افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
1

اقدام جنجالی عربستان علیه ایران!

  • کد خبر : 177301
اقدام جنجالی عربستان علیه ایران!

به گزارش سناپرس، اقدام جنجالی عربستان علیه ایران! ایسنا: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تعلیق عمره را تا اطلاع ثانوی تایید و دلایل آن را بیان کرد. همچنین اعلام شد زنان باردار از سفر به حج ممنوع هستند. در حالی که قرار بود اعزام زائران ایرانی به عمره از 22 دی ماه […]

به گزارش سناپرس، اقدام جنجالی عربستان علیه ایران!

ایسنا: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تعلیق عمره را تا اطلاع ثانوی تایید و دلایل آن را بیان کرد. همچنین اعلام شد زنان باردار از سفر به حج ممنوع هستند.

در حالی که قرار بود اعزام زائران ایرانی به عمره از 22 دی ماه 1402 پس از حدود هشت سال تعلیق آغاز شود، سازمان حج و زیارت به دلیل نداشتن مجوز ایرلاین، این سفرها را متوقف کرد. سازمان هواپیمایی که پیش از این مذاکرات و توافقات لازم را با عربستان برای برقراری پروازهای عمره انجام داده بود، دلیل عدم صدور مجوز این پروازها را فنی اعلام کرد.

وزارت امور خارجه که به عمره می پردازد تاکید کرد که دلیل تعلیق این سفر سیاسی نیست. این موضوع در گفتگوی تلفنی اخیر وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی مطرح شد و فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان به همتای ایرانی خود اطمینان داد که این موضوع تنها یک موضوع فنی بوده و به زودی حل خواهد شد تا زائران ایرانی می توانند عمره را به جا آورند. برای انجام آن، از سرزمین وحی دیدن کنید.

دکتر مهدی جعفری_اف پلاس
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با نمایندگان مراجع عظام تقلید در شهر قم در خصوص این سفر زیارتی گفت: از سال 1393 متوقف شد: واسطه‌های حج و زیارت مانند گذشته رایزنی‌ها و اقدامات لازم را برای برگزاری مراسم حج عمره واحد انجام دادند و تمامی برنامه‌های پروازی و زیرساخت‌های لازم برای اعزام زائران به عربستان مهیا شد. اما متأسفانه به گفته مقامات سعودی و به دلایل فنی، سفر عمره تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: مهمترین دلیل این تصمیم عدم صدور مجوز قطعی از سوی عربستان بوده است. از آنجایی که شرکت هواپیمایی برنامه پرواز، نوع و تعداد هواپیمای انحصاری و بین المللی و ظرفیت آن را ارائه کرده بود، متأسفانه اخذ مجوز نهایی لازم برای ورود هواپیما از جمهوری اسلامی ایران به عربستان دشوار بود.

نواب تصریح کرد: مراحل قانونی در حال انجام است و وزارت امور خارجه، وزارت راه و سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در حال پیگیری موضوع هستند و امیدواریم هر چه سریعتر این موضوع حل و فصل شود. که زائران عزیز کشورمان به سرزمین وحی اعزام می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح زاده، عضو دفتر مشورتی مقام معظم رهبری نیز در خصوص آخرین گزارشات پزشکی از آمادگی جسمانی زائر حج تمتع که در آخرین جلسه نمایندگان مجلس بررسی شد، گفت: مراجع تقلید: گروه هایی از پزشکان متخصص تهیه و به پزشکان ارائه می شود.

یکی از اعضای دفتر مشورتی مقام معظم رهبری در ادامه با بیان اینکه زنان باردار برای زیارت حج مورد تایید نیستند، گفت: حاج تمتع را تایید نکنید.

ثبت نام حج تمتع از 24 دی ماه آغاز شده و تا روز پنجشنبه 30 دی ماه بیش از 12 هزار نفر در کاروان های حج تمتع 1403 ثبت نام کرده اند که سهمیه حج تمتع ایران تاکنون 82 هزار و 500 نفر اعلام شده است. در حال حاضر نزدیک به یک میلیون نفر در نوبت حج هستند. برخی از این زائران حدود 16 سال است که در انتظار حج هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=177301

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.