افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

اقدام کشورهای عربی در رابطه با جزایر سه گانه در زمین دشمن بازی می کند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 402096
اقدام کشورهای عربی در رابطه با جزایر سه گانه در زمین دشمن بازی می کند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، بابک نگهداری در خصوص بیانیه نهایی نشست مشترک اتحادیه اروپا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس درباره پایان اشغال جزایر سه گانه توسط ایران، حاکمیت جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: . جمهوری ایران در جزایر سه گانه. تنبل بزرگ، تنبل کخ و ابوموسی صحت و حقیقت دارند و اظهارات بیانیه […]

به گزارش خبرنگار مهر، بابک نگهداری در خصوص بیانیه نهایی نشست مشترک اتحادیه اروپا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس درباره پایان اشغال جزایر سه گانه توسط ایران، حاکمیت جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: . جمهوری ایران در جزایر سه گانه. تنبل بزرگ، تنبل کخ و ابوموسی صحت و حقیقت دارند و اظهارات بیانیه اجلاس مشترک اتحادیه اروپا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس علاوه بر دخالت در امور داخلی کشورمان نیز مورد توجه است. تلاش دروغین برای نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی ایران.

وی در پاسخ به اینکه چرا کشورهای عضو اتحادیه اروپا چنین موضعی اتخاذ کردند، تصریح کرد: کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و لبنان حضور غیرقابل انکاری داشته و دارند. اشغالگران با تجهیز رژیم صهیونیستی با تمام نیروها، اینک علاوه بر ایجاد پوشش سیاسی برای مشارکت در نسل کشی فلسطینیان و کشتار مردم لبنان، سعی در انحراف اذهان ملت ها و قدرت سیاسی آنها دارند. دولت های منطقه ای به سوال دیگری که فقدان آن را بهتر از هرکسی می دانند.

نگهداری افزود: غربی ها با اعمال فشارهای چند بعدی بر کشورمان سعی دارند ایران را به خواسته های سیاسی و امنیتی خود در موضوعات مختلف از جمله محور مقاومت، جنگ غزه و لبنان و طرح صلح وادار کنند. آمیز کشورمان را هسته ای کنیم، چیزی که البته راه به جایی نخواهد برد.

وی اقدامات و اظهارات کشورهای حاشیه خلیج فارس در خصوص جزایر سه گانه را در خاک دشمنان جمهوری اسلامی ایران بازی می کند و یادآور شد: فراتر از بحث های مطرح شده درباره جزایر سه گانه ایرانی، به سمت طرح شکست خورده انزوای ایران حرکت کنید. بر اساس ابزار دچار توهم هستند ژئوپلیتیکی است و از سوی دیگر اقدامی برای تضمین امنیت کریدور صهیونیستی است. آی مکبه عنوان راهی برای تامین منافع اقتصادی این رژیم و حذف پروژه کمربند و جاده بر اساس منافع اقتصادی جمهوری اسلامی ایران.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر جزایر سه گانه اثبات شده است، تاکید کرد: چنین حقی از نظر قوانین بین المللی کاملاً معتبر و مصون است و اسناد تاریخی نیز آن را به رسمیت می شناسند و کشورهای جدید نیز آن را به رسمیت می شناسند. تشکیلات نمی تواند آن را تحریف کند.

وی در خصوص اقدامات قانونی در قبال این بیانیه و اظهارات مشابه، اظهار داشت: ماده 61 برنامه هفتم پیشرفت دولت را موظف کرده است تا حداکثر توانمندی های شهرستان ابوموسی در استان هرمزگان را با تمرکز بر جزایر مرتبط با آن فعال کند. ایجاد و ارائه خدمات برتر در سطوح محلی، ملی و فراملی.

نگهداری تصریح کرد: دولت موظف است برای دستیابی به این اهداف، سیستم حمل و نقل، آماده سازی و پشتیبانی و خدمات بازرگانی و توسعه موثر زیرساخت های انرژی و ارتباطات، صنعت و معدن و ایجاد و توزیع خدمات اجتماعی از جمله آموزش عالی را مد نظر قرار دهد. . ، پزشکی، فرهنگی، ورزشی و شناسایی و گسترش ظرفیت گردشگری و اقامتی مناطق و اقتصاد دریایی. همچنین سازمان و وزارت کشور موظفند هر شش ماه یکبار گزارش عملکرد این بخش را به مجلس ارسال کنند.

نیژدری با اشاره به سایر بندهای برنامه هفتم توسعه در خصوص اهمیت موضوع سه جزیره، تصریح کرد: البته مواد 60 تا 63 برنامه مربوط به اقتصاد است. دریا محور این نشان می دهد که از این طریق می توان اقداماتی را در رابطه با توسعه جزایر سه گانه ایرانی انجام داد.

وی تاکید کرد: اجرای این قوانین توسعه بر اساس برنامه هفتم توسعه توسط دولت محترم و بهبود زیرساخت های جزایر سه گانه ایرانی و تقویت حضور سیاسی، اقتصادی و نظامی در این جزایر موجب تقویت حاکمیت نظام اسلامی می شود. جمهوری. جمهوری ایران در جزایر خود در خلیج فارس. این پاسخی به دشنام های بی اساس طرف های مقابل خواهد بود.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس تاکید کرد: برگزاری اعیاد ملی و مذهبی با حضور اقوام مختلف ایرانی، ایجاد زیرساخت های بندری و ترانزیتی، تقویت پایگاه های نظامی و حتی برگزاری تورهای بوم گردی در جزایر انجام می شود. بخشی از مکانیزم اجرایی در این زمینه باشد. .

نقدری در پایان با بیان اینکه تاریخ ایران بارگاهی مزین به افتخار مردان و زنان این سرزمین در پاسداری از کشور است، تاکید کرد: در حالی که سردار سلیمانی، شهید همت، شهید باکری، ستارخان و باقر لس خان ها در این مملکت هستند، اگر لازم باشد، می میریم، اما زمین نمی دهیم، زمین می خوریم، اما زمین نمی دهیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402096

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.