افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 19 November , 2024
3

الناز شاکردوست درباره پرونده آرمان و غزاله صحبت کرد

  • کد خبر : 185121
الناز شاکردوست درباره پرونده آرمان و غزاله صحبت کرد

در میان جنجال شهرداری تهران و دبیرخانه جشنواره فیلم فجر بر سر برج میلاد به عنوان محل برگزاری چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، نام یک فیلم مدام مطرح می شد! اگرچه این اختلاف روز گذشته با توافق نهایی برای برگزاری جشنواره در برج میلاد به پایان رسید، اما به نظر می رسد سابقه این […]

در میان جنجال شهرداری تهران و دبیرخانه جشنواره فیلم فجر بر سر برج میلاد به عنوان محل برگزاری چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، نام یک فیلم مدام مطرح می شد! اگرچه این اختلاف روز گذشته با توافق نهایی برای برگزاری جشنواره در برج میلاد به پایان رسید، اما به نظر می رسد سابقه این همه حواشی ربطی به فیلم جدید نداشته باشد. الناز شاکردوست نبوده است!

فیلم «بی‌بادان» که با سرمایه‌گذاری شهرداری تولید شد، در بخش «نگاه نو» پذیرفته شد و به دلیل عدم حضور این فیلم در بخش اصلی «سودای سیمرغ»، مسئولان شهرداری شرایط و شرایطی را برای ساخت پیشنهاد کردند. امکانات آن ترسیم شد و این نقطه شروع شایعات پیرامون برج میلاد به عنوان محل برگزاری جشنواره فجر بود.

چند روز پیش به بهانه این موضوع، سایت مشرق در گزارشی عجیب به جزئیات فیلمنامه «بدن بد» اشاره کرد و برای اولین بار از ارتباط این فیلم با یکی از جنجالی ترین پرونده های اخیر فاش کرد. سال ها. . پرونده جنایی «آرمان و غزاله» بازتاب گسترده ای در فضای مجازی پیدا کرد

مهم این است که فیلمنامه «بی تن» را کاظم دانشی نوشته است که پیش از این فیلم جنجالی «الافزار» را با فیلمنامه و کارگردانی خود در جشنواره فجر دیده بود که در یکی از پرونده های جنجالی دادگاه نیز حضور داشت.

به بهانه حضور «بی بادان» با تعبیری متفاوت از الناز شاکردوست، در این گزارش روایت «فرارو» از کارنامه این بازیگر را می خوانید.

روایت اول؛ حضور در «فجر» بدون امکان سیمرغ!

اولین نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که الناز شاکردوست امسال شانسی برای دریافت سیمرغ بازیگری ندارد و دلیل آن حضور تنها فیلم او در قسمت «نگاه نو» است. این بخش مربوط به فیلم های کارگردانان فیلم اول است و در مراحل داوری تنها یک جایزه بهترین فیلم در نظر گرفته می شود و دیگر قسمت های فنی فیلم مانند بازیگری اساسا داوری نمی شود.

اما حضور الناز شاکردوست در این فیلم با مضمون آتش زا احتمالا مورد توجه منتقدان و اهالی رسانه قرار خواهد گرفت.

الناز شاکردوست پس از سال ها حضور در فیلم های تجاری در سال 1394 تصمیم گرفت با انتخاب های سنجیده تری به سمت بازیگری حرکت کند و در نقش هایی ظاهر شود که نیاز به لهجه یا لهجه خاصی دارند، از گیلانی و ترکی گرفته تا افغانی و… همراه با تجربه گریم های متفاوت. .

او پس از چندین فیلم با نقش های خاص، حضور خود را در فیلم های دراماتیک تثبیت کرد و ثابت کرد که توانایی بالایی در ایفای نقش های مختلف دارد و می تواند اجرای باورپذیری ارائه دهد که تاثیر زیادی بر روی مخاطب بگذارد.

این بازیگر امسال با فیلم «بی تن» به کارگردانی مرتضی علیزاده در این دوره از جشنواره در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

این فیلم بر اساس یک داستان واقعی درباره یکی از جنجالی ترین پرونده های جنایی سال های اخیر است و کاظم دانش که پیش از این فیلم سینمایی «الافزار» را ساخته بود به عنوان نویسنده در این فیلم حضور دارد.

روایت دوم؛ از صحرا تا ثریا

الناز شاکردوست پیش از بازی در فیلم «خفه گی» عمدتاً در فیلم های پرفروش بازی می کرد. شاکردوست از اوایل دهه 80 وارد سینما شد و یکی از پرکارترین بازیگرانی بود که در فیلم های عاشقانه و بلاک باستر می دیدیم. اما از سال 1374 و زمانی که فریدون جیرانی شاکردوست را برای بازی در نقش صحرا مشرقی انتخاب کرد، همه چیز تغییر کرد.

صحرا پرستار یک بیمارستان روانی بود و با مردی آشنا می شود که شوهرش را به بیمارستان می برد و سپس به دلیل تنهایی سعی می کند او را بیشتر بشناسد.

نقش صحرا در کنار گریم های متفاوتی که داشت، یکی از نقش های مهم کارنامه شاکردوست به شمار می رود که باعث شد او بخشی دیگر از بازی خود را ارائه دهد و به همین دلیل در قالب های متفاوتی مقابل دوربین قرار گرفت. نمایشنامه.

شاکردوست دو سال بعد در فیلم «شب ماه کامل» به کارگردانی نرگس آبیار ایفای نقش کرد و در آنجا باز هم نقشی متفاوت از خودش را به نمایش گذاشت. فائزه که او را نمی شناسد، عاشق پسری از همه جا می شود و با او ازدواج می کند، اما کم کم حقایقی را می فهمد.

مخاطب از اواسط فیلم شاهد احساس درماندگی و ترس فائزه است که چاره ای ندارد و شاکردوست این احساسات را به بهترین شکل به مخاطب منتقل می کند.

الناز شاکردوست

روایت سوم؛ تجربه شکار الناز و سیمرغ.

تجربه حضور در جشنواره فجر و نامزدی سیمرغ برای هر بازیگری مهم است. الناز شاکردوست برای بازی در فیلم «شب ماه کامل» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.

فیلم «تی تی» دیگر نقش به یاد ماندنی شاکردوست است که در نقش تی تی با لهجه گیلانی صحبت می کند. یک زن بسیار ساده غوطه ور در رویاهای خود، که به خاطر آن مورد آزار قرار می گیرد.

«ابلق» یکی دیگر از فیلم های کارنامه شاکردوست است که او با لهجه ترکی صحبت می کند و دلخور می شود و برخی معتقد بودند که بازی او در فیلم های «ابلق» و «شب ماه کامل» شبیه یکدیگر است. شاکردوست همچنین برای بازی در فیلم «ابلق» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

فیلم سینمایی «آخرین تولد» ساخته نوید محمودی نقش دیگری از شاکردوست است که در نقش یک زن افغان با لهجه افغانی ایفای نقش می کرد و تسلط او به این لهجه از ویژگی های مهم نقش ثریا محسوب می شود.

جدیدترین فیلمی که الناز شاکردوست در آن حضور داشت، فیلم «یادگار جنوب» به کارگردانی حسین دوماری و پدرام پورامیری است که سال گذشته در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=185121

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.