افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

الفبا در سه ماهه دوم سال 2024; رشد چشمگیر درآمد، ناامیدی سرمایه گذاران از عملکرد YouTube!

  • کد خبر : 307664
الفبا در سه ماهه دوم سال 2024;  رشد چشمگیر درآمد، ناامیدی سرمایه گذاران از عملکرد YouTube!

در سه ماهه دوم سال 2024، آلفابت، شرکت مادر گوگل، گزارش مالی خود را منتشر کرد که شامل چندین دستاورد و چالش بود. این گزارش رشد شدید درآمد و سود را نشان می‌دهد، اما برخی از بخش‌ها، مانند YouTube، کمتر از انتظارات سرمایه‌گذاران هستند. افزایش درآمد و سود خالص. آلفابت اعلام کرد که کل درآمد […]

در سه ماهه دوم سال 2024، آلفابت، شرکت مادر گوگل، گزارش مالی خود را منتشر کرد که شامل چندین دستاورد و چالش بود. این گزارش رشد شدید درآمد و سود را نشان می‌دهد، اما برخی از بخش‌ها، مانند YouTube، کمتر از انتظارات سرمایه‌گذاران هستند.

افزایش درآمد و سود خالص.

آلفابت اعلام کرد که کل درآمد این شرکت در سه ماهه دوم سال 2024 به 84.74 میلیارد دلار رسیده است که نسبت به 74.6 میلیارد دلار در سه ماهه مشابه سال گذشته 13.6 درصد افزایش داشته است. افزایش درآمد به شرکت کمک کرد تا سود خالص 28.6 درصدی را به 23.62 میلیارد دلار افزایش دهد. در مدت مشابه سال گذشته، سود خالص آلفابت 18.37 میلیارد دلار بود.

جستجوی قوی و عملکرد ابری

ساندار پیچای، مدیر عامل آلفابت و گوگل، گفت که عملکرد قوی در بخش جستجو و ابر نقش مهمی در این دستاوردها داشت. او گفت:

ما در هر لایه از پشته هوش مصنوعی نوآوری می کنیم. تیم‌های تحقیقاتی داخلی و رهبری طولانی‌مدت زیرساخت‌ها ما را به خوبی موقعیت می‌دهند و فناوری پیشرفت می‌کند و فرصت‌های بی‌شماری پیش رو را دنبال می‌کنیم.»

روث پورت، رئیس و مدیر ارشد سرمایه‌گذاری آلفابت، همچنین اضافه کرد که درآمد بخش ابری برای اولین بار از 10 میلیارد دلار در یک سه ماهه گذشته است و سود عملیاتی از این بخش به 1 میلیارد دلار رسیده است. وی تاکید کرد که این شرکت همچنان به ایجاد ظرفیت سرمایه گذاری و بازسازی پایدار پایه هزینه های خود متعهد است.

عملکرد یوتیوب و واکنش بازار

با وجود افزایش کلی درآمد و سود، عملکرد YouTube در سه ماهه دوم کمتر از انتظارات سرمایه گذاران بود. این عملکرد ضعیف تر از حد انتظار، سرمایه گذاران را ناامید کرد. درآمد تبلیغاتی یوتیوب در سه ماهه امسال به 8.66 میلیارد دلار رسید که نسبت به 7.67 میلیارد دلار در سال گذشته افزایش یافته است، اما همچنان کمتر از حد انتظار است.

واکنش سرمایه گذار

واکنش سرمایه گذاران به این گزارش مالی متفاوت بود. سهام آلفابت در معاملات عادی با 12 سنت افزایش به 181.79 دلار رسید. اما پس از گزارش مالی و ناامیدی از عملکرد یوتیوب، سهام 3.96 دلار یا 2.18 درصد کاهش یافت و به 177.83 دلار در معاملات بعد از ساعت رسید. این کاهش نشان دهنده نگرانی سرمایه گذاران در مورد عملکرد بخش های مختلف شرکت است.

نتیجه

گزارش مالی آلفابت برای سه ماهه دوم سال 2024 نشان دهنده افزایش قابل توجهی در رشد درآمد و سود بود، اما کمتر از همه انتظارات بود. عملکرد قوی در جستجو و ابر با عملکرد ضعیف تر از حد انتظار در YouTube جبران شد. این وضعیت نشان می دهد که این شرکت باید به بهبود عملکرد بخش های مختلف خود برای جلب رضایت سرمایه گذاران و دستیابی به رشد پایدار ادامه دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=307664

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.