افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

اقدام عاجل در قبال جنایات رژیم اسرائیل ضروری است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 401409
اقدام عاجل در قبال جنایات رژیم اسرائیل ضروری است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، سفیر ایران در این نامه از توجه و اقدامات «کریم خان» دادستان دیوان کیفری بین المللی در پیگیری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تشکر کرده است. وی سپس با اشاره به حملات اخیر این رژیم که منجر به کشته و زخمی شدن هزاران غیرنظامی در لبنان شد، خواستار اقدام فوری برای […]

به گزارش خبرگزاری مهر، سفیر ایران در این نامه از توجه و اقدامات «کریم خان» دادستان دیوان کیفری بین المللی در پیگیری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تشکر کرده است.

وی سپس با اشاره به حملات اخیر این رژیم که منجر به کشته و زخمی شدن هزاران غیرنظامی در لبنان شد، خواستار اقدام فوری برای جلوگیری از تکرار این جنایات شد.

فرجون وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی یک سال است که با حمایت آمریکا و دیگر کشورها به نسل کشی و جنایات جنگی در غزه ادامه داده و اکنون جنگ خود را به لبنان نیز کشیده است.

وی افزود: جنایات اخیر این رژیم در لبنان که به طور گسترده علیه غیرنظامیان انجام شده، مصداق بارز جنایت علیه بشریت است. این اقدامات وحشیانه تهدیدی جدی برای صلح و امنیت در منطقه و جهان است و جامعه جهانی باید به سرعت برای پایان دادن به معافیت از مجازات و پاسخگویی مسئولان این رژیم اقدام کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پایان این نامه بر اهمیت اقدام جهانی برای توقف نقض حقوق بشر و تامین عدالت برای قربانیان این حملات تاکید کرده و خواستار اتحاد جامعه جهانی در برابر این بی عدالتی ها و پشتیبانی می کند. برای حقوق بشر و کرامت انسانی

رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر 2023 (15 مهر 1402) جنگی ویرانگر را علیه ساکنان نوار غزه آغاز کرده است که در نتیجه آن علاوه بر ویرانی گسترده و قحطی مرگبار، بیش از هزاران فلسطینی که اکثریت آن را تشکیل می‌دهند. که زن و کودک هستند شهید و مجروح شده اند.

این رژیم پس از تبدیل نوار غزه به ویرانه، حملات گسترده ای را علیه مناطق مختلف جنوب لبنان و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل انجام داده است که با محکومیت جهانی روبرو شده است.

همیشه آویو تحقیر جامعه بین بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری بین المللی عدالت بر لزوم جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه به جنایات خود در این زمینه ادامه می دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401409

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.