است.

وی ادامه داد: شخصیتی که همه سختی ها را فدای عزت و عظمت ایران و اسلام کرد و سال ها غربت را در گوشه ای از کشور تحمل کرد و زمانی که در روستا بود یک روحانی تمام عیار، کارگر بود. بنده، شجاع و بی نظیر. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=141484

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.