افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

امارات متحده عربی بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان را افتتاح کرد اما مسئولان ما توسعه انرژی خورشیدی را عاقلانه نمی دانند!

  • کد خبر : 130170
امارات متحده عربی بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان را افتتاح کرد اما مسئولان ما توسعه انرژی خورشیدی را عاقلانه نمی دانند!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، فعال محیط زیست، محقق و کارشناس بیابان پس از انتشار خبر افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در امارات متحده عربی: در خبرها آمده است که امارات روز پنجشنبه – 25 نوامبر ، 1402 – نیروگاه خورشیدی تاسیسات بزرگ خود به نام الزفره را افتتاح کرد که یکی از بزرگترین تاسیسات […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، فعال محیط زیست، محقق و کارشناس بیابان پس از انتشار خبر افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در امارات متحده عربی: در خبرها آمده است که امارات روز پنجشنبه – 25 نوامبر ، 1402 – نیروگاه خورشیدی تاسیسات بزرگ خود به نام الزفره را افتتاح کرد که یکی از بزرگترین تاسیسات انرژی خورشیدی برای تولید انرژی در جهان محسوب می شود.

مراسم کلنگ زنی این نیروگاه عظیم در حالی برگزار شد که امارات نفت خیز امارات متحده عربی میزبان کنفرانس آب و هوای سازمان ملل متحد COP28 در دو هفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این کشور که قصد دارد تا سال 2027 تولید نفت خام خود را از حدود 3 میلیون بشکه در روز به 5 میلیون بشکه افزایش دهد، در جولای گذشته متعهد شد تا از منابع تولید اطمینان حاصل کند. انرژی تجدید پذیر در هفت سال آینده سه برابر شود.

پروژه عظیم نیروگاه خورشیدی الظفره امارات متحده عربی در وسط صحرا و 30 کیلومتری جنوب پایتخت ابوظبی واقع شده است و به عنوان “بزرگترین نیروگاه خورشیدی تک سایتی در جهان” شناخته می شود.

محمد درویش در ادامه تاکید کرد: چگونه درست است که برای امارات، این کشور صادرکننده نفت، سرمایه گذاری در زمینه استخراج خورشیدی منفعت اقتصادی دارد اما برای ایران نه؟ اگر بخواهیم عظمت فساد، حماقت، خیانت و گرفتگی عقل را در کشور بررسی کنیم، آیا دلیلی روشن تر از این وجود دارد؟ آیا اگر کشور برای تولید برق به آب و نفت کوره نیاز نداشت، سرنوشت اصفهان، یزد، چهارمحال، بختیاری و خوزستان اینگونه به هم گره می خورد و همه نسبت به هم تیره و تار می شد؟ آیا طوفان گرد و غبار در گلستان تا این حد فاجعه آمیز خواهد بود؟ آیا شما که در ساختمان پاستور، صحن بهارستان و سازمان برنامه و بودجه نشسته اید، با اصرار بر اقتصاد مبتنی بر آب، سقوط ایران را نمی بینید؟

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=130170

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.