افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

“ال نینو” سال 2024 را به گرم ترین سال در تاریخ زمین تبدیل خواهد کرد!

  • کد خبر : 220440
“ال نینو” سال 2024 را به گرم ترین سال در تاریخ زمین تبدیل خواهد کرد!

به گزارش بازار، سیاره ما در حال حاضر در حال تجربه یک رویداد ال نینو است که باعث افزایش دمای جهانی شده است و دانشمندان آکادمی علوم هواشناسی چین احتمال 90 درصد گرمای بی سابقه را در سال 2024 به دلیل این پدیده آب و هوا پیش بینی می کنند. ال نینو یکی از معروف […]

به گزارش بازار، سیاره ما در حال حاضر در حال تجربه یک رویداد ال نینو است که باعث افزایش دمای جهانی شده است و دانشمندان آکادمی علوم هواشناسی چین احتمال 90 درصد گرمای بی سابقه را در سال 2024 به دلیل این پدیده آب و هوا پیش بینی می کنند.

ال نینو یکی از معروف ترین چرخه های آب و هوایی در جهان است که هر 2 تا 7 سال یکبار باعث ناهنجاری های عمده ای در آب و هوای کل کره زمین می شود که از جمله آنها می توان به سیل ناگهانی، خشکسالی، قحطی و … اشاره کرد. ال نینو اساساً باعث تغییر در موقعیت بادهای شدید می شود و باعث رفتارهای اقلیمی غیرمعمول در این سیاره می شود.

ال نینو هر چند سال یک بار اتفاق می افتد، اما زمان دقیق، قدرت و مدت آن می تواند متفاوت باشد. این پدیده به طور قابل توجهی بر الگوهای آب و هوای جهانی تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، برخی از مناطق، مانند سواحل غربی آمریکای جنوبی، ممکن است بارندگی بیشتری نسبت به معمول داشته باشند که منجر به سیل ویرانگر شود. علاوه بر این، پس از این رویداد، مناطق دیگری مانند بخش هایی از استرالیا و اندونزی ممکن است با خشکسالی مواجه شوند.

تأثیر ال نینو فراتر از اقلیم های منطقه است و بر دمای جهانی تأثیر می گذارد و در واقع عامل اصلی گرمایش جهانی و تغییرات آب و هوایی است.

کارشناسان پیش بینی می کنند که در سال 2024، چندین منطقه احتمالاً با دمای بسیار بالایی مواجه خواهند شد. این مناطق شامل آسیای جنوب شرقی و آفریقای جنوبی و همچنین آلاسکا، شمال آمریکای جنوبی و اقیانوس اطلس استوایی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=220440

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.