افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

اقدام جدید چین برای ایجاد اینترنت ماهواره ای

  • کد خبر : 371275
اقدام جدید چین برای ایجاد اینترنت ماهواره ای

دانشمند کامپیوتر– این چهار ماهواره جدید با نام های تیانچی 29 تا تیانچی 32 به فضا پرتاب شدند و بعد از ظهر جمعه به وقت پکن با استفاده از موشک حامل ماهواره KZ-1 A (Kuaizhou-1 A) وارد مدار برنامه ریزی شده خود شدند. به گزارش خبرگزاری شینهوا، پرتاب موفقیت آمیز این چهار ماهواره با استفاده […]

دانشمند کامپیوتر– این چهار ماهواره جدید با نام های تیانچی 29 تا تیانچی 32 به فضا پرتاب شدند و بعد از ظهر جمعه به وقت پکن با استفاده از موشک حامل ماهواره KZ-1 A (Kuaizhou-1 A) وارد مدار برنامه ریزی شده خود شدند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، پرتاب موفقیت آمیز این چهار ماهواره با استفاده از ماهواره بر KZ-1 A سی و سومین ماموریت پرتاب ماهواره ای بود که با استفاده از این نوع ماهواره بر انجام شده است.

رسانه دولتی چین قبلاً گزارش داده بود که این کشور با موفقیت 18 ماهواره Qianfan را با استفاده از موشک Long March 6 در مدار قرار داده است تا برای نسخه اختصاصی اینترنت ماهواره ای در Starlink ایالات متحده استفاده شود.

به گزارش روزنامه گلوبال تایمز، این ماهواره ها که اولین گروه از این نوع هستند، از مرکز پرتاب ماهواره تایوان در استان شانشی در شمال چین به فضا پرتاب شده اند و نقطه عطفی برای چین در صنعت اینترنت ماهواره ای جهانی محسوب می شوند.

پروژه بزرگ Qianfan Constellation یا G 60 در سال 2023 با هدف ارائه خدمات ارتباطی بهتر و گسترده تر برای کاربران خانگی در چین راه اندازی شد.

در دراز مدت، انتظار می رود این پروژه شبکه ای متشکل از 15000 ماهواره چند رسانه ای را در مدار پایین زمین (LEO) مستقر کند.

بر اساس این گزارش، این پروژه تا سال 2027 در نظر دارد جهان را تحت پوشش قرار دهد و در نهایت تا سال 2030، 15000 ماهواره خدمات یکپارچه مانند اتصال مستقیم تلفن همراه به دنیا را ارائه خواهند کرد.


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371275

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.