افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

اقدام به خودکشی دختر 16 ساله در شب جشن ازدواج اجباری / خوردن مواد مخدر + عکس و جزئیات

  • کد خبر : 35023
اقدام به خودکشی دختر 16 ساله در شب جشن ازدواج اجباری / خوردن مواد مخدر + عکس و جزئیات

به گزارش رکنا، مادرم در یک شب سرد و برفی پس از چند روز ابتلا به کووید 19 در مقابل چشمانم فوت کرد زیرا پدرم او را به موقع به بیمارستان نرساند. من هنوز درد از دست دادن او را احساس می کنم آتش پدرم ازدواج کرد و بعد تصمیم گرفت به زور با من […]

به گزارش رکنا، مادرم در یک شب سرد و برفی پس از چند روز ابتلا به کووید 19 در مقابل چشمانم فوت کرد زیرا پدرم او را به موقع به بیمارستان نرساند.

من هنوز درد از دست دادن او را احساس می کنم آتش پدرم ازدواج کرد و بعد تصمیم گرفت به زور با من ازدواج کند…. از زمانی که مادرم رفت زندگی ام سیاه شد تا جایی که تصمیم گرفتم با خوردن زهر به زندگی ام پایان دهم….

ازدواج اجباری

مریم دختر 16 ساله ای که از ضعف دستانش می لرزید به دایره مشاوره آمد و بعد از چند دقیقه سکوت آرام آرام لب باز کرد و گفت: دیشب مراسم نامزدی من بود و پدرم که هیچ علاقه ای به نامزدم نداشتم مجبورم کرد برای رهایی از مشکلاتم جواب مثبت بدهم.

آن شب تا صبح گریه کردم، حتی به آن پسر گفتم نه با تو و نه با هیچ کس دیگری ازدواج نمی کنم.

خانه بدون مادر

من دو سال پیش مادرم را به دلیل ویروس کرونا از دست دادم. اگر مادرم زنده بود این همه مشکل نداشت. بعد از فوت مادرم پدرم ازدواج کرد و من و برادرانم با همسرش رابطه خوبی نداریم. پدرم با من ازدواج کرد تا خیالش راحت باشد. جدا از همه اینها می خواستم ادامه تحصیل بدهم و اصلا حاضر به ازدواج نیستم.

التماس های بیهوده

هر چقدر به مادر نامزدم التماس می کردم نمی خواهم ازدواج کنم، اصرار داشت که فعلا با هم بیرون بروند تا عشقش در دل تو باشد و بابام هم به من گفت اگر دوباره به او بگویم که او را نمی خواهم، مرا تا سر حد مرگ کتک می زند و اجازه نمی دهد به خانه برگردم، ترسیدم و نمی توانستم به خاطر درگیری و درگیری مادرم، به خاطر عموهایم و فکر عموهایم، بگویم. من اما سکوت کردم تا اینکه فکر کردم خودکشی کردن من افتادم .

ازدواج کابوس وار

یک بار دیگر وقتی مادرم تازه فوت کرده بود، سفید کننده رفتار پدرم را گرفتم، اما انگار نه، این بار چاره ای جز خودکشی نداشتم. وقتی می خواستند مرا مجبور کنند سر سفره عقد بنشینم، با کسی که علاقه ای به او نداشتم ازدواج کن. کابوس زندگی با آن پسر مدام آرامشم را جلوی چشمم می گرفت. نمی دانستم با این وضعیتی که برایم ایجاد شده بود چه کنم. برای رسیدن به آرزوهایم اما با این تصمیم اجباری پدرم مجبور شدم با پسری ازدواج کنم که هیچ علاقه ای نداشت. با اراده و بدون تصمیم خودش و گوش به فرمان مادرش مثل یک ربات عمل کرد، وقتی در ذهنم تصور کردم که با این پسر تمام آرزوهایم محقق می شود، طاقت نیاوردم، بنابراین تصمیم گرفتم با خوردن یک دارو به زندگی و بدشانسی ام پایان دهم.

نظریه لیسانس

زینب حمزه لویی، کارشناس ارشد روانشناسی

دختر 16 ساله ای که دست به خودکشی زده، حمایت پدرش را نداشته و با مشکلات روحی شدیدی مواجه شده است. از کوچکی شاهد درگیری های پدر و مادرش بود، پدر همیشه بیکار بود، بنابراین مادر نمی توانست با پدر رابطه خوبی داشته باشد، از نظر سنی، مادر چندین سال از پدر بزرگتر بود و پدر همیشه می گفت که ما همدیگر را درک نمی کنیم، فعلا پدر در یک شرکت کشتیرانی کار می کند و چون همسرش را دوست دارد و مانند همسر قبلی خرجش را بیشتر نمی کند و تقریباً خرجش را از دست نمی دهد. در امور او دخالت کند و حتی در موضوع خواستگاری بازنشسته شود. مرجع در وضعیت تحصیلی متوسطی قرار دارد و با این شرایط نتوانست در امتحان قبول شود. بی توجهی پدر به وضعیت روحی مددجو او را به خودکشی کشانده است.

یکی از مهمترین مسائلی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم عدم توجه به معیارهای صحیح انتخاب همسر و عدم توجه به آمادگی روحی و جسمی برای ازدواج است که در بین افراد کمتر به موضوع مشاوره در این زمینه توجه داشته اند که در آینده منجر به طلاق و عواقب بعدی آن خواهد شد و فکر می کنند که وضعیتشان از آنچه هست بهتر نمی شود و آینده دردناکی برایشان رقم می زند. احساس غیر واقعی این است که راه نجاتی ندارند و نتیجه این است که مشکل حل نشدنی و غیرقابل تحمل است و راهی جز خودکشی ندارند. بنابراین، انتخاب نکردن شریک زندگی مناسب، طرد شدن از سوی خانواده و نداشتن حمایت و راهنمایی باعث شده نیازهای روانی مددجو برآورده نشود و احساساتی مانند درماندگی، تنهایی و نداشتن شریکی که با او در میان بگذارد، باعث ایجاد اختلالات روانی و افکار منفی در او شده است که باعث می شود به شدت احساس ناامیدی و ناتوانی کنند و خودکشی را به عنوان راه حل انتخاب کنند.

ازدواج جوان، عدم توانایی در نه گفتن، عدم جسارت، عدم عشق و احساس طرد شدن

عدم ارضای نیازهای روانی و عاطفی، احساس تنهایی و درماندگی، عدم اعتماد به نفس و نداشتن مهارت های مقابله ای و عوامل خانوادگی مانند مرگ مادر و از دست دادن حس حمایت، عدم حمایت عاطفی از رابطه، عدم محبت بین اعضای خانواده، عدم مسئولیت پذیری پدر و عدم توجه خانواده به معیارهای صحیح انتخاب همسر باعث خودکشی یک نوجوان شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=35023

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.