افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

امامزاده ابراهیم کجاست و چرا خبرساز شد؟

  • کد خبر : 251288
امامزاده ابراهیم کجاست و چرا خبرساز شد؟

فرهاد طالبیان: از روز گذشته نام امامزاده ابراهیم در تیتر خبرهای کشور آمده است. علت آتش سوزی گسترده در این محل صبح روز پنجشنبه اعلام شده است. شدت آتش سوزی در شهر چوبی امامزاده ابراهیم (ع) باعث سوختن کامل بخشی از بازار شد. در این حادثه بیش از 100 واحد مسکونی و تجاری به طور […]

فرهاد طالبیان: از روز گذشته نام امامزاده ابراهیم در تیتر خبرهای کشور آمده است. علت آتش سوزی گسترده در این محل صبح روز پنجشنبه اعلام شده است.

شدت آتش سوزی در شهر چوبی امامزاده ابراهیم (ع) باعث سوختن کامل بخشی از بازار شد. در این حادثه بیش از 100 واحد مسکونی و تجاری به طور کامل در آتش سوخت. خوشبختانه این آتش سوزی قربانی نداشت و علت حادثه آتش سوزی کابل برق در نانوایی بوده است.

اما روستای امامزاده ابراهیم کجاست؟

امامزاده ابراهیم در شهرستان شفت در 23 کیلومتری جنوب شرقی آن و بر فراز کوه های سرسبز قرار دارد. فاصله امامزاده ابراهیم تا رشت حدود 57 کیلومتر است. اکثر مردم روستا تالشی هستند و به زبان شیرین تالشی صحبت می کنند.

آدرس روستای امامزاده ابراهیم استان گیلان، شهرستان شفت، 23 کیلومتری جنوب شرقی شفت.

امامزاده ابراهیم امامزاده ای از نسل موسی کاظم است. این امامزاده بسیار معروف است به همین دلیل مردم به او اباالفضل گیلان می گویند. بنای امامزاده در طول این سال ها چندین بار مرمت شده است. در حال حاضر این بنا به مساحت 300 متر در چهار طبقه ساخته شده و شامل مسجد، پاسیو، سرویس بهداشتی، اتاق مهمان و فضای باز می باشد.

وقتی به سمت روستای امامزاده ابراهیم می روید، از جاده هایی عبور می کنید که مناظر شگفت انگیزی از کوه های جنگلی و شالیزارهای باشکوه را در مقابل چشمان شما به نمایش می گذارد. برخی از بخش‌های این جاده‌های پرپیچ‌وخم با درختان سرسبز احاطه شده‌اند که در پشت آن‌ها مناظر دلربایی در انتظار شما هستند که شما را مجذوب زیبایی خود می‌کنند.

در روستای امامزاده ابراهیم چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد که شما را سرگرم می کند. از خانه های چوبی رنگارنگ با معماری خاص گرفته تا بازارهای پر جنب و جوش آن، هر کسی با هر سلیقه ای از گشت و گذار در این شهر توریستی لذت خواهد برد. البته به دلیل آتش سوزی اخیر تمام زیبایی ساختمان های چوبی این منطقه از بین رفته است اما باید منتظر ورود دولت، وزارت گردشگری و نهادهای مسئول و کمک به مردم این شهرک بود. تا در اسرع وقت این منطقه زیبای توریستی ساخته و احیا شود.

۴۷۴۷

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=251288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.